Forum PCLab.pl: Zacięcia i freezy GOODRAM Iridium PRO 240GB - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (2 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Zacięcia i freezy GOODRAM Iridium PRO 240GB dysk po wymianie również ma ten problem Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   Groosiek 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 70
  • Dołączył: So, 26 Maj 07

Napisany 11 Luty 2017 - 15:15

W połowie stycznia 2017 kupiłem dysk GOODRAM Iridium PRO 240GB SATA3. Do tej pory korzystałem z mojego dysku 128 GB Kingston, który ma już półtora roku i nigdy nie miałem z nim problemów, ale pomyślałem, aby po prostu wymienić dysk na coś nowszego i większego.

Początkowo byłem zachwycony dyskiem GOODRAM, bo pracował nawet trochę szybciej od mojego leciwego Kingstona. Dosłownie kilka dni jego użytkowania, w momencie gdy zapełniłem dysk ponad połowę jego pojemności i zbliżałem się do prawie 70-80% zapełnienia spowodowało ciągle i powtarzające się zawieszenia tego dysku. Uruchamiane gry lub aplikacje z tego dysku po prostu dostawały freeza, który ustępował po jakiejś pół minuty, czasem krócej. Dysk mówiąc prościej - zasypiał, przestawał odpowiadać. W tym momencie otwarcie prostego pliku tekstowego z głównego folderu dysku było niemożliwe, a samo przejrzenie jakiegokolwiek katalogu powodowało zawieszenie windows explorer.

Szukałem pomocy na ten temat i znalazłem informację, jakoby na Windows 10 ten dysk się wyłączał programowo, ale nie znalazłem tych samych objawów w menadżerze zadań. Tym bardziej, że tamten problem dotyczył Windows 10, a ja sam używam Windows 7. Próbowałem jeszcze odpiąć, podpiąć ponownie kable, zaktualizowałem sterownik AHCI, przeskanowałem z użyciem victoria_447, który nie wykazał błędów, firmware dysku również było poprawne (SAFM22.3). Odesłałem więc na gwarancji.

Otrzymałem nowy dysk z wymiany gwarancyjnej w którym stwierdzam podobne problemy, które zaczęły występować gdy zapełniłem dysk do jego 70% pojemności. Problemy występują w przypadku nawet usuwania plików - dysk tak jakby zapomniał, że powinien usunąć pliki i okno usuwania się zatrzymało, anulowanie usuwania również pozostało bez reakcji - konieczne było uruchomienie komputera ponownie. Inna sytuacja. Odpalam sobie grę online w której obszar doczytywany jest z pamięci dyskowej, działało to tak przez kilka minut, a później nagle freeze, pomógł jedynie hard reset, bo nawet nie udało mi się wywołać okna alt+ctrl+del, a oczekiwałem na odwieszenie się dysku. Mogę nawet powiedzieć, że objawy, które miałem z wcześniejszym dyskiem tutaj są jeszcze gorsze. Muszę jeszcze zaznaczyć, że pobrałem oficjalną aplikację SMART_GOODRAM i co ciekawe - wyświetla normalne parametry dysku, ale w momencie w którym ten dysk dostaje freeza, aplikacja nie startuje - tak jakby próbowała odczytać parametry dysku, a on na nic nie odpowiada.

Wygląda to na jakąś ukrytą wadę tych dwóch dysków z którymi miałem do czynienia. Problemy ujawniają się, gdy dysk jest zapełniony powyżej połowy pojemności, przez pewien czas dysk funkcjonuje poprawnie, ale dłuższa praca na tym dysku - instalowanie, kopiowanie plików, uruchamianie aplikacji i gier powoduje, że problem powraca.

Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? Dwa dyski i oba okazały się nie funkcjonować poprawnie. Czy to przypadek, czy jakaś wadliwa seria?

#2 Użytkownik jest niedostępny   Atak_Snajpera 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2724
  • Dołączył: Nd, 08 Cze 14

Napisany 11 Luty 2017 - 15:18

Jaki sterownik ahci używasz w Win7? Domyślny msahci czy intelowski?

#3 Użytkownik jest niedostępny   Bulsky 

  • stara gwardia
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2751
  • Dołączył: Pt, 19 Sie 05

Napisany 11 Luty 2017 - 15:28

Przede wszystkim upewnij się, że app masz odpaloną na uprawnieniach administratorskich. Zapewne masz ale ok.
Drugi temat potwierdź sobie czy masz włączony TRIM.

I najważniejsza sprawa, sprawdź jakiej wielkości masz ustawiony swap, dobrze by był na dysku nie-ssd i nie usuwał się (i tworzył na nowo) podczas restartu maszyny.
Sterowniki oczywiście domyślne - zacznij od producenckich bez udziwnień i zobacz czy jest ok. Jak ok jesteś na dobrej drodze.. 

Mam iridium i jest ok, teraz przypomniałem sobie, zobacz czy nie masz jakiegoś fikuśnego oszczędzania energii włączonego 

Ten post był edytowany przez Bulsky dnia: 11 Luty 2017 - 15:30


#4 Użytkownik jest niedostępny   Groosiek 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 70
  • Dołączył: So, 26 Maj 07

Napisany 11 Luty 2017 - 15:31

Muszę zaznaczyć, że w komputerze mam teraz 2 dyski SSD (nowy Transcend SSD370 128GB (ma kilka miesięcy) i stary 128 GB Kingston - nie miałem nigdy problemów z tymi dyskami) + ten od GOODRAM. Niezależnie czy wpiąłem ten GOODRAM zamiast tego od Kingstona, czy w osobny slot - występuje ten sam problem. Trudno mi uwierzyć, że ten od GOODRAM potrzebuje jakichś specjalnych sterowników, aby działać poprawnie. Pobrałem w poprzednim miesiącu z oficjalnej strony mojego producenta płyty głównej Z710 PRO Intel AHCI Driver Path for Windows Win7 32bit & Win7 64bit (o ile dobrze pamiętam to właśnie tą wersję) z 2016 (jako najnowsza aktualizacja) i zainstalowałem jeszcze do tego wcześniejszego dysku. W menadżerze urządzeń mam jako Intel. Na wcześniejszym sterowniku AHCI dysk nie był wykrywany przez aplikację SMART_GOODRAM, ale funkcjonował w systemie. Zainstalowanie tego sterownika AHCI spowodowało jedynie to, że oficjalna aplikacja go wykrywa, nie pomogło to naprawić tych pojawiających się problemów.

Edit: pojawił się nowy post, więc teraz na niego odpowiem poniżej:

Mam włączony TRIM.

Swap mam na dysku Transcend, 4 GB, więc to nie dotyczy raczej GOODRAM.

Oszczędzanie energii, plan zrównoważony, mam ustawione od dawna jedynie to, że po 20 minutach ma się dysk wyłączać, ponieważ mam dość głośny HDD, który służy jedynie do przechowywania rzadko używanych plików.

Ten post był edytowany przez Groosiek dnia: 11 Luty 2017 - 15:50


#5 Użytkownik jest niedostępny   Bulsky 

  • stara gwardia
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2751
  • Dołączył: Pt, 19 Sie 05

Napisany 11 Luty 2017 - 15:51

sprawsz co jest w logu, może tak będzie wskazana przyczyna lub przynajmniej od czegoś zaczniesz.
jaki masz system operacyjny? Win10?
Ostatnio dosłownie 3-4 dni temu znam przypadek że (po aktualizacji win10) komuś tam posypał się PC (nie uruchamiał się, + loop), ale wszystko wskazuje na iSTORM*.sys. Nie sprawdzałem jeszcze ale na 90% przypuszczam, że będzie zabawa w reinstralację sterowników do IRST z rescue cd. U Ciebie to inna bajka, ale sprawdziłbym lub wrócił do sterowników sprzed stycznia br.

Z RAMem to nie jest tak, że masz na innym dysku. Mnie bardziej interesuje ilość RAM. Ja przykładowo mam ustawione 2GB na partycji niesystemowej, mimo że system zaleca 49 GB SWP, ale mam 32 gb ramu więc raczej nie brakuje. U Ciebie nie znam konfiguracji.. .. Generalnie dałbym jednak nieco więcej SWAP na próbę wyłącznie. Sprawdź zasoby, co jest obciążone Menedzer--> wydajność --> monitor zasobów.

Ja niestety nie dopatruję się awarii HDD, może warto wykonać jakieś testy HDTune, SMART, etc .. Wg mnie sterownik, płyta, kabelki, zasilacz, oprogramowanie zależne.. a może to kwestia sterowników mobo...

Ustaw tego większego swapa na niesystemowej i zobacz jak będzie.


Ten post był edytowany przez Bulsky dnia: 11 Luty 2017 - 15:52


#6 Użytkownik jest niedostępny   Mateusz31 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1729
  • Dołączył: So, 15 Cze 13

Napisany 11 Luty 2017 - 15:53

Problem nie jest jednostkowy, wiele osób zgłaszało podobne objawy. Coś jest nie tak z tymi dyskami lub firmware gryzie się z niektórymi konfiguracjami, często ze skylake.

http://forum.pclab.p...-Crucial-MX300/

Ten post był edytowany przez Mateusz31 dnia: 11 Luty 2017 - 16:05


#7 Użytkownik jest niedostępny   Bulsky 

  • stara gwardia
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2751
  • Dołączył: Pt, 19 Sie 05

Napisany 11 Luty 2017 - 16:21

ja mam 67% dysku ssd zajęte ...ciekawe co będzie wkrótce ;)
czas pozmieniać zmienne środowiskowe, zreszta archiwa trzymam na dysku tradycyjnym (nych), bo jak ssd pada to jest problem..

#8 Użytkownik jest niedostępny   Groosiek 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 70
  • Dołączył: So, 26 Maj 07

Napisany 11 Luty 2017 - 16:21

Najbardziej boli mnie to, że po wykonaniu idealnej kopii plików z mojego dysku Kingston na ten GOODRAM i korzystaniu jedynie z GOODRAM pojawiły się problemy.

SWAP 4GB mam ustawiony na dysku systemowym C - jest to Transcend SSD370. Mój RAM to 16 GB. Ten GOODRAM użytkuję jako dodatkowy dysk na gry Steam i inne pliki. Mam Windows 7 64 bity.

Tak, mam i7-6700K Skylake.

Już sam nie wiem. Czy ten dysk jest jakiś inny od tych pozostałych producentów? W mojej konfiguracji komputerowej działa dysk Transcend (zapełniony do 80%) i Kingston, a dla GOODRAM instalowałem nową wersję sterowników ahci, a i tak nic to nie pomogło.

#9 Użytkownik jest niedostępny   Mateusz31 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1729
  • Dołączył: So, 15 Cze 13

Napisany 11 Luty 2017 - 16:33

Niestety nie znam rozwiązania problemu, jedynie co pozostaje to atakować Goodrama aby poprawili firmware bo to raczej ono jest winne.
Większość przypadków to Iridium Pro + Skylake więc coś jest na rzeczy.

Ten post był edytowany przez Mateusz31 dnia: 11 Luty 2017 - 16:34


#10 Użytkownik jest niedostępny   Atak_Snajpera 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2724
  • Dołączył: Nd, 08 Cze 14

Napisany 11 Luty 2017 - 16:33

Rozumiem że w msahci jest to samo?

#11 Użytkownik jest niedostępny   _Robo_ 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 978
  • Dołączył: Pt, 12 Paź 07

Napisany 11 Luty 2017 - 16:45

Mam to samo z flagowym modelem GOODRAMa C100 120GB, dysk kupiony 3,5 roku temu miesiąc po premierze i 3 lata nie było problemów, w AS SSD wyniki 510/360 teraz ma 199 dni ciągłej pracy i 6,2TB zapisanym i padł po okresie gwarancji. Tak samo jak w Twoim przypadku na luzie pracuje a pod obciążeniem zamarza i chwilowo blokuje kompa i przy Uruchom ponownie nie widzi go BIOS. W HD Tune brak błędów czy też bad sektorów, pełny skan cały na zielono ale w SMART_GOODRAM już pozostało 68% żywotności -[b]. Rozkręciłem go wczoraj i wypiekłem w piekarniku dokładnie 180stC i 8-9 minut i po tej czynności, system postawiony ale tylko 4h pracował jak należy po czym zaczęło się to samo od nowa. Ciekawe co się posypało w nim, czy przetwornica napięcia nie wydala przy pełnym obciążeniu, czy kontroler, czy kości Toshiby.

Już więcej od tej firmy nic nie kupię !!!

W drugim kompie mam półtoraroczny C100 120GB ale on jest i na gorszych kościach poskładany bo ma wynik 500/200, widać jaki shit firma po jakimś czasie montuje, podobnie jak ich pendrivy, szybkie a z czasem te nowsze już wolniejsze

Ten post był edytowany przez _Robo_ dnia: 11 Luty 2017 - 16:47


#12 Użytkownik jest niedostępny   Atak_Snajpera 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2724
  • Dołączył: Nd, 08 Cze 14

Napisany 11 Luty 2017 - 17:51

Ja mam C100 od 2014 roku i prawie nonstop mam go zapełnionego w 80-90% i zero problemów
Dodaj obrazek
Dodaj obrazek
Dodaj obrazek

Cytuj

pełny skan cały na zielono ale w SMART_GOODRAM już pozostało 68% żywotności

No i co z tego? Procent jest obliczany na podstawie Average Erase Count. Jeden 1% = 30 cykli P/E

Ten post był edytowany przez Atak_Snajpera dnia: 11 Luty 2017 - 18:03


#13 Użytkownik jest niedostępny   _Robo_ 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 978
  • Dołączył: Pt, 12 Paź 07

Napisany 11 Luty 2017 - 18:02

Zobacz postAtak_Snajpera, o 11 Luty 2017 - 17:51, napisał(a):

Ja mam C100 od 2014 roku i prawie nonstop mam go zapełnionego w 80-90% i zero problemów
Dodaj obrazek
Dodaj obrazek


No i co z tego? Procent jest obliczany na podstawie Average Erase Count. Jeden 1% = 30 cykli P/E


Tutaj chwaliłem się swoim zakupem :) http://forum.pclab.p...page__st__10980

3 lata OK potem już były problemy nie widziany w Biosie i zamarzanie

PS. na dniach biorę lutownice i poprawiam luty przy mostkach zasilania, co mi zależy i tak prawie trup

#14 Użytkownik jest niedostępny   Groosiek 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 70
  • Dołączył: So, 26 Maj 07

Napisany 11 Luty 2017 - 20:21

Zobacz postAtak_Snajpera, o 11 Luty 2017 - 16:33, napisał(a):

Rozumiem że w msahci jest to samo?

Nie jestem pewien czy miałem wcześniej msahci. W jaki sposób mieć msahci, gdy już mam najnowszy sterownik intel z płyty głównej?

#15 Użytkownik jest niedostępny   Keel 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 410
  • Dołączył: Nd, 21 Paź 07

Napisany 11 Luty 2017 - 21:39

U mnie wszystko w porządku. Ah, gdzieś wyczytałem na tym forum żeby odinstalować intel rapid tech. i tak też zrobiłem. Przez 3 miesiące miałem 95% zajętego miejsca. Nic prócz info że mało miejsca na dysku :)

Ten post był edytowany przez Keel dnia: 11 Luty 2017 - 21:42


#16 Użytkownik jest niedostępny   facebreaker 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 69
  • Dołączył: Pt, 20 Sty 17

Napisany 11 Luty 2017 - 23:55

good ram bardziej trash ram :E

#17 Użytkownik jest niedostępny   Bulsky 

  • stara gwardia
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2751
  • Dołączył: Pt, 19 Sie 05

Napisany 12 Luty 2017 - 15:36

Zobacz postKeel, o 11 Luty 2017 - 21:39, napisał(a):

U mnie wszystko w porządku. Ah, gdzieś wyczytałem na tym forum żeby odinstalować intel rapid tech. i tak też zrobiłem. Przez 3 miesiące miałem 95% zajętego miejsca. Nic prócz info że mało miejsca na dysku :)


dla potomnych, podaj proszę jakieś info o SSD - też 240 Iridium Pro? Jaka wersja firmware, jaki system operacyjny, jaka wersja sterownika + ew dodatkowe inne info ?

Ten post był edytowany przez Bulsky dnia: 12 Luty 2017 - 15:36


#18 Użytkownik jest niedostępny   Vice. 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2141
  • Dołączył: Cz, 20 Sty 05

Napisany 13 Luty 2017 - 09:54

Może jacyś spece z Lazisk by się odezwali bo nie wiem czy brać ich dysk czy nie.

#19 Użytkownik jest niedostępny   Bulsky 

  • stara gwardia
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2751
  • Dołączył: Pt, 19 Sie 05

Napisany 13 Luty 2017 - 09:59

Zobacz postVice., o 13 Luty 2017 - 09:54, napisał(a):

Może jacyś spece z Lazisk by się odezwali bo nie wiem czy brać ich dysk czy nie.



5 lat gwarancji, nie wiem jak z limitem danych, ale 5 lat to już coś..

#20 Użytkownik jest niedostępny   Flying Spirit 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2375
  • Dołączył: Pn, 25 Kwi 16

Napisany 13 Luty 2017 - 10:03

Na Adatę SP920 256GB ponoć też jest 5 lat gwarancji.
edit, i tak jest, bez limitu TBW.

Ten post był edytowany przez Flying Spirit dnia: 13 Luty 2017 - 10:42


  • (2 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych