Forum PCLab.pl: Rwane paski w grach - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Dodaj obrazek

Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Rwane paski w grach

#1 Użytkownik jest niedostępny   tehade 

  •  
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2567
  • Dołączył: Cz, 19 Gru 13

Napisany 20 Kwiecień 2017 - 19:51

witam

mam pewien problem z monitorem

mam ponad 60 klatek i podczas ruchu na boki mam mały pasek, który wygląda jakby był lekko urwany
w cs pojawia się to przy 75hz, w innych grach też, choć nie zawsze
teraz sciagnalem wolfensteina the old blood i rwanie jest prawie non stop

na screenach tego nie ma i w wielu grach też to nie występuje
wygląda to tak, jakby urywek ekranu w linii poziomej nie nadążał i przesuwał się np. w prawo, gdy ruszam myszką w lewo

w cs go mam wyłączony v sync
w wolfenstein wyłączony, ale mimo wszystko trzyma 60 klatek a w filmikach 30, więc musi być coś w ustawieniach karty

asus strix gtx 1060 6gb
monitor to asus vs248HR

#2 Użytkownik jest niedostępny   Pawelek6 

  • ...
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6544
  • Dołączył: Pn, 24 Mar 08

Napisany 20 Kwiecień 2017 - 20:03

Najzwyczajniejszy w świecie tearing obrazu, czyli rozrywanie. Odświeżanie monitora, liczba kl./s i czas renderowania klatek przez kartę graficzną nie schodzą się w czasie i stąd różnorakie przekłamania w obrazie, w tym jego rozrywanie. Lekiem na to jest synchronizacja pionowa, czyli V-Sync.

Edit.: W "wolfie" w filmikach masz 30 kl./s, gdyż w większości gier cut scenki są nagrywane w 30 kl./s.

Ten post był edytowany przez Pawelek6 dnia: 20 Kwiecień 2017 - 20:05


#3 Użytkownik jest niedostępny   tehade 

  •  
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2567
  • Dołączył: Cz, 19 Gru 13

Napisany 21 Kwiecień 2017 - 19:21

no, faktycznie, a co z np. csem, gdzie muszę mieć 200-300 fps?

#4 Użytkownik jest niedostępny   Pawelek6 

  • ...
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6544
  • Dołączył: Pn, 24 Mar 08

Napisany 21 Kwiecień 2017 - 19:33

Musisz się pogodzić z jednym albo drugim. Zablokuj sobie liczbę kl./s na wielokrotności odświeżania monitora. Przykładowo jak masz częstotliwość odświeżania 60Hz, ustaw locka na 120 kl./s, albo 240. Do rozrywanie obrazu nadal będzie dochodzić, ale w nieco mniejszym stopniu.

Aby zablokować fps na NV możesz użyć programu NVIDIA Inspector. Tam sobie klikasz zieloną małą ikonkę z prawej strony i w linijce "Frame Rate Limiter" ustawiasz limit, po czym zapisujesz. Na górze masz profile na rozwijanej liście. Globalny do wszystkiego sobie ustaw tyle ile masz odświeżanie monitora, czyli jak 60Hz, to 60 fps, a do CS'a, jak już wyżej pisałem ustaw wielokrotność tej wartości, więc w przypadku 60Hz np. 240 fps. Poza tym, już normalnie w grach sobie włączaj synchronizację pionową aby wyeliminować tearing.

Należy tylko pamiętać, że synchronizacja w celu nie dopuszczenia do zakłóceń obrazu odrzuca klatki obrazu, które się nie zgrają w czasie, co przekłada się na małego laga liczonego w milisekundach. Oczywiście w większości gier nie jest to odczuwalne, co najwyżej w szybszych tytułach jak CS może przeszkadzać, ale w tym przypadku i tak nie stosujemy synchronizacji, bo potrzebujesz dużo klatek.

Ten post był edytowany przez Pawelek6 dnia: 21 Kwiecień 2017 - 19:39


#5 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3651
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 21 Kwiecień 2017 - 21:48

ustaw sobie w sterownikach / panelu nvidia synchronizacja Szybkie / Fast Sync. Komputer/Gra renderuje max FPS ale wyświetla tylko pełne klatki zgodnie z czestotliwoscia ekranu.

#6 Użytkownik jest niedostępny   tehade 

  •  
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2567
  • Dołączył: Cz, 19 Gru 13

Napisany 27 Kwiecień 2017 - 19:36

mam ustawione dla csa, ale jest tak samo

#7 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3651
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 28 Kwiecień 2017 - 09:20

to ustaw AdaptiveSync i przetestuj, powiedz czy dalej masz pasy ale FPSa zablokuje na 75 niestety:)

Monitor masz 75Hz czy po OC na 75Hz ? Może nie działa tam to jak powinno?

Synchroniazacja na Szybka (FastSync) u mnie działa bez zająknięcia z CSem. Może coś źle klikasz?

#8 Użytkownik jest niedostępny   Todis 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2810
  • Dołączył: So, 17 Lis 12

Napisany 28 Kwiecień 2017 - 09:41

Zobacz postMinciu, o 28 Kwiecień 2017 - 10:20, napisał(a):

to ustaw AdaptiveSync i przetestuj, powiedz czy dalej masz pasy ale FPSa zablokuje na 75 niestety:)

Monitor masz 75Hz czy po OC na 75Hz ? Może nie działa tam to jak powinno?

Synchroniazacja na Szybka (FastSync) u mnie działa bez zająknięcia z CSem. Może coś źle klikasz?


Grasz w CSa z Fast Sync ?

#9 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3651
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 28 Kwiecień 2017 - 09:45

Zobacz postTodis, o 28 Kwiecień 2017 - 10:41, napisał(a):

Grasz w CSa z Fast Sync ?


tak:) i działa:) znaczy testowo:D Bo nie gram za dużo w CSa:)

120Hz + ULMB + FastSync. FPS stabilny zawsze większy niż te 2x Hz, czyli ponad 240FPS bez problemu się trzyma:)

Ten post był edytowany przez Minciu dnia: 28 Kwiecień 2017 - 09:47


#10 Użytkownik jest niedostępny   Todis 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2810
  • Dołączył: So, 17 Lis 12

Napisany 28 Kwiecień 2017 - 09:47

Nie no spoko bo zwątpiłem, że taki człowiek jak Ty, który wszędzie widzi klatkowaanie, rwanie czy smużenie nie dostrzega laga jaki jednak wprowadza Fast Sync.

#11 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3651
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 28 Kwiecień 2017 - 09:52

Lag FastSync nie jest tak tragiczny jak Adaptive czy V-Sync. Szczególnie V-Sync na 60FPSach.. tutaj to nawet poruszać po menu nie umiałem nigdy:D Jakbym się naćpał:D Efekt jak granie na TV:)

Oczywiście nie wiem jak działa Fast na 60-75Hz, nigdy nie testowałem może tam też być lipa.. Hz są dobrym lekarstwem na opóźnienia i rwanie ekranu:)

#12 Użytkownik jest niedostępny   Todis 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2810
  • Dołączył: So, 17 Lis 12

Napisany 28 Kwiecień 2017 - 09:52

To fakt jest minimalny jednak "na myszce - na ruchach" wyczuwalny. Może gdybym od początku grał w BF4 z tym fast sync to bym tak nie mówił ale po przełączeniu na to gra się jakoś tak troszkę inaczej.

#13 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3651
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 28 Kwiecień 2017 - 10:02

BF4 gram bez synchronizacji:) W BF1 już wypadałoby u mnie zaczać latać z G-Sync powoli..

W BF4 mam jakieś okolice 100FPS, to pasuje mi do 120Hz + ULMB bez synca

W BF1 już jest z dobre 20FPS mniej. Ale tej gry nie mam tylko demo/testową sobie odpaliłem ostanio na chwilę:)

Zastanawiam się nad abonamentem Orygin :] Bo te gry od Orygina wydawane są tak lawinowo, że nie opłaca się ich kupować:D W abonamencie co chwilkę coś dodają to można pograć prawie na bieżąco:D

Ten post był edytowany przez Minciu dnia: 28 Kwiecień 2017 - 10:02


Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych