Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

MrPTkruzer

Jakie są perspektywy po ukończeniu technikum informatycznego?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie wszyscy. Mam lat 15, chodzę to 3 klasy gimnazjalnej i od dawna jestem nastawiony na technikum informatyczne. Spytam się bardzo ogólnie o kilka rzeczy. Jakie są perspektywy w Polsce po ukończeniu takiej szkoły? Jak będą wyglądać moje zarobki (powiedzmy, że zdam szkołę z dobrymi ocenami)? Iść na studia czy nie koniecznie? Co dalej? Od pewnego znajomego rodziców, który od wielu lat pracuje w telekomunikacji, dowiedziałem się że w Polsce, jak na razie, jest potężne zapotrzebowanie na ludzi z takim wykształceniem, a zarobki są podobno potężne, nawet na start. Brzmi trochę zbyt pięknie żeby idealnie żeby było prawdziwe. A może i ma rację? Chętnie dowiem się co i jak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Technikum informatyczne nie nauczy Cię nic co przydałoby się w przyszłej pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem krótko - technikum informatyczne/liceum -> studia (informatyka of course) -> praca. Od początku uczyć się programować - tutaj do wyboru jest wiele - JAVA/.NET/PHP/Frontend/Ruby/mobilki itd. Nauczyć się ogólnie podstaw, później obrać kierunek i patrzeć co jest na topie aktualnie i uczyć się nowych technologii. Jeśli to ogarniesz to z pracą z zadowalającymi zarobkami już na studiach nie będzie żadnego problemu. No i oczywiście na studiach korzystać z wszelkich kursów z tym związanych, starać się o praktyki/staż - w przyzwoitej firmie nauczysz się sporo więcej niż samemu. Warto przynajmniej spróbować z programowaniem, a nuż się wkręcisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Facebook są grupy otwarte, gdzie w danym mieście oferują pracę w IT i podają widełki.