Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

czarnydb

Połączenie podsieci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. W tematyce sieci jestem początkujący.

 

Opis:

w sieci mam router FunBOX ze światłowodem adres 192.168.6.1 (dostęp do internetu)

do tego routera podłaczone 2 inne routery, na których utworzone są sieci lokalne

 

ROUTER 1: 192.168.6.2

Sieć lokalna: 10.79.2.1 - "sieć domowa"

podłączonych kilkanaście urządzeń

 

ROUTER 2: 192.168.6.3

Sieć lokalna: 10.79.1.1 - "sieć gościnna"

podłączony serwer NAS (10.79.2.101)

 

Chciałbym aby komputery podłączone do "sieci domowej" widziały "sieć gościnną"

aby z każdego komputera "sieci domowej" dało się "wejść" na ROUTER2 celem jego konfiguracji

aby każdy komputer w "sieci domowej" widział NAS i ewentualnie inne urządzenia podłączone do "sieci gościnnej"

chciałbym też na komputerach "sieci domowej" dało się zmapować dyski serwera NAS podłączonego do "sieci gościnnej"

 

oczywiście idealnie by było aby komputery w "sieci gościnnej" nie widziały/nie mogły się łączyć z "siecią domową"

 

doczytałem w necie, że rozwiązaniem jest routing statyczny NAT ale nie potrafię go skonfigurować

nie wiem też czy routing statyczny jest jedynym i najlepszym rozwiązaniem do opisanych wyżej potrzeb

 

w załączeniu schemat graficzny sieci

 

Pozdrawiam

Daniel

post-584133-15046064280204_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Routing ale bez NAT potrzebujesz. Najlepiej jakbyś miał mikrotika i na jednym routerze to wtedy ogarniesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Routing ale bez NAT potrzebujesz. Najlepiej jakbyś miał mikrotika i na jednym routerze to wtedy ogarniesz

 

A coś więcej bo nie ogarniam :-)

 

Poza tym wolałbym pozostać przy tym sprzęcie co mam

i tak jest go już dużo :-)