Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Rositt

Format laptopa

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z laptopem. Od pewnego czasu zacina się i jedynym wyjściem jest wtedy wyciągnięcie baterii i ponowne włączenie go. Chcę zrobić format dysku, żeby wszystkie śmieci/programy usunąć z niego. Wiecie takie 'przywrócnie do ustawień fabrycznych'. Moje pytanie brzmi jak to zrobić: nie mam żadej płyty, bo nic nie było dołączone. Prosiłabym o pomoc w wytłumaczeniu, jednak dodam, że jestem laikim i nie znam się na tych wszystkich typowych nzwach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak... ale jaki to laptop? i jaki system? :hmm:

Sprawdź czy znajduje się na nim partycja przywracania (będzie działać, jeśli dysk posiada oryginalną tablicę partycji, czyli np. w laptopie nie był formatowany dotąd cały dysk twardy lub nie był zmieniany rozmiar partycji.)

Najpierw pokaż zdjęcie z okna Zarządzania dyskami. Start -> prawym na Komputer -> Zarządzaj -> Zarządzanie dyskami.

Następnie (zacytuję innego użytkownika (dotyczy systemu Windows 8.1)):

żeby sprawdzić stan recovery uruchom wiersz polecenia w trybie administratora, i wpisz polecenie

 

reagentc /info

 

jeśli wyświetli, że lokacje winre i odzyskiwania nieznana, to musiałbyś spróbować dopisać je - jak zobacz tutaj

 

w diskpart nadaj tylko litery partycjom, czyli polecenie assign letter, reszta chyba? niepotrzebna , bo id i atrybuty partycji chyba są ok

Źródło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i coś poszło nie tak :( Sformatowałam ten dysk recovery i dysk E i teraz oba foldery są puste ;/ Dysku C nie mogę sformatować? Co mam robić?

 

Chcę przywrócić komputer do ustawień takich jakich miałam po zakupie. Wiecie czysty laptop bez żadnego syfu...

 

Pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi