Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

fryderykst

Sprawdzenie stabilności procesora po OC

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Mam procka i5 7600k plus chłodzenie Fortis 3 na płycie ASrock z270 killer SLI.

Chciałbym dla zabawy i sprawdzenia wydajności podkręcić go troszkę.

Pytanie jakim oprogramowaniem najlepiej sprawdzać stabilność oraz co się może stać jeśli "przekręcę" zegary. Czy po prostu wrócą do oryginalnego ustawienia czy można coś popsuć?

Jestem w tych kwestiach zielony, dlatego proszę o wyrozumiałość.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

np. Prime95 co do przekręcenia, możesz uszkodzić procesor jak będziesz przesadzał z napięciami. Jeżeli nie będziesz przesadzał i robił metodą prób i błędów po malutku nic Ci nie grozi. Jakby po podkreceniu procka nie chciał się włączyć PC, to poszukaj gdzie masz CLEAR CMOS na płycie głównej nacisnąć i przytrzymać 15 sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie, to po tym filmiku:

widzę, że po OC procka do 4.8GHz i RAM do 3GHz, FPS w niektórych grach rośnie nawet o 20!

Całkiem fajnie :D

Nie wiem tylko na jakiej karcie te testy były.

 

np. Prime95 co do przekręcenia, możesz uszkodzić procesor jak będziesz przesadzał z napięciami. Jeżeli nie będziesz przesadzał i robił metodą prób i błędów po malutku nic Ci nie grozi. Jakby po podkreceniu procka nie chciał się włączyć PC, to poszukaj gdzie masz CLEAR CMOS na płycie głównej nacisnąć i przytrzymać 15 sekund.

 

Właśnie chciałbym się dowiedzieć co mi grozi, jakie mogą być efekty i rozwiązania jeśli przesadzę. Oczywiście, że od razu 5GHz nie ustawię, bo będę to robił pierwszy raz. Ale chciałbym wiedzieć co się może stać jeśli przegnę. Bluescreen? Windows się nie załaduje? Komp się nie załączy wcale?

Udostępnij tę odpowiedź