Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Krzychu_

Obudowa z chłodzeniem, pytanie o wentylatory boczne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam zamiar kupić obudowę do komputera. Najważniejszą rzeczą jaka mnie w niej interesuje jest system chłodzenia wentylatorami. Chodzi mi o jak najlepsze schłodzenie mojej karty graficznej (gtx 970). Czytałem, że bardzo ważne w chłodzeniu karty graficznej są boczne wentylatory, które są kierowane bezpośrednio na kartę. Nie orientuję się jednak i nie mam w tym doświadczenia w tym ile ich powinno być i jak powinny kierować powietrze. Jedna z teorii jaką znalazłem to taka, że powinny być dwa, jeden powinien wdmuchiwać powietrze na kartę lub pod kartę, natomiast drugi powinien wydmuchiwać ciepłe powietrze znad karty. I tutaj moje pytanie, czy ktoś się orientuje jak to najlepiej skonstruować, aby zapewnić optymalne chłodzenie karty? I idąc dalej, polecacie jakieś obudowy (do 400 zł), najlepiej z filtrami antykurzowym, które by były dobre?

 

Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylatory z boku obudowy lub jej dołu faktycznie potrafią zbić temperatury na GPU, ale różnica jest zauważalna dopiero przy gorących kartach pokroju R9 390X. GTX 970 to chłodna karta o niskim TDP i zabawy z bocznym czy dolnym nawiewem nie mają wielkiego sensu, bo zyskasz dosłownie kilka stopni. Jeśli masz wersję z sensownym systemem chłodzenia, to nie bawiłbym się w tego typu rozwiązania.