Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Erro

Nowe wentylatory do Z3+

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

ostatnim czasem zauważyłem że kurz łapie wnętrze kompa, dlatego zrobiłem kila własnych filtrów w miejscach gdzie ich producent nie założył, natomiast chciałbym także coś dalej z tym zrobić, dlatego chciałbym kupić nowe wentylatory.

 

Dokładnie 5, z czego 3 na pwm a z tych 3 fajnie jakby chociaż jeden podawał niebieskie światełko (po coś w końcu jest to okienko w obudowie ;) )

 

z racji że 2 są wpychające a 3 wypychające powietrze z budy, te dwa (nie musi być pwm) muszą mieć jak największą wydajność.

 

Starałem się coś porozglądać na własną rękę i znalazłem takie na front:

 

-Akasa Piranha

 

-Scythe Slip Stream 1900rpm

 

-Corsair SP120 High Perf.

 

Któreś z nich byłyby dobrym rozwiązaniem? Czy moze jakieś inne?

 

I jakie jeszcze te 3 byscie mi doradzili? Głośność nie jest tu ważna (te z Zalmana na 12v nie przeszkadzają mi) na pierwszym miejscu jest wydajność na równi z ceną (na wzięcie samych noctua by to zrobic mnie nie stać).

 

Pozdrawiam i czekam na propozycje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz dobrze wentylatory dobrać

z czego zrobiłeś te filtry ?

 

dam tobie kilka wykresów jak filtry wpływają na obieg powietrza

 

Filtry-przeciwkurzowe-pomiar-m-na-s-przed-wentylatorem.jpg

Filtry-przeciwkurzowe-pomiar-m-na-s-tu%C5%BC-za-wentylatorem.jpg

Filtry-przeciwkurzowe-pomiar-m-na-s-5-cm-za-wentylatorem.jpg

Filtry-przeciwkurzowe-pomiar-m-na-s-na-ko%C5%84cu-tuby.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem je z materiału który daje się na kolumny głośnikowe(maskownice). Temperatury sprawdzałem i w stresie o około 5 stopni więcej..

a te filtry założyłem tu

CA-071-ZA_wrrrrea.jpg

by jak juz wciagało powietrze, to przez nie, a założyłem też go w miejsce śledzi bo chwilowo i tak tam nic nie ma..

Założyłem takzę ten materiał na siatkę metalową którą producent dał jako filtr dla zasilacza.. i nie wiem w sumie czy jest mi to tam aż tak potrzebne..

a w standardzie na przodzie dla tych dwóch jest 1-2mm gąbka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podświetlane wentyle:

SPC Zephyr LED - tani, cichy, ale wydajność niska

Bitfenix Spectre 120 LED - bardzo podobny do Zephyra, ale lepsze łożyska

Bitfenix Spectre Led PWM - wydajny (1800 RPM), ale głośny

Super Flower SF-F101 - stosunkowo cichy i całkiem wydajny, często polecany

Gelid Wing 12 PL - bardzo wydajne, ale i głośne przy maksymalnych obrotach, ale przy 1200 RPM są stosunkowo ciche i dosyć wydajne (przynajmniej jak dla mnie, bo sam ich używam); dobre łożysko

Lepa Bol.Quiet - dobre łożysko, zdecydowanie cichsze od Wing 12, ale nadal wydajne.

 

Są jeszcze Corsair AF 120 Blue, ale mają kiepskie łożyska (z tego samego powodu odpuściłbym sobie SP 120)

 

Wentyle non led:

Wspomniany Scythe się nada, ale jest bardzo głośny

Enermax Magma Advance - bardzo wydajny wentylator ale i głośny

Enermax Twister Pressure - trochę wydajniejszy od Magmy, przy tej samej głośności - generuje wysokie ciśnienie statyczne

Gelid Wing 12 - wersja bez ledów, trochę niższa wydajność (nadal dobra) od wersji PL przy niższym hałasie.

 

Wentylatorami 3-pin podpiętymi pod mobo również da się sterować (za pomocą regulacji napięcia) - wszystko zależy od twojego mobasa jakie ma wejścia na wentyli i ile z nich potrafi sterować PWM, a ile przy pomocy napięcia.

 

BTW: Na testy z chłodzenie.net uważałbym, szczególnie w kontekście produktów SPC, ponieważ testy przeprowadzają pracownicy SPC, którzy mogą być nieobiektywni. Oczywiście nie mam nic do samej marki SPC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam, to ta płyta ma 3 złącza pozwalające na kontrolę PWM (CPU_FAN 1, CPU_FAN 2 i chyba SYS_FAN 3) oraz dwa na regulacje napięciami (bodaj SYS_FAN 1 i SYS_FAN 2), najlepiej sprawdź w manualu na stronie producenta.

 

BTW: Teraz widzę, że masz Z3 Plus, fabrycznie montowane brzęczki nie należą do wydajnych, ale zamiana ich na konstrukcje po 40 zł raczej mija się z celem biorąc od uwagę, że buda kosztowała ~150zł. Przy standardowej baterii wentylatorów obieg powietrza jest dobry, ponieważ jest to niewielka konstrukcja. Ewentualnie możesz dołożyć wentyl na froncie pod tym ledowym.

 

Edit2: Wydatek 250 zl na wentyle jest bezsensu, temperatury spadną tylko minimalnie (na procu pewnie max 2 stopnie). Jeśli koniecznie chcesz mieć lepszy obieg powietrza to wydaj tą kasę na nową budę, a starą sprzedaj. Za 250 zł dostaniesz Gladiusa X60 (bez okna ale za 40 zł idzie je dokupić) lub Gelid Darkforce. Obie są sporo większe od Z3 Plus i zapewnią lepsza wentylację. Za używaną Z3 Plus w dobrym stanie dostaniesz ~110 zł, za które możesz kupić 2-3 dobre wentyle do wspomnianych obudów i wtedy obieg powietrza będzie na prawdę fajny.

 

Edit3: Pewnie będziesz kupował cooler do tego i5, więc powinieneś wiedzieć, że do tego Z3 Plus największe co wsadzisz to Hr-02 Macho (162mm wysokości) i to ledwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę zmieniłem ich ustawienie.. te dwa z góry dałem na przód, a tego leda dałem na górę (estetycznie lepiej i chciałem by wsysało powietrze przez filtry, a nie przez kązdy otwór w obudowie (1 wpychający vs. 3 wypychające).

Czyli mówisz żeby ich nie zmieniać? chciałem zmienić te 3 wypychające na pwm, bo led i ten styłu cały czas lecą na maxa, a tak w płycie ustawiłbym by zmniejszały prędkość przy mniejszym obciążeniu (bo te dwa z przodu reguluję przez przycisk na budzie)

 

ps: wiem że wejdzie na styk ;) nawet drp3 wejdzie i nie będzie dotykał szyby.

Myślałem właśnie nad tym Darkforce..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentyle, których nie obsługuje kontroler możesz podłączyć pod wspomniane dwa gniazda na mobo, wtedy powinna być możliwość ich regulacji. Upewnij się tylko w manualu czy są to gniazda, o których wspomniałem wyżej (SYS_FAN 1 i SYS_FAN 2). Ewentualnie możesz kupić dwa rozgałęźniki typu Y i wtedy podłączysz do kontrolera z budy wszystkie wentylatory.

 

Edit: DRP3 to bezsensowne chłodzenie, jedyne co jest w nim fajne to wygląd i cisza. Wydajnościowo to ten sam poziom co DR3, a nawet za cenę DR3 dostaniesz sporo wydajniejsze (ale brzydsze) konstrukcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co, nie kombinować z nowymi wentylami do obudowy?

W styczniu miałem kupić małą paczkę z kolejnymi rzeczami do kompa i w tym też miał być cooler phanteks 12dx i teraz mnie to zastanawia czy zamiast jego nie kupić Gelida a cooler wtedy zmieścił by się większy więc mógłbym coś innego wziąć, tylko zaś bym musiał czekać.. Tylko też czy mi to aż tak potrzebne :D chciałem wykręcić 4,5(chyba że dobrze trafiłem to może więcej) a w maju zakupić gtx970 ewe od AMD jak w końcu coś puszczą.. więc to chyba się aż tak nie grzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Phanteks PH-TC12DX w tej cenie nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, do 250 zł najlepsze co możesz wziąć to Raijintek Tisis ewentualnie dołożyć 40 zł do Noctua NH-D14. Problem jest taki, że Tisis do Gelida nie zmieścisz, brakuje 1.5mm, może jakoś się upchnie, ale to już ryzyko. Żeby zmieścić Tisis Potrzeba X60. Noctua wejdzie do obydwu obudów.

 

W przypadku obu chłodzeń nie możesz zakładać wysokich modułów pamięci RAM, wejdą tylko standardowe.

 

Edit: Do 4.5GHz wystarczy Macho lub Grandis, chociaż wiadomo, że wszystko zależy od konkretnej sztuki. Chyba, że będzie gilotynował, wtedy prawie każda sztuka dociągnie do 4.5GHz, ale to ostateczność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, chyba że zostanę przy tej obudowie, zamiast wrzucać w wentyle dorzucę do D14 i kupię tylko jeden wentyl żeby wszystkie miejsca były zjajęte i najwyżej tego Y zakupię.

Jak myślisz ?

 

edit no właśnie nie chcę go zarzynać.. chcę by był podkręocony ale trzymał temperatury dobre nawet w lato..

edit2 nie wiem jak to ugryźć.. będę miał teraz jakieś 300-400 gdy wyklucze phanteksa z zakupów i teraz czy przewiew z3 starczy dla d14 (jest dość duża) jak jeszcze potem włożę grafikę.. czy wytrzyma to w upalne dni..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupno NH-D14 i dołożenie jednego wentyla, to dobre rozwiązanie.

 

Ja przy Grandisie w lipcu-sierpniu (~27-28 stopni w pomieszczeniu) miałem podczas katowania w Wolfensteina: The New Order/Far Cry 3/Total War: Rome II max ~70 stopni jak dobrze pamiętam. W LinXie 0.6.5 dobija do wyższych wartości, ale wiadomo, ze ten program morduje proce.

 

Edit: Da radę, kup jeden nowy wentyl o sensownych obrotach i daj go na tył, żeby wyciągał ciepłe powietrze wyrzucane przez NH-D14, podepnij go pod mobasa i ustaw zależność obrotów od temperatury CPU. Posprawdzaj wszystkie wentyle jakie są w budzie, które mają ile RPM (w biosie powinieneś móc to spokojnie odczytać jak podepniesz je do odpowiednich gniazd) i kolejne najwydajniejsze na front, na topie te najsłabsze. Może w instrukcji z budy jest info ile RPM mają poszczególne wentyle, bo na stronie producenta nie widzę aby było to podane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, będzie ten D14, te dwa z przodu wezmę na wymianę tylnego i dołożenie do góry, natomiast porzebuję coś wydajnego na przód, co będzie dobrym rozwiązaniem z złotym środkiem (cisza-wydajnosć): Pure Wings2 czy Wing 12 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być tanio to Scythe Slip Stream 1200 RPM, drożej to Enermax Twister Pressure podpięty pod mobo i skręcony do ~1200 RPM, będzie wtedy cichy, a zachowa sporo z wydajności. Wynalazki Be Quiet z serii Pure Wings darowałbym sobie, bo dmuchają jak astmatyk przez rurkę, co prawda robią to cicho, ale Scythe i Enermax przy tym samym poziomie głośności zaprezentują zdecydowanie wyższą wydajność. Ewentualnie tak samo jak z Twister Pressure możesz postąpić z Magmą Advanced, da to takie same rezultaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to te dwa enermaxy na przód (podłączonepod płyte) i wyreguluję na prędkość dla mnie znośną, te z frontu wezmę na tył i górę z czego ten z tyłu pod mobo pod SYS_FAN 1 jak mówiłeś, dostrojenie go sobie (wygląda to tak samo jak w przypadku reszy wiatraków w ustawieniach?) a te dwa górne pod kontroler obudowy. Czy masz jakiś lepszy pomysł jak to podłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednego Enermaxa dałbym na tył żeby wyciągał powietrze, bo potrzeba tam wydajnej konstrukcji, która będzie odbierać cieple powietrze od NH-D14. Drugiego Enermaxa na przód tam gdzie normalnie był ten świecący wentylator, a pod nim byle który. NH-D14 ma dwa wentylatory PWM, więc po ich podpięciu zostanie Ci tylko jedno wejście PWM na mobo, więc albo kupisz spliter Y żeby podłączyć pod niego oba Enermaxy, albo jednego podłączasz pod wtyczkę 3-pin (robisz to tak, że niepodpięty jest niebieski kabelek). Ze sterowaniem takim wentylem nie powino być problemu. Drugi wentyl z przodu też pod wtyczkę 3-pin. Tym sposobem masz w budzie 5 wentyli + 2 na procku + 1 w PSU. 5 wentylatorów jest podpięte pod mobo, czyli zajęte są wszystkie porty, a 2 pod kontroler z budy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojjj.. on chyba nie ma tych wentyli na pwm...tylko dają do niego adaptery..

to enermaxa na 1200rpm (tak jak noctua się kręci(a może więcej jak będzie znośnie)) i na tyle będzie wyciągał.

ledowego dam najwyżej do środka (przyczepię go gdzieś) a te dwa z przodu dam na górę i najwyżej jeszcze dwa enermaxy na przód..

 

edit i albo te górne wtedy podepnie się przez obudowę, albo przez te adaptery co do NH-D14 dają do zmniejszenia prędkości

 

edit2 a co sądzisz o http://proline.pl/?p=NOC+NH-U12S ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Które wentylatory nie mają PWM? Te z NH-D14 mają PWM, tak samo Twister Pressure, nie mają tylko Magmy.

 

NH-U12S to dobre chłodzenie, ale nie ta klasa co NH-D14 czy Tisis. Wydajnościowo poniżej Hr-02.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://proline.pl/?p=NOC+NF-P14+FLX

http://proline.pl/?p=NOC+NF-P12

 

Ty, no oba są na 3pin i mają po coś te reduktory? :D

 

edit cytat jednej z stron "Montaż nie sprawia absolutnie żadnych problemów. Poziom i jakość wykonania instrukcji są bardzo wysokie. Wentylatory, mimo faktu podpięcia ich do płyty za pomocą wtyczki 3-pin pracują bardzo cicho nawet na najwyższych obrotach. W zasadzie brak PWM i cena to jedyne wady Noctua NH-D14. Za najwyższą wydajność trzeba jednak zawsze słono płacić. "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...