Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

blade99

Podkręcanie i5 2500k na z77

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje pomocy w podkręceniu mojego procka. Pierwszy raz pracuję na tym biosie i za bardzo nie wiem co jest pięć. Może ktoś polecić jakiś dobry poradnik albo wytłumaczyć mi z grubsza jak to zrobić? Co wyłączyć a co włączyć. Słyszałem o opcji podobnej w działaniu turbo boost ( zbija napięcia i taktowanie gdzy nie potrzebuje a później wkręca się na np. 4.2 GHz) Dodam, że nie jestem do końca zielony ponieważ kręciłem swojabi7 920 @ 4.4ghz.

I5 2500k

MSI z77a-gd65

4x2Gb Kingston 1600 cl9

Z góry Thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu masz z77a-gd55, ale bios pewnie taki sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Mam dokładnie 4.8Ghz na 1.400V. nie za duże napięcie? Co prawda testowałem tylko 2h, temperatura ~56°C. A może jeszcze polecisz jakiś poradnik jak GTX 680 OC podkręcić? Najlepiej w programie MSI.

Jeszcze raz dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest mało , ale przy takiej temperaturze możesz spokojnie na nim pracować

co do podkręcania przez MSI AB, rób małymi skokami , to się robi intuicyjnie, raczej nic nie popalisz, co jakiś czas rób testy w jakimś benchmarku (Unigine Heaven, 3dmark, ew jakaś wymagająca gra siedząca na gpu np Wiesiek 3 czy RotTR))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez stresu mam około 35°C, niestety niższego napięcia nie dało się ustawić z racji niestabilności, chyba z coś źle robię ale wydaje mi się że wszystko jest okey. Dobra spróbuję jutro z grafą i dam znać co i jak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach