Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

ar32toy

Gwarancja producenta a gwarancja sprzedawcy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie w niektórych sklepach przy danym towarze widnieje napis - gwarancja producenta, a przy innym towarze jest napisane gwarancja sprzedawcy.

Jaka jest różnica między tymi gwarancjami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka, że gwarancja producenta jest dobrowolna, natomiast sprzedawca musi udzielić gwarancji na 2 lata na sprzedawany produkt z tytułu niezgodności towaru z zawartą umową.

 

W bardzo dużym skrócie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konkretny przykład w jakimś sklepie napisane jest gwarancja producenta 5 lat, czyli rozumiem, że sklep musi dać dwa lata gwarancji na ten produkt, a te trzy lata pozostałe już niekoniecznie musi honorować. Czy dobrze myślę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konkretny przykład w jakimś sklepie napisane jest gwarancja producenta 5 lat, czyli rozumiem, że sklep musi dać dwa lata gwarancji na ten produkt, a te trzy lata pozostałe już niekoniecznie musi honorować. Czy dobrze myślę ?

sklep nie, ale producent w dalszym ciągu będzie te dodatkowe lata honorował.

czyli nawet jak sklep pisze 2 lata, to nie znaczy to, że tych dodatkowych 3 lat nie ma. po twojej stronie pozostaje jednak jak dostarczysz towar do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sklep nie, ale producent w dalszym ciągu będzie te dodatkowe lata honorował.

czyli nawet jak sklep pisze 2 lata, to nie znaczy to, że tych dodatkowych 3 lat nie ma. po twojej stronie pozostaje jednak jak dostarczysz towar do serwisu.

Czyli tak dwa lata gwarancji na 100 procent musi być realizowane przez sklep. A potem dostarczam ewentualnie zepsuty sprzęt do serwisu sklepu czy producenta towaru ?

To mnie ciekawi, bo jest to kolosalna różnica - gdzie dostarczam ? Krótko mówiąc, czy pozostałe trzy lata gwarancji mogę realizować dalej przez sklep czy nie i od czego to zależy ? Chce kupić parę rzeczy z elektroniki i chce wiedzieć jak wygląda sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak dwa lata gwarancji na 100 procent musi być realizowane przez sklep. A potem dostarczam ewentualnie zepsuty sprzęt do serwisu sklepu czy producenta towaru ?

To mnie ciekawi, bo jest to kolosalna różnica- gdzie dostarczam ? Krótko mówiąc, czy pozostałe trzy lata gwarancji mogę realizować dalej przez sklep czy nie i od czego to zależy ?

Chce kupić parę rzeczy z elektroniki i chce wiedzieć jak wygląda sprawa.

od chęci sklepu.

po upływie terminu gwarancji dawanego przez sklep, po twojej stronie na pewno będą leżały koszty dostarczenia wyrobu do producenta (jak serwisu u nas nie ma to niekiedy mogą być spore). dodatkowo nie będzie obowiązywał czas rozpatrzenia reklamacji taki jaki miałeś zagwarantowany u sprzedawcy.

niektóre sklepy godzą się pośredniczyć w całej procedurze co znacznie ułatwia całą reklamację (pobierają za to jakieś drobne opłaty).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapis gwarancja sprzedawcy 5 lat jest dla mnie jasny jak Słońce, mogę realizować gwarancje przez sklep.

Pod zapisem gwarancja producenta 5 lat de facto realna jest gwarancja sklepu 2 lata reszta gwarancji zależy od chęci sklepu, przy czym na te 3 lata gwarancji nie obowiązuje czas rozpatrzenia reklamacji jak i może wiązać się z dodatkowymi drobnymi opłatami ( rzecz względna dla jednego drobna opłata to 30 zł dla drugiego 150 zł ). Sklep może odmówić realizacji tych pozostałych 3 lat gwarancji, bo jak jest to tylko chęć sklepu - różnie może być - i odesłać bezpośrednio do serwisu producenta tak zrozumiałem.

Pytanie jak kupie kartę graficzną, czy mogę przy ewentualnej reklamacji uderzać od razu do serwisu producenta z pominięciem sklepu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

Pytanie jak kupie kartę graficzną, czy mogę przy ewentualnej reklamacji uderzać od razu do serwisu producenta z pominięciem sklepu ?

 

Jak gwarancja jest producenta to tak ale w sklepie reklamujesz z mocy ustawy więc przez pierwsze dwa lata nie opłaca się oddawać na gwarancję producenta tylko reklamuj z tytułu rękojmi. Np. jeśli zjara się grafa i Ci ją wymienią na nową to jak zjara się drugi raz a reklamowałeś z tytułu rękojmi to możesz zażądać zwrotu kasy za drugim razem co jest niemożliwe w przypadku większości gwarancji producenta

 

Edit: i wyraźnie w zgłoszeniu powołuj się na rękojmie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Kupuje kartę graficzną albo zasilacz - przy tym towarze jest napisane - gwarancja producenta 5 lat. Świetna sprawa myślę sobie.

2. Karta lub zasilacz ulega uszkodzeniu przykładowo w 3 roku od zakupu - minęło 2 lata od daty kupna - co dalej z tym się dzieje ? jak to wygląda prawnie ?

3. Czy te moje wnioski w tym temacie co do realizacji gwarancji są prawidłowe ?

4. Ja na nic nie będę się powoływał ( dzięki za wskazówkę cHunter ), bo nic nie kupiłem do tej pory. Chce po prostu wiedzieć jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Kupuje kartę graficzną albo zasilacz - przy tym towarze jest napisane - gwarancja producenta 5 lat. Świetna sprawa myślę sobie.

2. Karta lub zasilacz ulega uszkodzeniu przykładowo w 3 roku od zakupu - minęło 2 lata od daty kupna - co dalej z tym się dzieje ? jak to wygląda prawnie ?

3. Czy te moje wnioski w tym temacie co do realizacji gwarancji są prawidłowe ?

4. Ja na nic nie będę się powoływał ( dzięki za wskazówkę cHunter ), bo nic nie kupiłem do tej pory. Chce po prostu wiedzieć jak to wygląda.

 

Zakładam, że rozumiesz różnice pomiędzy rękojmia a gwarancją? To bardzo proste, rękojmie w sklepie masz zawsze przez dwa lata na wszystko. Gwarancję i jej zasady ustala sobie każdy producent po swojemu. Czyli po prostu poszukaj informacji o serwisie producenta. Zazwyczaj jest podane jak złożyć reklamację, jak tej info nie ma to nic nie warta taka gwarancja :E Czasami jak gwarancja wynosi 2lata to i tak można ją zgłaszać tylko przez sklep ale lepiej powołać się na rękojmię. Sklep i tak pewnie wyśle to na gwarancję ale ty masz większe prawa bo z twojego punktu widzenia poszło na rekojmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Różnice pomiędzy rękojmia a gwarancją- ROZUMIEM.

2. Dalej nie wiem

3. Karta lub zasilacz ulega uszkodzeniu przykładowo w 3 roku od zakupu - minęło 2 lata od daty kupna - co dalej z tym się dzieje ? jak to wygląda prawnie ?

4. Czy te moje wnioski w tym temacie co do realizacji gwarancji są prawidłowe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacz mi czego nie rozumiesz w mojej wypowiedzi odnośnie pkt2. Gwarancję i jej zasady ustala sobie każdy producent po swojemu. Czyli po prostu poszukaj informacji o serwisie producenta. Zazwyczaj jest podane jak złożyć reklamację, jak tej info nie ma to nic nie warta taka gwarancja

 

Gwarancja jako taka jest formą umowy cywilno-prawnej pomiędzy tobą i gwarantem. Nie ma uniwersalnej formuły gwarancji i uniwersalnej odpowiedzi na pytanie jak zgłosić reklamację. To musisz zawsze sprawdzać w samej gwarancji danego producenta. Np. tu masz link do procedury reklamacyjnej u Asusa. KLIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Wyciągam wniosek - realna gwarancja 5 lat realizowana przez sklep - musi być jasno napisane gwarancja sprzedawcy 5 lat.

2.Generalnie chodziło mi co się dzieje w 3, 4, 5 roku po dacie zakupu w odniesieniu do zapisu przy towarze gwarancja producenta 5 lat - jak jest to realizowane przez sklep czy sam muszę ?

3.Te dwa pierwsze lata po kupnie rozumiem, że jest rękojmia lub gwarancja, którą mogę zrealizować przez sklep, chodzi mi co dalej z gwarancją po tych 2 latach od daty zakupu ?

4. Ten przykład wyżej nic mi nie mówi, firm produkujących elektronikę jest dużo. Chodzi mi ogólnie jak to wygląda z gwarancją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapis gwarancja sprzedawcy 5 lat jest dla mnie jasny jak Słońce, mogę realizować gwarancje przez sklep.

Pod zapisem gwarancja producenta 5 lat de facto realna jest gwarancja sklepu 2 lata reszta gwarancji zależy od chęci sklepu, przy czym na te 3 lata gwarancji nie obowiązuje czas rozpatrzenia reklamacji jak i może wiązać się z dodatkowymi drobnymi opłatami ( rzecz względna dla jednego drobna opłata to 30 zł dla drugiego 150 zł ). Sklep może odmówić realizacji tych pozostałych 3 lat gwarancji, bo jak jest to tylko chęć sklepu - różnie może być - i odesłać bezpośrednio do serwisu producenta tak zrozumiałem.

Pytanie jak kupie kartę graficzną, czy mogę przy ewentualnej reklamacji uderzać od razu do serwisu producenta z pominięciem sklepu ?

jeszcze raz.

jeśli producenta daje 5 lat gwarancji to tyle masz gwarancji.

jeśli w tym samym momencie sklep dał 2 lata (bo ma do tego prawo), to przez pierwsze 2 lata masz wybór gdzie chcesz wysłać na gwarancję: bezpośrednio do producenta, czy do sprzedawcy, pamiętając o tym, że w obu przypadkach ponosisz koszty wysyłki (żadnych dodatkowych opłat w obu przypadkach nie powinno tutaj być).

po 2 latach: sklep nie musi Ci już pomagać w realizacji gwarancji, natomiast producent MUSI (oczywiście jeżeli nie złamałeś postanowień gwarancyjnych) przyjąć od Ciebie produkt reklamowany. problemem tutaj jest jednak fakt, że niekiedy koszty wysyłki, ze względu na dostępność serwisów poszczególnych producentów są wysokie (weźmy np. Cooler Master, niedawno chciałem zareklamować zasilacz G650M, w 4 roku gwarancji. wentylator zaczął trochę ocierać. oczywiście zgłoszenie przyjęte i pozytywnie rozpatrzone. informacja proszę o odesłać zasilacz na adres, xxxxxx Holandia. chwilę szukałem, dokładnie nie pamiętam, ale przesyłka coś koło 60zł. powiedziałem sobie, "walę to", rozkręciłem zasilacz i sam wymieniłem wentyl).

jeżeli w sklepie są profesjonaliści to można się z nimi dogadać, że po upływie gwarancji sklepowej, mimo wszystko pomogą w realizacji gwarancji (mają lepszy dostęp do serwisów) i cały koszt operacji transportowych i obsługi może być niższy niż robiony samemu.

 

żeby jeszcze krótko podsumować, np. jakbym teraz znowu miał brać zasilacz coolermastera za 200zł to bym się zastanowił (bo ewentualna awaria w 4 roku spowoduje, że wysyłka do serwisu będzie nieopłacalna ~50% wartości towaru). ale jakbym brał zasilacz za powiedzmy 2000zł to bym się nie zastanawiał, bo gwarancja będzie, ale dodatkowe koszty nie będą duże w stosunku do wartości towaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, ale krótko w 3 , 4 , 5 roku ( jak jest gwarancja producenta 5 lat ) generalnie muszę realizować gwarancje samemu. Jak jasno jest napisane gwarancja sprzedawcy 5 lat wtedy mogę uderzać do sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, ale krótko w 3 , 4 , 5 roku ( jak jest gwarancja producenta 5 lat ) generalnie muszę realizować gwarancje samemu. Jak jasno jest napisane gwarancja sprzedawcy 5 lat wtedy mogę uderzać do sklepu.

w dużym skrócie dokładnie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że taka sama sytuacja może mieć miejsce gdy kupuje towar objęty 3 letnią gwarancją producenta. Sklep może mi dać 2 lata gwarancji/rękojmi a 3 rok realizacji gwarancji już we własnym zakresie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka, że gwarancja producenta jest dobrowolna, natomiast sprzedawca musi udzielić gwarancji na 2 lata na sprzedawany produkt z tytułu niezgodności towaru z zawartą umową.

 

W bardzo dużym skrócie :)

To o czym piszesz to nie gwarancja sprzedawcy, tylko rękojmia.

 

Sprzedawca, tak samo jak producent, może udzielić dodatkowo gwarancji dobrowolnie, na określonych przez siebie warunkach.

 

Rękojmia jest zawsze.

 

1. Kupuje kartę graficzną albo zasilacz - przy tym towarze jest napisane - gwarancja producenta 5 lat. Świetna sprawa myślę sobie.

2. Karta lub zasilacz ulega uszkodzeniu przykładowo w 3 roku od zakupu - minęło 2 lata od daty kupna - co dalej z tym się dzieje ? jak to wygląda prawnie ?

Zależy od tego co jest zapisane w gwarancji. Dostarczasz produkt albo do sprzedawcy, albo bezpośrednio do serwisu producenta - zależy jak to określił producent. Czasem masz wybór, wtedy lepiej od razu do producenta, będzie szybciej.

 

1.Wyciągam wniosek - realna gwarancja 5 lat realizowana przez sklep - musi być jasno napisane gwarancja sprzedawcy 5 lat.

Czasem gwarancja producenta też jest realizowana przez sklep. Zależy od tego jak to sobie określi gwarant (producent). Musisz wziąć do ręki kartę gwarancyjną danego produktu i tam to sobie doczytać.

 

4. Ten przykład wyżej nic mi nie mówi, firm produkujących elektronikę jest dużo. Chodzi mi ogólnie jak to wygląda z gwarancją.

Nie ma na to żadnej reguły.

 

jeśli w tym samym momencie sklep dał 2 lata (bo ma do tego prawo), to przez pierwsze 2 lata masz wybór gdzie chcesz wysłać na gwarancję: bezpośrednio do producenta, czy do sprzedawcy, pamiętając o tym, że w obu przypadkach ponosisz koszty wysyłki (żadnych dodatkowych opłat w obu przypadkach nie powinno tutaj być).

Nie do końca. W przypadku rękojmi, sprzedawca powinien zwrócić koszty wysyłki. Oczywiście nie wysyłasz do niego zepsutego produktu za pobraniem, bo on nie wie, czy nie wysyłasz mu jakiejś cegły, czy czegoś w tym rodzaju. I nie wie, czy rzeczywiście reklamacja jest zasadna. Ale po jej rozpatrzeniu koszty wysyłki powinien zwrócić, i odesłać naprawiony/wymieniony towar na swój koszt. Większość sprzedawców tego nie robi (jedynie odsyła na swój koszt), ale to jest wbrew prawu.

 

Co innego w przypadku gwarancji, tam już wszystko zależy od tego, co jest zapisane w karcie gwarancyjnej. Zazwyczaj wysyłka jest na koszt klienta.

 

po 2 latach: sklep nie musi Ci już pomagać w realizacji gwarancji, natomiast producent MUSI (oczywiście jeżeli nie złamałeś postanowień gwarancyjnych) przyjąć od Ciebie produkt reklamowany.

To zależy, czasem producenci zastrzegają sobie, że realizacja gwarancji jest przez sprzedawcę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kpc21 zrobiłeś tyle tych cytatów. Zrobiłeś zamieszanie w temacie i na to samo wynika co jest napisane wyżej.

A krócej i treściwie.

 

"To zależy, czasem producenci zastrzegają sobie, że realizacja gwarancji jest przez sprzedawcę."

 

Wtedy na stronie sklepu masz napisane gwarancja sprzedawcy - dodatkowy atut, że nie musisz martwić o gwarancje i ewentualne koszty z wysyłką do jakiegoś kraju jak serwis jest za granicą - cały okres gwarancji realizowany jest przez sklep.

Jak by miał jakiś sklep taką umowę z producentem, po co miałby to ukrywać - jest to duży atut handlowy - tak dedukuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja sprzedawcy i gwarancja producenta realizowana u sprzedawcy to dwie różne rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Odkopuje temat dla zainteresowanych.

2.W temacie koledzy podali nie do końca ścisłe informacje dotyczące terminy wykonania gwarancji.

 

Rękojmia

jest podany termin rozpatrzenia reklamacji

 

Gwarancja

i też jest podany termin rozpatrzenia tej formy reklamacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam gwarancję w morele.net na dysk(producenta-napisane na karcie gwarancyjnej,fakturze) i kartę graficzną(sklepu) i oba podzespoły padły. W obu wypadkach nie minęły 2 lata od daty sprzedaży. Czy mam podstawy, żeby wysłać dysk do sklepu na gwarancję razem z kartą graficzną, czy koniecznie muszę wysłać go do serwisu producenta, po uprzednim uzgodnieniu ze sklepem oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz reklamować w sklepie na niezgodność z umową. Reklamuj na niezgodność z umową, nie na gwarancję.

 

Masz tu trzy rzeczy:

- gwarancja producenta

- gwarancja sklepu

- niezgodność z umową (inaczej rękojmia)

 

Wybierz niezgodność z umową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Wiem co czujesz 🙂.Ja przy nim prawie pada z kompa wyrwałem.A ile było Pi.....e nie gram to nie zliczysz 😄.Ale najważniejsze że się udało.I masz satysfakcję bo to jeden z najtrudniejszych soulsowych bossow https://ebd.cda.pl/620x368/15092229f8 Patrz to
    • Więc wytłumacz mi jakim cudem bez mierzenia wystarczy odpalić gówno kalibrator HDR WINDOWS i zobaczyć w jakim trybie pokazuje detal na 1000 nit, a w jakim na 570. Potem to samo zrobić w dowolnej grze z kalibracja HDR. I w każdym innym ustawieniu niż HDR + APL HIGH, ustawienie gry na 1080 nit prześwietla obraz. Więc w swoim ustawieniu masz niby 1000 nit z uciętymi w opór detalami. Faktycznie, genialna sprawa A jak ustawisz detale na 570 to on nie ma prawa zaświecić 1000 bo właśnie to ograniczyłeś w ustawieniach.  Ale żeby nie było, zjem i odpalę grę I będę srogo zdziwiony jak nie ujrze przepalonych jasności. 
    • Przy każdej zmianie traci się na tym, że kupuje się nową kartę, a sprzedaje używaną, dlatego częste zmiany są niekorzystne finansowo, chyba że się zmienia używaną na używaną.
    • Intel kompletnie tutaj nie ma sensu raz że to do gier, a dwa że jeszcze do 1440p. Powinieneś skupić się na wydajności GPU i bić po RTX 4070 Ti Super - tutaj możesz trzymać się RTX ale CPU spokojnie brałbym 7500F bo to będzie idealne najlepsze połączenie. Za 7100 zł masz właśnie taki zestaw https://proline.pl/koszyk/2878bd11 a celując w maksa to przy dopłacie za 7500 zł z 7900 XTX https://proline.pl/koszyk/316e8335 
    • 14700F nigdy bym nie brał bo to totalny crap. Dostaniesz zawyżone napięcie, to ten CPU będzie siorbał niesamowicie dużo papu i nic z tym nie zrobisz. Do tego kompletnie nic nie wiesz jakie podzespoły otrzymasz. Druga sprawa, połączenie i7 + RTX 4070S jest dalekie od opłacalnej wydajności w zestawie do gier. Za 9200 zł na gotowo masz https://proline.pl/koszyk/35ad9d7d z Ryzen 7 7700 i RTX 4080 Super albo możesz dać i https://proline.pl/koszyk/8f26d0eb 7800X3D + RX 7900 XTX Office w jakiej wersji? 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...