Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

buli95

Zwrot 14 dniowy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jak doskonale wiadomo podczas zwrotu 14 dniowego bez podania przyczyny, sprzedający (przedsiębiorca, firma) z którym zawarliśmy umowę na odległość zobowiązany jest do zwrotu kosztów towaru i wysyłki (od sprzedającego do nas) . Co dzieje się w przypadku zwrotu np. połowy zamówionych przedmiotów? Sprzedający zwraca koszty wysyłki rzeczy do kupującego, może zależy to od jego woli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BloodyStorm

Przy 14 dniowym zwrocie ty ponosisz koszt zwrotu, a nie sprzedawca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem informacji na ten temat jeszcze jak obowiązywało 10 dni i ta sprawa nie była konkretnie uregulowana w przepisach. Zwracałem pamięć RAM, która okazała się inną niż tą, którą myślałem, że zamówiłem i dostałem zwrot za samą pamięć.

 

 

Przy 14 dniowym zwrocie ty ponosisz koszt zwrotu, a nie sprzedawca.

Czytaj ze zrozumieniem. Nie o ten koszt wysyłki chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BloodyStorm

Czytaj ze zrozumieniem. Nie o ten koszt wysyłki chodzi.

 

Nie da się tego przeczytać ze zrozumieniem, bo nie wiemy czy sprzedawca prowadzi firmę czy jest osobą prywatną...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz niby zrobić zwrot czternastodniowy osobie prywatnej? :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem informacji na ten temat jeszcze jak obowiązywało 10 dni i ta sprawa nie była konkretnie uregulowana w przepisach. Zwracałem pamięć RAM, która okazała się inną niż tą, którą myślałem, że zamówiłem i dostałem zwrot za samą pamięć.

Ale kupiłeś więcej rzeczy niż ten RAM, a zwracałeś tylko pamięci, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kupiłeś więcej rzeczy niż ten RAM, a zwracałeś tylko pamięci, tak?

Tak, były 4 pozycje na fakturze i dostałem fakturę korygującą, był tam zawarty koszt wysyłki, niejako "doczepiony" do 3 pozostałych rzeczy, a korekcie uległa tylko pamięć ram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nigdzie nie jest to uregulowane w przepisach to pewnie zależy od woli sprzedawcy.

 

Może ktoś jeszcze ma jakieś informacje, doświadczenia związane z tematem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BloodyStorm

A jak chcesz niby zrobić zwrot czternastodniowy osobie prywatnej? :lol2:

 

Normalnie? To, że ktoś kupuje prywatnie nie znaczy, że sprzedający z góry się nie zgodzi na zwrot :E

 

Skoro nigdzie nie jest to uregulowane w przepisach to pewnie zależy od woli sprzedawcy.

 

Może ktoś jeszcze ma jakieś informacje, doświadczenia związane z tematem?

 

Nie leci na gwarancje, ani na wymianę z tytułu niezgodności towaru z opisem, bądź uszkodzeniem, więc odsyłasz na własny koszt. Wiele razy tak miałem. Wysyłanie na koszt sprzedawcy w takim momencie to czysta grzeczność.

 

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176)

 

Art. 8.

[uprawnienia kupującego]

 

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

 

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat traktuje o 14-dniowym zwrocie bez podania przyczyny, nie o zwracaniu czegoś prywatnym sprzedawcom.

 

Nie leci na gwarancje, ani na wymianę z tytułu niezgodności towaru z opisem, bądź uszkodzeniem, więc odsyłasz na własny koszt. Wiele razy tak miałem. Wysyłanie na koszt sprzedawcy w takim momencie to czysta grzeczność.

 

WTF

 

Chodzi o koszt wysyłki DO KUPUJĄCEGO rzeczy po zamówieniu, a nie o koszt wysyłki DO SPRZEDAWCY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to sprzedający robi łaskę (w sumie to jest wygodne dla obu stron) przyjmując część zamówienia, bo prawo stanowi, że cała umowa sprzedaży powinna zostać "anulowana" tak jakby strony niczego sobie wzajemnie nie świadczyły.

Kilka razy zwracałem część zamówienia, nigdy nie dostałem zwrotu za przesyłkę i nigdy się go nie spodziewałem, bo przecież pozostałe przedmioty jakoś do mnie dotarły i z usługi przewozowej skorzystałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to sprzedający robi łaskę (w sumie to jest wygodne dla obu stron) przyjmując część zamówienia, bo prawo stanowi, że cała umowa sprzedaży powinna zostać "anulowana" tak jakby strony niczego sobie wzajemnie nie świadczyły.

To chyba tak nie działa.

Jeżeli kupujesz X rzeczy to możesz odstąpić od umowy kupna każdej z nich, ponieważ każda z nich jest samoistną rzeczą ruchomą. Inaczej jest jeżeli kupujesz komplet - wtedy zwracasz wszystko razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o koszt wysyłki DO KUPUJĄCEGO rzeczy po zamówieniu, a nie o koszt wysyłki DO SPRZEDAWCY.

 

 

Przy zwrocie 14 dniowych, sprzedawca musi zwrócić koszt towaru i koszt przesyłki do nas. Wysyłkę do sprzedawcy to my musimy pokryć.

 

Ile pieniędzy musi oddać sprzedawca?

 

Sprzedawca musi zwrócić równowartość ceny towaru oraz koszty doręczenia zamówionych towarów ze sklepu do klienta. Przy czym, koszty doręczenia tylko do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji dostawy dostępnej w sklepie. Przykładowo: wybraliśmy, by paczkę dostarczył nam kurier i zapłaciliśmy za to 20 zł, jednak w ramach zwrotu dostaniemy 5 zł, bo tyle kosztuje najtańsza dostawa (np. do paczkomatu), którą mogliśmy wybrać.

Koszty odesłania zwracanego towaru do sklepu (opakowanie, zabezpieczenie, nadanie) ponosimy sami, my klienci. Chyba, że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował nas o konieczności ich poniesienia.

 

 

Link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalnie? To, że ktoś kupuje prywatnie nie znaczy, że sprzedający z góry się nie zgodzi na zwrot :E

Ale wtedy to tylko od tego, jak umówią się sprzedający i kupujący zależy, kto poniesie koszty wysyłki.

 

Nie leci na gwarancje, ani na wymianę z tytułu niezgodności towaru z opisem, bądź uszkodzeniem, więc odsyłasz na własny koszt. Wiele razy tak miałem. Wysyłanie na koszt sprzedawcy w takim momencie to czysta grzeczność.

 

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176)

Ta ustawa już nie obowiązuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordon Lameman

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176)

Ta ustawa jest dawno uchylona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...