Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Mati1991PL

Sieć VPN w małej firmie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i chciałbym prosić o pomoc. Pracuję w niedużej firmie produkcyjnej, gdzie znajduje się około 15 stanowisk biurowych. Każde stanowisko posiada dostęp do sieci, ale póki co jest to zwykła sieć bez żadnych zabezpieczeń. Podjąłem się zadania, utworzenie VPN dla wszystkich stanowisk. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz ma pomóc w pracy zdalnej przy obsłudze programu produkcyjnego. Nie ukrywam, że jestem w tym temacie zielony i tu zwracam się z prośbą do Was. Pierwsze pytanie, jaki najlepiej router wybrać dla takiej ilości stanowisk oraz żeby najlepiej funkcjonował pod VPN (obecnie mamy zwykły tp-link) oraz w skrócie opisać krok po kroku jak stworzyć VPN? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, w jakim celu masz zamiar stawiać VPN wewnątrz firmy? Bezpieczeństwo? Przed czym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwiększenie bezpieczeństwa to jedno, ale tak jak pisałem, głównym celem ma być możliwość pracy zdalnej np. z domu na programie zarządzającym produkcją. Chyba ze znacie inny sposób? Oczywiście nie chodzi mi tu o programy typu team viewer itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlec to jakiejś firmie bo nie masz zielonego pojęcia co chcesz zrobić.

VPN wewnątrz firmy? Bez sensu

 

Router to RB941 spokojnie wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co rozumiesz pod stwierdzeniem "Zwiększenie bezpieczeństwa to jedno" w sieci lokalnej?

 

Natomiast praca zdalna, to serwer VPN zainstalowany w punkcie styku sieci lokalnej (LAN) z siecią zewnętrzną (Internet).

Udostępnij tę odpowiedź