Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

lewa

Procesor 2.1+ GHz Intel™ lub szybszy?

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli pewne oprogramowanie ma wymagania aby procesor był min. 2.1 + GHz Intel lub szybszy to znaczy, że mój procesor nie podoła?

 

Mam intel core i5 - 3337U CPU 1.80GHz.

 

Moje pytanie jest pewnie super głupie, ale niestety nie znam się na tym toootalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podoła. Wymagania gier i programów co do procesora zwykle nie mają związku z rzeczywistością.

Zależy też co rozumiesz przez "podoła"...

 

No bo przecież - dzisiejszy procesor 2GHz jest o wiele szybszy niż procesor sprzed 15 lat o tym samym taktowaniu. Same megaherce niewiele znaczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pewne oprogramowanie ma w minimalnych "2.1 + GHz Intel lub szybszy", to jego producent nie wie o czym mówi (albo co ma napisać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie chodzi o to czy Sketch Up i V-ray będą śmigać przy takim procesorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 99,99% przypadków będzie działać, bo 3 generacja core to wciąż jedna z najszybszych architektur wydajność/megahertz

 

Jednak pamietam, że był kiedyś przypadek z pewną grą, która pojawiła się u schyłku Pentium 4 i żądała 2,0ghz - bez tego nie dało się odpalić gry, nawet mimo że niskotaktowany C2D E6300 był znacznie szybszy od większości jednostek z tamtych czasów :D Ale to chyba jakiś jednostkowy przypadek, dziś nikt aż tak głupich ograniczeń nie robi, aczkolwiek zdarza sie wymaganie czterech wątków, gdy po ominięciu blokady gra działała całkiem nieźle i na dwóch.

 

 

Faktem jest, że mhz mhz-owi nierówny i nie można przywiązywać dużej wagi do wymagań podawanych przez producenta