Forum PCLab.pl: Rwane paski w grach - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Dodaj obrazek

Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Rwane paski w grach

#1 Użytkownik jest niedostępny   tehade 

  •  
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2566
  • Dołączył: Cz, 19 Gru 13

Napisany 20 Kwiecień 2017 - 19:51

witam

mam pewien problem z monitorem

mam ponad 60 klatek i podczas ruchu na boki mam mały pasek, który wygląda jakby był lekko urwany
w cs pojawia się to przy 75hz, w innych grach też, choć nie zawsze
teraz sciagnalem wolfensteina the old blood i rwanie jest prawie non stop

na screenach tego nie ma i w wielu grach też to nie występuje
wygląda to tak, jakby urywek ekranu w linii poziomej nie nadążał i przesuwał się np. w prawo, gdy ruszam myszką w lewo

w cs go mam wyłączony v sync
w wolfenstein wyłączony, ale mimo wszystko trzyma 60 klatek a w filmikach 30, więc musi być coś w ustawieniach karty

asus strix gtx 1060 6gb
monitor to asus vs248HR

#2 Użytkownik jest niedostępny   Pawelek6 

  • ...
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6386
  • Dołączył: Pn, 24 Mar 08

Napisany 20 Kwiecień 2017 - 20:03

Najzwyczajniejszy w świecie tearing obrazu, czyli rozrywanie. Odświeżanie monitora, liczba kl./s i czas renderowania klatek przez kartę graficzną nie schodzą się w czasie i stąd różnorakie przekłamania w obrazie, w tym jego rozrywanie. Lekiem na to jest synchronizacja pionowa, czyli V-Sync.

Edit.: W "wolfie" w filmikach masz 30 kl./s, gdyż w większości gier cut scenki są nagrywane w 30 kl./s.

Ten post był edytowany przez Pawelek6 dnia: 20 Kwiecień 2017 - 20:05


#3 Użytkownik jest niedostępny   tehade 

  •  
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2566
  • Dołączył: Cz, 19 Gru 13

Napisany 21 Kwiecień 2017 - 19:21

no, faktycznie, a co z np. csem, gdzie muszę mieć 200-300 fps?

#4 Użytkownik jest niedostępny   Pawelek6 

  • ...
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6386
  • Dołączył: Pn, 24 Mar 08

Napisany 21 Kwiecień 2017 - 19:33

Musisz się pogodzić z jednym albo drugim. Zablokuj sobie liczbę kl./s na wielokrotności odświeżania monitora. Przykładowo jak masz częstotliwość odświeżania 60Hz, ustaw locka na 120 kl./s, albo 240. Do rozrywanie obrazu nadal będzie dochodzić, ale w nieco mniejszym stopniu.

Aby zablokować fps na NV możesz użyć programu NVIDIA Inspector. Tam sobie klikasz zieloną małą ikonkę z prawej strony i w linijce "Frame Rate Limiter" ustawiasz limit, po czym zapisujesz. Na górze masz profile na rozwijanej liście. Globalny do wszystkiego sobie ustaw tyle ile masz odświeżanie monitora, czyli jak 60Hz, to 60 fps, a do CS'a, jak już wyżej pisałem ustaw wielokrotność tej wartości, więc w przypadku 60Hz np. 240 fps. Poza tym, już normalnie w grach sobie włączaj synchronizację pionową aby wyeliminować tearing.

Należy tylko pamiętać, że synchronizacja w celu nie dopuszczenia do zakłóceń obrazu odrzuca klatki obrazu, które się nie zgrają w czasie, co przekłada się na małego laga liczonego w milisekundach. Oczywiście w większości gier nie jest to odczuwalne, co najwyżej w szybszych tytułach jak CS może przeszkadzać, ale w tym przypadku i tak nie stosujemy synchronizacji, bo potrzebujesz dużo klatek.

Ten post był edytowany przez Pawelek6 dnia: 21 Kwiecień 2017 - 19:39


#5 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1391
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 21 Kwiecień 2017 - 21:48

ustaw sobie w sterownikach / panelu nvidia synchronizacja Szybkie / Fast Sync. Komputer/Gra renderuje max FPS ale wyświetla tylko pełne klatki zgodnie z czestotliwoscia ekranu.

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych