Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

PsyFreak

16-zatokowy serwer plików NAS, 160 TB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Jestem archiwistą i potrzebuję bardzo dużo wolnej przestrzeni dyskowej, więc pomyślałem, że najlepszym rozwiązaniem będzie zaopatrzenie się w serwer NAS, jestem jednak zielony w tej kwestii i nigdy nie miałem z nimi do czynienia. Potrzebuję minimum 160 TB na dane, nie prowadzę firmy, serwer będzie stał u mnie w domu, na mój własny prywatny użytek. Trochę już czytałem na internecie o NASach, ale nadal nie wiem który by był dla mnie najlepszy, chcę go tylko podłączyć do mojego desktopa aby był widoczny jako jedna wielka partycja, nie potrzebuję żadnych "bajerów" typu streaming filmów, itd. Dyski już wybrałem - 16 x 10 TB HGST Ultrastar He10.

 

Pozdrawiam i liczę na ciekawe propozycje. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć:)

 

Jeśli potrzebujesz minimum 160TB na dane, to 16 dysków 10TB to będzie za mało:) Musisz liczyć jeszcze dyski zabezpieczające, bo chyba nie chcesz żeby awaria jednego dysku spowodowała utratę wszystkich danych, nie?:) Dla bezpieczeństwa (ponieważ czas odbudowy przy dyskach 10TB jest duży), liczyłbym co najmniej 2 dyski.

 

Co do wyboru to kwestia ceny i jak dużo chcesz się z tym bawić:) Jeśli nie chcesz, tylko sobie wyklikać parę podstawowych rzeczy to weź gotowca:) Jak chcesz taniej i mieć kontrolę nad tym większą to budujesz coś samemu, kwestia tylko jak duża jest Twoja wiedza:)

 

Kolejna kwestia, czy interesują Cię takie rzeczy jak deduplikacja itp.:) Nie podałeś jakie to będą dane, czy mogą się powtarzać, czy nie. Czy będą to małe pliki, czy ogromne, od tego zależy też czy potrzebujesz czegoś podstawowego czy większej wydajności, ale obstawiam że podstawowe wystarczy:)

 

Jeszcze inną kwestią jest czy będziesz chciał to rozbudowywać, czy nie:)