Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Zorianus

Podkręcanie i5 4670k vs Temperatura

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z góry zaznaczam, że nie znam się na hardware w ogóle, więc jakby ktoś użył prostej terminologii byłbym wdzięczny. Posiadam intel i5-4670k na płycie głównej ASRock Z87 Extreme4 (LGA 1150), chłodzenie CPU Silentium Spartan Pro.

 

Przez dwa lata nie czyściłem komputera z kurzu, od kilku miesięcy nie wyłączałem komputera. Aktualne temperatury [Celsjusz]:

 

> CPU: 26

> GPU: 53 (w stresie dużo więcej)

> System: 40

> AUX: 35

> SMIOVT: 41 (SMIOVT to chyba temperatura w środku obudowy jakby? Temperatura "w powietrzu"...?)

> HD0: 33

> HD1: 39

 

Taktowanie 3,4GHz (Turbo boost 3,8GHz)

 

Ogólnie coś tam czytałem, pojawiło się dużo haseł typu napięcie zasilania VCORE oraz kalibracja napięcia, a ja się na tym nie znam i nie chcę sobie zepsuć sprzętu.

 

I tu mam do Was pytanie. Czy mam realne szanse na podkręcenie tego procesora? Ludzie piszą, że ten procesor ma dobre możliwości OC. Z tym chłodzeniem dałoby radę coś osiągnąć?

 

Jeżeli tak, to mniej więcej do ilu GHz mam możliwość podkręcić, realistycznie? I jak działa ten Turbo boost - jeżeli podkręcę do 3,6 GHz, to turbo boost będzie do 4 GHz?

 

Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra niech Ci będzie. :P Ale dużo syfu tam o dziwo nie miałem.

 

Temperatury zmalały (choć ciężko określić, bo dopiero z 30min mam PC włączony)

 

CPU: 24

GPU: 48

SMIOVT: 37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszedłem w UEFI w zakładkę OC.

 

Na samej górze miałem coś w stylu "Automatyczne ustawienia OC: Disabled". Zmieniłem na minimalną wartość 4000MHz.