Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Sajxon

Problem z komputerem.

Rekomendowane odpowiedzi

Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz

Ram 16,0GB 2-Kanałowy DDR3 1600

ASRock B85 Pro4

2047MBNVIDIA GeForce GTX 770

931GB Seagate ST1000DM ST1000DM003-1ER1 SCSI Disk Device (SATA)

Otóż komputer jest w miarę nowy, ale pracuje dosyć wolno. Po uruchomieniu potrzebuje kilku minut na bycie gotowym do pracy (przez te kilka minut działa cholernie wolno)

zainstalowałem wszystkie sterowniki, zaktualizowałem bios, odznaczyłem wszystkie zbędne programy do uruchomienia na początku i nic nie pomaga, w czym problem?

dodam, że nie znam się za bardzo na komputerach, ale czy zmiana płyty głównej na lepszą oraz dodanie jakiegoś wodnego chłodzenia pomogłaby? np: asrock-z97 extreme4 + enermax liqumax Li 240

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie możliwości widzę 3:

1) Źle zamontowane chłodzenie - jeżeli nie dociska, to procesor może się przegrzewać i znacznie zwalniać

2) Uszkodzony dysk twardy - problemy z odczytem i zapisem sektorów często wręcz paraliżują pracę komputera

3) Uszkodzone pliki systemu operacyjnego.

 

Na pierwszy strzał sprawdź temperatury, np. hwmonitor'em. Zarówno w spoczynku, jak i pod obciążeniem (np. OCCT).

 

 

Niezależnie od wszystkiego - zakup nowych komponentów to coś co się robi PO diagnostyce, a nie PRZED.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w planie zasilania czy procesor ma ustawioną max. moc na 100%.

Jeśli tak i żadna rada podana przez @Mitycznego nie pomoże to najlepiej będzie zrobić format.

 

Ja miałem u siebie kiedyś coś takiego jak po formacie zainstalowałem sterowniki i dodatkowe aplikacje - komputer zaczął bardzo mulić. Format rozwiązał problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach