Forum PCLab.pl: All or Nothing - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (15 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

All or Nothing Oceń temat: ***** 2 Głosów

#1 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6516
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 04 Lipiec 2015 - 19:45

Na początek coś dla oka, czyli kilka fotek, a tekst później.

Wersja 1.0




Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek



Poniżej wcześniejsze wersje postu dla ciekawych, co się zmieniło - uwaga sporo tekstu:

Spoiler


Spoiler


Spoiler

Ten post był edytowany przez zawisztheblack dnia: 12 Marzec 2017 - 22:45


#2 Użytkownik jest niedostępny   Sogetsu 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 407
  • Dołączył: Wed, 02 Paź 13

Napisany 04 Lipiec 2015 - 20:18

Zobacz postzawisztheblack, o 04 Lipiec 2015 - 18:45, napisał(a):

Na tym etapie myślę też o zmianie zasilacza, na całkowicie modularny - pewnie coś pokroju Antec Edge 650W, XFX XTR 650W czy Corsair RM650 i wykonaniu oplotów na wszystkie kable - czarny z niebieskimi wstawkami.

Jeśli chcesz oplatać kable od zasilacza, to odpuść sobie RM od Corsaira. Ma bardzo sztywne, płaskie kable, tam oploty raczej nie wchodzą w grę, tylko wymiana całych kabli na nowe. No chyba, że pójdziesz w przedłużki, ale Define S ma podobnie mało miejsca na zarządzanie kablami, co moja poprzednia buda - Define r4, z dodatkowymi przedłużkami byłby ból głowy.

Powodzenia z projektem, super, że ciągle znajdują się nowi ludzie, którym się chce :thumbup:

#3 Użytkownik jest niedostępny   Adric17 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 118
  • Dołączył: Cz, 18 Lip 13

Napisany 04 Lipiec 2015 - 21:54

Bardzo podoba mi się twoje podejście do tematu. Sam chciałbym mieć kiedyś na taki projekt czas i pieniądze.

Mam jednak kilka wątpliwości. Czy porywanie się od razu na rurki to dobra decyzja? Z tego co mi wiadomo to użytkownik Oizo miał sporo z nimi problemów mimo że doświadczenie w LC już miał.

Co do zaworu to ostatnio na forum często polecane są chińskie podróbki Bitspowera - Barrow. Może od nich kupisz zawór? http://www.aliexpres...2035183732.html

A co do oświetlenia. To jeśli układ będzie niebieski nie używaj niebieskiego. Zleje się wtedy to wszystko w niezbyt ładną niebieską plamę. Sugerowałbym zimne białe światło.

Doświadczenie mam znikome, a w wodowaniu zerowe więc możliwe że się mylę. W każdym razie czekam na początek prac i temat na pewno będę śledził.

#4 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6516
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 04 Lipiec 2015 - 22:11

@ Sogetsu - dzięki za informacje, wymiana PSU dopiero za pewien czas, ale dobrze wiedzieć czego unikać :)


@ Adric - Czy porywanie się na rurki to dobra decyzja? Hmm, pewnie nie :P, ale kiedyś trzeba się nauczyć. Pewnie zmarnuję masę rurek zanim wyjdzie mi zagięcie z którego będę zadowolony. Mam zamiar kupić trochę najtańszych rurek jakie tylko znajdę żeby na nich poćwiczyć zanim wezmę się za finalną robotę. Mam do dyspozycji opalarkę z możliwością ustawienia konkretnej temperatury, co też może się przydać przy tego typu robocie.

Na Aliexpress nigdy nie kupowałem, ale może warto spróbować (ktoś ma doświadczenia z tymi chińczykami?). Zawór wygląda świetnie, tylko pytanie jak z jego solidnością? cena razem z przesyłką wydaje się korzystna, więc zastanowię się nad nim (lepszej alternatywy chyba nie ma) :)

Co do oświetlenia, to trafna uwaga, jeśli zdecyduję się na klasyczne LEDy, to pewnie wezmę białe i umieszczę je pod mobasem.

Wielkie dzięki za uwagi i spostrzeżenia.


Jeśli ktoś ma jakieś "ale", porady, propozycje, to śmiało proszę komentować.

W poniedziałek zamawiam Define S. Jak tylko dojdzie biorę się za malowanie śledzi i radiatorów z mobo.

Ten post był edytowany przez zawisztheblack dnia: 04 Lipiec 2015 - 22:13


#5 Użytkownik jest niedostępny   huudy 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2863
  • Dołączył: Pn, 01 Wrz 14

Napisany 05 Lipiec 2015 - 01:15

sporo kupuję na aliexpres, płatność kartą, paczka dochodzi po 2-3 tygodniach najczęściej.

powodzenia przy układzie!

#6 Użytkownik jest niedostępny   om3ga 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 486
  • Dołączył: Pn, 07 Lut 11

Napisany 05 Lipiec 2015 - 07:29

Mam zawor Barrowa, szlo jakies 2tyg z aliexpress,
w warunkach boojowych jescze nie sprawdzony, czekam na reszte klockow i zaczne loop dopiero budowac.

ale wyglada solidnie, w dotyku rowniez:

Dodaj obrazek

#7 Użytkownik jest niedostępny   PatrykT 

  • misterT.design
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2092
  • Dołączył: So, 10 Lis 12

Napisany 05 Lipiec 2015 - 08:12

Zajrzyj do mojego worklogu, tam masz sporo rzeczy barrowa

#8 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6516
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 05 Lipiec 2015 - 11:26

Wielkie dzięki za informacje, przekonaliście mnie. Jutro zamawiam zawór od Barrowa na aliexpress :). Teraz zabieram się za napisanie maila do EK żeby wyklarowali mi jeszcze kilka spraw przed złożeniem zamówienia na angeli.

#9 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6516
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 09 Lipiec 2015 - 16:42

W oczekiwaniu do Define S pomalowałem radiatory na mobasie.

Przed malowaniem

Spoiler


I po

Spoiler


A tutaj już na mobasie

Spoiler


Faktura farby sprawia, że kurz łatwo się chwyta, na szczęście wystarczy sprężone powietrze, żeby doprowadzić radiator do porządku.

Spoiler


Spoiler


Spoiler


Spoiler


Wyszło lepiej niż się spodziewałem, zero zacieków, pomalowany każdy zakamarek co wymagało odrobiny wygibasów, a do tego chropowata faktura farby bardzo przypadła mi do gustu.

W dniu jutrzejszym odbieram Define S, więc wezmę się za malowanie śledzi.

Przy okazji pragnę podziękować Elderowi, aerialowi oraz heatowi za pomoc i rozwiązanie wszelki wątpliwości. Pętla będzie miała jednak inny charakter niż początkowo zakładałem, ale o tym kiedy indziej :).

Ten post był edytowany przez zawisztheblack dnia: 09 Lipiec 2015 - 16:44


#10 Użytkownik jest niedostępny   niedziękuję 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 247
  • Dołączył: Pt, 26 Wrz 14

Napisany 09 Lipiec 2015 - 17:10

Nie chowaj zdjęć w spoilerach, wystarczy je odpowiednio zmniejszyć by nie rozlewało się forum.
Co do malowania może i jest dobrze zrobione ale prześwitujące pogrubienia z napisów nie przemawiają do mnie.
Na stałe to jest czy przyklejone? Może by dało rade to ściągnąć?

#11 Użytkownik jest niedostępny   PatrykT 

  • misterT.design
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2092
  • Dołączył: So, 10 Lis 12

Napisany 09 Lipiec 2015 - 18:09

Napisy bym właśnie przeszlifował tak aby wyglądały jak przy oryginalnym kolorze

#12 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6516
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 09 Lipiec 2015 - 18:23

Pierwotnie chciałem zamaskować same napisy, tak by zostały w fabrycznym, chromowanym kolorze, ale nie dało rady zrobić tego na tyle dokładnie, by efekt był satysfakcjonujący (wymiękłem przy maskowaniu litery O w napisie Asrock, która ma wstawkę w swoim środku). Przeszlifowanie mogłoby być ciekawym pomysłem, ale napisy wystają tylko jakieś 0.3mm nad powierzchnie radiatora więc wydaje się piekielnie trudne, żeby przy okazji nie uszkodzić farby na okolo. Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł?

Ten post był edytowany przez zawisztheblack dnia: 09 Lipiec 2015 - 18:24


#13 Użytkownik jest niedostępny   PatrykT 

  • misterT.design
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2092
  • Dołączył: So, 10 Lis 12

Napisany 09 Lipiec 2015 - 19:00

Taśmą papierową oklej na około napisów

#14 Użytkownik jest niedostępny   LoBo1984 

  • Co jest kurde? Idę kurde, noc jest kurde...
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1585
  • Dołączył: Wt, 09 Paź 07

Napisany 10 Lipiec 2015 - 09:20

powodzenia, zapowiada się ciekawie Dodaj obrazek
lubię takie dokładne opisy, dobrze obrazują sytuację i wyjaśniają dlatego sam starałem się tak prowadzić workloga

#15 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6516
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 14 Lipiec 2015 - 20:12

Buda w końcu odebrana, więc kilka rzeczy zrobiłem w oczekiwaniu na przesyłki ze sprzętem do LC.

Śledzie z białego fractalowego pomalowane na czarno

Spoiler


Osłona na porty zrobiona, eh co ja się przy tym ustrojstwie namęczyłem :P (zdjęcia robione przy kiepskim świetle, jeśli kogoś to interesuje to jutro mogę wrzucić coś lepszego)

Spoiler


Wszystko siedzi w budzie

Spoiler


Spoiler


W następnej kolejności planuję wykonać panel na top budy, żeby zakryć dziury po wyciągnięciu zaślepek ModuVent

Niestety nie dało rady przeszlifować radiatorów tak żeby odkryć tylko niklowane napisy, są one cieńsze od grubości kartki papieru i ręcznie nie ma szans tego zrobić nawet maskując wszystko na około.

Cała koncepcja układu dosyć mocno się zmieniła, zainteresowanych odsyłam do pierwszego posta.

BTW: Sprzedam 2 x Fractal Dynamic GP-14, nowe, nieużywane :P

#16 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6516
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 17 Lipiec 2015 - 08:03

W oczekiwaniu na kuriera zacząłem się zastanawiać ułożeniem radiatorów i węży. W pierwszym poście znajduje się projekt, ale jeszcze dla zestawu na rurkach, a nie wężach. Poniżej zamieszczam kilka propozycji:

1.
Dodaj obrazek

2.
Dodaj obrazek

3.
Dodaj obrazek

4.
Dodaj obrazek

5.
Dodaj obrazek

Wydaje mi się, że opcje 1 oraz 4 wyglądają najlepiej.

Ten post był edytowany przez zawisztheblack dnia: 17 Lipiec 2015 - 08:04


#17 Użytkownik jest niedostępny   huudy 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2863
  • Dołączył: Pn, 01 Wrz 14

Napisany 17 Lipiec 2015 - 09:26

imho opcja nr 1 najlepsza :thumbup:

#18 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6516
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 17 Lipiec 2015 - 11:16

Też najbardziej do mnie przemawia wersja 1, ale nie pasuje mi jedno - w takiej konfiguracji będę miał dwa wentyle tłoczące powietrze i cztery wyciągające = spore podciśnienie i zasysanie kurzu do środka. Z drugiej strony mogę obrócić wentylatory na 360 na topie, żeby też tłoczyły powietrze do środka, ale wtedy działam przeciw konwekcji i mam tylko jeden wentylator wyciągający. Takie rozwiązanie wydaje się najwydajniejsze, bo przez oba radiatory będzie przechodzić świeże powietrze z zewnątrz, ale nie wiem jak poradzi sobie grzałka jaką jest R9 290.

Ewentualnie mogę kompletnie odwrócić obieg - tylny wentylator i trzy na topie zasysają zimne powietrze do środka, a dwa przednie wyrzucają je ze środka, ale nie do końca wiem jaki będzie to miało wpływ na temperatury, szczególnie GPU.

#19 Użytkownik jest niedostępny   zawisztheblack 

  • Keep It Simple, Stupid
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6516
  • Dołączył: Cz, 29 Gru 11

Napisany 17 Lipiec 2015 - 21:04

Dzisiaj zawitał kurier z przesyłką, więc krótki buy log:

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Szybko wziąłem się za wstępne przymiarki i trafiłem na szereg problemów. Chcąc poprowadzić pętle według wzoru nr 2 z posta powyżej nie jestem wstanie zmieścić za radiatorem na topie wentylatora wyciągowego, brakuje dosłownie 2mm. Z takiej sytuacji mam dwa wyjścia, 1. olewam wentylator i go nie montuję, lub 2. kupuję konstrukcję slim pokroju Scythe Slip Stream Slim.

Po problemach z wariantem nr 2 stwierdziłem, że sprawdzę czy da się puścić pętle zgodnie ze wzorem nr 1 - udało mi się, ale wymaga to zastosowanie trzech adapterów 90 stopni oraz extrendera 8mm, co w rezultacie wygląda tak:

Dodaj obrazek

Chwilę po zrobieniu zdjęcia przyciąłem kawałek węża i połączyłem obie chłodnice, więc wszystko pasuje. Problem jest taki, że na jedno połączenie zużywam 3 z 4 adapterów 90 stopni, które mam, więc muszę dokupić 2 nowe, a najlepiej 3 (wtedy łącznie w pętli będzie 7 x 90 stopni) oraz dodatkowy extender 8mm.

Co sądzicie o obu rozwiązaniach? Osobiście bardziej podoba mi się wariant 2 - pętla wygląda czyściej - ale ilość złączek kątowych, które mogą przeciekać i pewnie wpłyną negatywnie na flow, zaczyna mnie przerażać :P. Będę wdzięczny za sugestię, bo tak czy siak będę musiał coś dokupić, pytanie tylko co?

#20 Użytkownik jest niedostępny   ELDER 

  • Touch of darkness
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5150
  • Dołączył: Nd, 04 Kwi 10

Napisany 17 Lipiec 2015 - 21:38

Jedna kątówka w chłodnicy i ciasny łuk między złączkami w kątówce i chłodnicy...rozważałeś taką opcję?
Zmieści się?
Pozbywasz się dwu kątowych złączek w tym rozwiązaniu.

  • (15 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych