Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

preston

Ilość pamięci na karcie graficznej a wydajność w grach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zaciekawił mnie jakiś czas temu ten artykuł:

256Mb vs. 512MB,dał mi dużo do myślenia,niestety dysponowałem wtedy zbyt słabą kartą(7300GTddr3 128MB) aby potestować zależność między detalami w grach a wielkością pamięci na karcie.No ale kupiłem palita 8600GT 256MB i postanowiłem sprawdzić jak to właściwie jest.Testy przeprowadziłem programem rivatuner 2.02,który ma możliwość monitorowania użycia pamięci.

Są trzy tabelki z wykresami obrazującymi wykorzystanie pamięci na karcie,licząc od góry:

-videomemory usage:maksymalna ilość pamięci którą potrzebuje gra od karty graficznej,

-local videomemory usage:ilość pamięci wykorzystana na karcie graficznej(na mojej oczywiście maks. to 256MB)

-non-local videomemory usage:najważniejszy wykres pokazuje ile pamięci brakuje nam na karcie graficznej,

1.Najpierw Gothic 3.

Rozdzielczość 1024x768 detale wysokie,anizox8(jakość tekstur średnia-tak ustawia gra),jak widzimy wszystko jest jeszcze ok 230MB tyle maksymalnie przy tych detalach pożera gra,ale później przestawiłem na jakość tekstur maksymalną i zaraz na wykresie widać że gra potrzebuje 400MB od karty na maks. detalach:

e797d221210406d6med.jpg

25e11f28cbcbe1a3med.jpg

 

 

A teraz rozdzielczość 1280x1024,zadziwiające ale praktycznie bez zmian w terenie około 200MB użycia:

3548d93e66ca4ac1med.jpg

 

A teraz zobatrzcie screeny z gry w momencie gdzie wyczułem duży spadek fps,przy maks. detalach to właśnie momenty gdzie pożerało koło 400MB:

0976a1474885e7f8med.jpg

afa6779080ed2abdmed.jpg

 

A tutaj zobaczcie jak chodzi mi gra na teksturach średnich,gdzie użycie pamięci nie przekracza 250MB:

1024x768 detale wysokie(tekstury średnie)

 

A tutaj rozdzielczość 1280x1024 w której również użycie pamięci na karcie nie przekroczy 250MB:

1280x1024 detale wysokie(tekstury średnie)

 

2.Oblivion.

Ustawiłem rozdzielczość 1280x1024,maksymalne detale,HDR,anizox8,bez aa.Zagrałem sobie od początku,przeszedłem lochy,wychodzę na powierzchnię obracam się w drugą stronę i klops,15fps około,wychodzę z gry i wszystko jasne:

b77432dc525b655bmed.jpg

Gra potrzebuje ponad 320MB z karty grafiki.

Niezły spadek 15fps.

a61e79827909a4ddmed.jpg

 

A teraz najciekawsze,zapisałem w tym momencie grę,wyszedłem i ponownie zagrałem i proszę jaka różnica:

a85f19f7904ff571med.jpg

 

A tutaj screen,40fps to ogromna różnica:

cd5c5fa4efd34cb3med.jpg

 

A teraz ciekawostka,trochę nie na temat ale pokazujący wpływ procesora w grze, screeny pochodzą z gry gothic 3 z wioski na początku etapu,jak widać mój A64 2520Mhz nie pozwala grafice rozwinąć skrzydeł,to właśnie momenty w grze gdzie procesor tak mocno tutaj ogranicza ilość fps.

1024x768:

30fps

 

1280x1024:

27fps

 

A teraz zobaczcie co się stanie jak obniżę detale do medium:

1024x768 detale medium,bez anizo 30fps

 

Wszystkie zamieszczone tutaj screeny są do pobrania w normalnej wielkości z fotosik.pl oczywiście,użytkownik: prestoneq.

Podsumowując.Są gry które przy maksymalnych detalach wymagają dużej ilości pamięci na karcie graficznej.Jeśli posiadamy kartę z 256MB pamięci a ustawimy,np. w Gothic 3 na maksymalne detale i gra będzie krzyczeć 400MB to niestety odnotujemy spadek fps i to dość znaczący,oczywiście przy karcie takiej jak 8800GTS 320MB nie odczujemy jej tak bardzo jak na 8600GT.Z tego co wyczytałem taki Stalker przy maks. detalach krzyczy ponad 500MB :).

Do tego dochodzi kwestia rozdzielczości 1024x768 i 1280x1024,liczy się wielkość tekstur a nie rozdzielczość,oczywiście powyżej już 1280x1024 aby zagrać komfortowo musimy mieć już 8800GTS 640MB i przestrzegałbym przed zakupem wersji 320MB.Jeśli chcecie pograć na maksymalnych detalach w najnowszych grach w miarę płynnie to sory ale karty z pamięcią 256MB tego wam nie zapewnią.Kiedyś wielkość pamięci to był raj dla marketingowców(np. 9550 256MB) ale teraz gdy gry wymagają już przy maks. detalach 512MB pamięci na karcie w rozdziałce 1280x1024 zaczyna to nabierać sensu.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć mniej spadków fps zapodaj więcej ramu systemowego i wyżej go taktuj , do tego zwiększ texturowanie do 512mb. Im wyższa rozdzielczość(bity też mają znaczenie) tym większe jest zużycie pamieci na karcie.

 

Widze , że masz trzy kości także nie masz duala. Gdybyś miał duala odczułbyś wzrost fps w tych drastycznych miejscach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcesz mieć mniej spadków fps zapodaj więcej ramu systemowego i wyżej go taktuj , do tego zwiększ texturowanie do 512mb. Im wyższa rozdzielczość(bity też mają znaczenie) tym większe jest zużycie pamieci na karcie.

 

Widze , że masz trzy kości także nie masz duala. Gdybyś miał duala odczułbyś wzrost fps w tych drastycznych miejscach.

Jeśli chodzi o więcej ramu to fakt,do duala brakuje mi czwartej takiej samej kości,niedługo dokupię sobie,na pewno będzie lepiej.Natomiast podkręcanie nie wchodzi już w grę bo te 3 chodzą już na poziomie 466mhz ze standardowych 400mhz.Wyjaśnij mi proszę o co chodzi z tym teksturowaniem i jak to włączyć :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie sidebandowi chodziło o to, żebyś zwiększył użycie RAMu przez kartę graficzną. Taką opcję znajdziesz w BIOSie, poszukaj, jak do wyboru będziesz miał różne opcje (64, 128, 256 MB itp.), to tam ustaw na te 512 MB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prawdopodobnie sidebandowi chodziło o to, żebyś zwiększył użycie RAMu przez kartę graficzną. Taką opcję znajdziesz w BIOSie, poszukaj, jak do wyboru będziesz miał różne opcje (64, 128, 256 MB itp.), to tam ustaw na te 512 MB.

Takie ustawienia to były za czasów AGP, a ja mam 8600GT i pci-e :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chcecie pograć na maksymalnych detalach w najnowszych grach w miarę płynnie to sory ale karty z pamięcią 256MB tego wam nie zapewnią.

Oj oszukujesz :E ja mam 256 na karcie, i (G3) jedyne miejsca gdzie były małe "przeskoki" to po wejściu do dużego miasta (przez chwilę), i oczywiście po teleporcie do innego miasta (gra ładuje nowy teren więc raczej na każdym sprzęcie tak będzie). Grało się naprawdę przyjemnie (pod względem sprzętowym, bo o samej grze to mam mieszane odczucia :E )

Ustawienia: wszystko (oprócz AA bo na x4) na high, rozdiałka 1024

Gra bez żadnych optymalizacji...

 

Aha: przerzucanie pamięci na RAM raczej niewiele da, bo przecież Vram i tak jest szybszy od systemowego, więc na to samo wyjdzie IMHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem takie stare przysłowie co do kompa:

"Pamięci nigdy nie jest za wiele"

I to dotyczy wszystkiego nawet grafiki.

Bo lata wstecz z kim byś nie rozmawiał to było "...a po co ci tyle RAMu..."

albo "...tyle pamięci to nie wykorzystasz! nawet w grach!..."

A ja lubiłem mieć zawsze zapas.

Wiedziałem, że zawsze to się przyda.

Jak widzę kompa, XP z 265MB to mnie krew zalewa jak ktoś mi tłumaczy że to mu starcza.

Tak samo było jeszcze parę lat temu z grafiką.

W każdym sklepie sprzedawca zaczynał starą śpiewkę ...a na co?...

Tu jest podobnie jak się ktoś pyta o "dual" wtedy padają teksty

"...najwyżej 3%... nie odczujesz... itp..."

A jednak testy dowodzą, że nigdy pamięci nie jest za wiele...!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja powiem takie stare przysłowie co do kompa:

"Pamięci nigdy nie jest za wiele"

I to dotyczy wszystkiego nawet grafiki.

Bo lata wstecz z kim byś nie rozmawiał to było "...a po co ci tyle RAMu..."

albo "...tyle pamięci to nie wykorzystasz! nawet w grach!..."

A ja lubiłem mieć zawsze zapas.

Wiedziałem, że zawsze to się przyda.

Jak widzę kompa, XP z 265MB to mnie krew zalewa jak ktoś mi tłumaczy że to mu starcza.

Tak samo było jeszcze parę lat temu z grafiką.

W każdym sklepie sprzedawca zaczynał starą śpiewkę ...a na co?...

Tu jest podobnie jak się ktoś pyta o "dual" wtedy padają teksty

"...najwyżej 3%... nie odczujesz... itp..."

A jednak testy dowodzą, że nigdy pamięci nie jest za wiele...!

no niby tak

tylko zazwyczaj trzeba dolozyc ~20% to tych 512MB i w kartach ktore normalnie maja 256 w wersjach z 512 zazwyczaj daja gorsze pamieci, slabiej sie krecace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oj oszukujesz :E ja mam 256 na karcie, i (G3) jedyne miejsca gdzie były małe "przeskoki" to po wejściu do dużego miasta (przez chwilę), i oczywiście po teleporcie do innego miasta (gra ładuje nowy teren więc raczej na każdym sprzęcie tak będzie). Grało się naprawdę przyjemnie (pod względem sprzętowym, bo o samej grze to mam mieszane odczucia :E )

Ustawienia: wszystko (oprócz AA bo na x4) na high, rozdiałka 1024

Gra bez żadnych optymalizacji...

 

Aha: przerzucanie pamięci na RAM raczej niewiele da, bo przecież Vram i tak jest szybszy od systemowego, więc na to samo wyjdzie IMHO

Mówiłem o roku 2007,nowe gry to dla mnie TDU,Stalker itd.Zresztą widzę że masz lepszego procka i grafę także może nawet nie zauważyłeś tych spadków powiedzmy z 60fps na 40-50 ;) .Ja nie narzekam nawet na moim konfigu,zresztą trochę zrobiłem screenów ;).

Co do ramu to się zgodzę nie ma co porównywać ramu na karcie z systemowym.

 

Edit:

no niby tak

tylko zazwyczaj trzeba dolozyc ~20% to tych 512MB i w kartach ktore normalnie maja 256 w wersjach z 512 zazwyczaj daja gorsze pamieci, slabiej sie krecace

Szczytem chamstwa jest wypuszczenie 8600GT z ddr2 512MB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekamy jeszcze parę lat to zobaczysz co będzie?

Tak jak było parę lat wstecz też nie było tak szybkich pamiątek jak dziś.

Bo te najszybsze kiedyś? to takich nawet nie używają dziś.

Te najszybsze dzisiaj zobaczymy jak będą wyglądać za parę lat...

Ja to obserwuję od czasu jak za 1MB RAMu płaciło się 1 000 000 zł.

Tak nie ma pomyłki "Milion" a o szybkości to nawet nie ma co wspominać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o więcej ramu to fakt,do duala brakuje mi czwartej takiej samej kości,niedługo dokupię sobie,na pewno będzie lepiej.Natomiast podkręcanie nie wchodzi już w grę bo te 3 chodzą już na poziomie 466mhz ze standardowych 400mhz.Wyjaśnij mi proszę o co chodzi z tym teksturowaniem i jak to włączyć :hmm:

W tej chwili masz ustawione texturowanie na 384mb , można to zmienić przez rive tuner.

 

post-37662-1186863202_thumb.jpg

 

Zmieniasz wartość na 512mb , to samo trzeba zrobić dla Opengl-a. Potrzebny jest restart systemu , by ustawienia weszły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tej chwili masz ustawione texturowanie na 384mb , można to zmienić przez rive tuner.

 

post-37662-1186863202_thumb.jpg

 

Zmieniasz wartość na 512mb , to samo trzeba zrobić dla Opengl-a. Potrzebny jest restart systemu , by ustawienia weszły.

Wielkie dzięki pobawię się trochę,muszę dokładnie poczytać o rivatuner z poradnika na który nigdy nie miałem czasu :) i nie wiedziałem o tak zaawansowanych funkcjach.Chociaż wielkich zmian to nie oczekuję pamięć systemowa to nie to samo co Vram karty.No ale w końcu mogę pograć w Gothic3 na dobrych detalach :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz się zdziwić , jakie to daje efekty w cell factor na full texturach przy 384mb gra była nie grywalna non stop spadki do kilku fps , po zmianie na 512mb spadki znikneły i gierka chulała normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wielkie dzięki pobawię się trochę,muszę dokładnie poczytać o rivatuner z poradnika na który nigdy nie miałem czasu :) i nie wiedziałem o tak zaawansowanych funkcjach.Chociaż wielkich zmian to nie oczekuję pamięć systemowa to nie to samo co Vram karty.No ale w końcu mogę pograć w Gothic3 na dobrych detalach :).

No to macaj tam, bo jestem ciekaw. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mówiłem o roku 2007,nowe gry to dla mnie TDU,Stalker itd.Zresztą widzę że masz lepszego procka i grafę także może nawet nie zauważyłeś tych spadków powiedzmy z 60fps na 40-50 ;) .Ja nie narzekam nawet na moim konfigu,zresztą trochę zrobiłem screenów ;).

Co do ramu to się zgodzę nie ma co porównywać ramu na karcie z systemowym.

 

Edit:

Szczytem chamstwa jest wypuszczenie 8600GT z ddr2 512MB

chodzilo mnnie o gddr3 tylko z wyzszym czasem dostepu a nie od gddr2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ram systemowy nigdy nie bedzie tak szybki jak na karcie - po pierwsze trzeba te tekstury "przemielic" przez szyne, karta musi je obrobic, a nad to coz to za szybkosc gdy karta ma specjalizowane DDR3, a na plycie jest DDR2? Spadki musza byc i nie ma cudow. Ha, pamietam jak kiedys na Frazie pewien "tester" wyzywal mnie bo smialem sie z nim nie zgadzac twierdzac iz minimum to 256 MB, a bylo to nie tak dawno bo gora z 1,5 roku temu. Eh...

 

BTW: mily test.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Totalne zwolnienia masz , jak brakuje pamięci na textury i nie ma gdzie wrzucić textur dlatego po to jest texturowanie przez agp lub pci-express. Dlatego w grach gdzie wykorzystanie pamieci na textury jest na poziomie 500mb można normalnie grać na karcie z 256mb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po teście:

a58b00c761a67bcdmed.jpg

1.5Gb moment zajęte także brakuje mi właśnie dodatkowe 512MB,jednak takie zabawy przy maks. detalach w G3 bez 2GB nie ma co testować nawet,przypomniały mi się czasy odpalenia gothic 3 na 512MB ramu :).Jak dokupię dodatkową kość to zobaczę czy coś to zmieni :). Nie zmienia to faktu że problem jest bo normalny użytkownik nie będzie tak kombinował jak ja przecież.

 

Edit:"Normalny" miałem na myśli user któremu doradza się jaką grafę wziąć a o takich sprawach nie ma pojęcia,mam nadzieję że ten temat pomoże wielu osobom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AGP aperture size - dotyczy obsługi karty graficznej AGP, a dokładniej - określa ile pamięci operacyjnej (RAM) chcemy przeznaczyć na dane (najczęściej tekstury - kolorowe obrazy, którymi są pokrywane trójwymiarowe obiekty w dzisiejszych grach), które nie zmieszczą się w lokalnej pamięci karty graficznej. Najczęściej wartość parametru AGP aperture size może wynosić 64, 128, 256 megabajtów. Pamięć ta jest wykorzystywana w sposób dynamiczny, to znaczy, że karta używa jej tyle, ile jest w danej chwili niezbędne bez przekraczania ustalonej w BIOS'ie wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teksturo wanie w riva tunerze To chodzi o zakladke Amount of system memory for PCI textures MB?? Tam trzeba zwiekszyc do 512? defaultowo jest 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To teksturo wanie w riva tunerze To chodzi o zakladke Amount of system memory for PCI textures MB?? Tam trzeba zwiekszyc do 512? defaultowo jest 0

Tak chodzi o tą zakładkę,niestety nie odczułem poprawy zapowiadanej przez @sidebanda :( .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam na razie wystarcza to co mam i nic nie zmieniam w ustawieniach pamieci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja powiem takie stare przysłowie co do kompa:

"Pamięci nigdy nie jest za wiele"

 

Jak widzę kompa, XP z 265MB to mnie krew zalewa jak ktoś mi tłumaczy że to mu starcza.

 

Tu jest podobnie jak się ktoś pyta o "dual" wtedy padają teksty

"...najwyżej 3%... nie odczujesz... itp..."

 

A jednak testy dowodzą, że nigdy pamięci nie jest za wiele...!

Oj nigdy :E

 

Jak nie starcza ;) ? Ja mam na lapku 160 MB i maksymalnie okrojony xp sp2 i starcza :E

 

A odczujesz więcej niż 3 % ? To tak samo jak przejscie z AGP x2 -->x4-->x8

 

Nigdy za wiele :E Ale w "tamtych" czasach jak miales 256 to byles gość ;) i jakoś wszyscy działali na xp z 256 mb ramu bo to byla bardzo popularna liczba jak teraz 512 i co? zmienilo się cos?

 

Ram systemowy nigdy nie bedzie tak szybki jak na karcie - po pierwsze trzeba te tekstury "przemielic" przez szyne, karta musi je obrobic, a nad to coz to za szybkosc gdy karta ma specjalizowane DDR3, a na plycie jest DDR2? Spadki musza byc i nie ma cudow. Ha, pamietam jak kiedys na Frazie pewien "tester" wyzywal mnie bo smialem sie z nim nie zgadzac twierdzac iz minimum to 256 MB, a bylo to nie tak dawno bo gora z 1,5 roku temu. Eh...

 

Dokładnie Dostęp do ramu systemowego to ok 100ns a do karty ok 2 ns ;) (zaokrąglam) do tego dochodzi FSB komputera + zajescie pamięci ram + jak to nie starczy to pamięć wirtualna dlatego przy wysokich rozdzielczosciach i ustawieniach czesto przy małej pamięci ram są okresowe "ścinki" i hdd cały czas w tym czasie napieprza. Ale co do pamieci na karcie to stwierdzam że i tak lepiej mieć 128 MB i 256 bit niż 256 MB i 128 bit (lub o zgrozo 64 :E ) Tak wiec trzeba uważać co się kupuje bo z reguły druga opcja ma gorsza wydajność i wtedy możemy zadać pytanie "Po co? "

 

Totalne zwolnienia masz , jak brakuje pamięci na textury i nie ma gdzie wrzucić textur dlatego po to jest texturowanie przez agp lub pci-express. Dlatego w grach gdzie wykorzystanie pamieci na textury jest na poziomie 500mb można normalnie grać na karcie z 256mb.

 

Wczesniej nie zwracałem na to uwagi. Jak masz 2 GB szybkiego ramu to nie zauważysz że masz karte 128 mb jak nie przekroczysz magicznej rozdziałki 1024x768 bo własnie do grania w wysokich rozdzielczosciach potrzebny jest ram na grafie i systemowy cię już za szybko nie po ratuje, a tak może zyskasz to że nie bedziesz miał skoków fps tylko będa bardziej stałe.

 

AGP aperture size - dotyczy obsługi karty graficznej AGP, a dokładniej - określa ile pamięci operacyjnej (RAM) chcemy przeznaczyć na dane (najczęściej tekstury - kolorowe obrazy, którymi są pokrywane trójwymiarowe obiekty w dzisiejszych grach), które nie zmieszczą się w lokalnej pamięci karty graficznej. Najczęściej wartość parametru AGP aperture size może wynosić 64, 128, 256 megabajtów. Pamięć ta jest wykorzystywana w sposób dynamiczny, to znaczy, że karta używa jej tyle, ile jest w danej chwili niezbędne bez przekraczania ustalonej w BIOS'ie wartości.

:thumbup:

 

Dokładnie tak, zmiana z 64 na 256 MB (przy 512 całosci) to ok 200 marków wiecej w 3d marku 05. Mądre ksiązki zalecają mieć ustawione na 1/4 ilości pamieci ram, niby nie pozorne ale daje kopa

 

Wszystko pisałem z własnego źródła wiedzy więc jak się mylę to poprawcie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rahH

lol starcza, ja mam 7 letniego kompa ;x athlon 1.2 geforce 4mx, 256 sdram, dysk 40 gb maxtor, sound blaster live i rządze kilka dobrych lat na xp :P daje rade jakos sie czasami bawic w ramozernym photoszopie cs2 i grać w pesa 6 czy csa 1.6 :P

 

jutro prawdopodobnie ide zamawiać wkoncu nowego kompa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przeczytalem wszystkie posty na temat tego problemu.

 

Kiedy Ja odpalad Gothic3 to niestety po 5 min wywala mi blad o zbyta malej ilosci wolnej pamieci ram..

 

Dodam ze gra jest odpalana na maksa AAmax i detale na maxa, rozdzialka 1280x1024..

 

Czemu sie u mnie tak dzieje, wiem ze zalecaja 1,5GB Ramu do tej gry ja posiadam 2GB(wtedy jeszcze nie krecone, teraz nie mam gothica bo robilem forma i nie wiem czy jest sens instalowac, skoro to ma sie powtorzyc) , Vista zrzera mi jakies ~600MB.. wiec te 1,5G ramu zostaje, a juz napewno minimalne wymagania spelniam.

 

Wiec skad taki komunikat

 

"O zbyt malej wolnej ilosci pamieci RAM ?

 

PLS HELP !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...