Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

camelelc

Problem z ASRock 970 extreme 3 - uszkodzona?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż połasiłem się na bardzo niską cenę kupna tytułowej płyty głównej - sprzedający przedstawił uszkodzenie na zdjęciu,jednak podczas kupna nie dopatrzyłem się tego. Myślałem, że pewnie jakiś banał, urwany jakiś jeden slot, czy coś w tym stylu i sobie poradzę. Jednak okazało się, że uszkodzenie jest na podstawie płyty, uszkodzone są jakieś połączenia między gniazdami pamięci a mostkiem południowym. Z góry przepraszam za być może błędne nazewnictwo, ale zupełnie nie znam się na budowie układów scalonych. Chciałbym się dowiedzieć, czy coś w ogóle da się z tego typu uszkodzeniem zrobić, czy to ważne, póki co nie podłączałem nawet płyty w obawie przed uszkodzeniem procesora lub zasilacza. Poniżej zamieszczam zdjęcie własne tego nieszczęścia.

 

58x8h3j8d9ar_t.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ścieżki wyglądają na odparzone. W tym przypadku musisz upewnić się, że nie są one przerwane. Wizualnie musisz prześledzić ich tor, oraz co wazne, ze cala szerokosc sciezki jest w miare nienaruszona, tzn. bez szczerbiny. Jesli wszystko jest ok, to sprobuj je delikatnie przycisnac na papierowa tasme do laminatu plyty glownej.

 

Wyglada to na kosmetyczny defekt i jak pisalem, jesli nie sa one przerwane, nie ma szczerbiny wymagajacej scalenia, tak plyta powinna dzialac.

 

Natomiast jesli okaze sie, ze ktorys koniec odstajacych sciezek jest oderwany od plyty glownej, tzn. obwod jest przerwany, to nie pozostaje Ci nic innego jak chwycic za lutownice i zlaczyc sciezki.

 

 

ps. wyglada to jak feler przy produkcji laminatu. Lakier nie pokryl rowno sciezek i te w jakis magiczny sposob oderwaly sie od podloza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach