Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

demeryt

Jaki UPS do PC 650W

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Nie znam się kompletnie na UPSach, ale ostatnio doszedłem do wniosku, że nie chcę, żeby piorun albo przepięcie w sieci spaliło mojego PC, w którego włożyłem już kilka ładnych klocków. PSU w PC to BeQuiet 650W, do tego monitor, mały router/firewall i to chyba wszystko.

 

Czy są jakieś polecane / niepolecane marki UPSów?

Nie zależy mi na pracy na baterii (może kilka minut, żeby wszystko wyłączyć), ale na zabezpieczeniu przed prepięciami i spaleniem. Oraz na żywotności UPSa.

 

Dzięki!

 

PS. Cena nie gra (dużej) roli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki ups który zapewni ci bezpieczeństwo to tylko liniowy. To koszt minimum na poziomie 1000 złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed przepięciami zabezpieczy ale przed piorunem nie za bardzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piorun przywali w budynek nawet wyposażony w instalację odgromową to wszystkie urządzenia elektroniczne i elektryczne zostaną uszkodzone. Mój kolega na wsi pomieszkujący to przerobił. Nawet instalacja elektryczna była do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli instalacja jest wyposażona w ograniczniki przepięć to UPS wytrzyma.

 

Możesz zobaczyć na upsy Eaton'a albo Power Walker, jeżeli możesz sobie pozwolić finansowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy piorunie zależy to od szczęścia. Da się trochę ograniczyć siłę pioruna stosując kilka stopni zabezpieczeń ograniczników przepięć ale to też nie gwarantuje pełnej ochrony. Przy najmniej zanim doszedłby impuls do komputera zostałby osłabiony.

Udostępnij tę odpowiedź