Forum PCLab.pl: Nowy laptop wyłącza się na baterii - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Dodaj obrazek

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Nowy laptop wyłącza się na baterii

#1 Użytkownik jest niedostępny   serVian 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 52
  • Dołączył: Pn, 02 Mar 15

Napisany 10 Wrzesień 2017 - 20:02

Witam wszystkich, otóż niecały miesiąc temu zakupiłem laptopa Acer Aspire A515-51G. Niestety urządzenie zaczęło się wyłączać podczas zwykłego użytkowania na baterii (przeglądanie internetu itd) niezależnie od poziomu naładowania. Towarzyszy temu charakterystyczne "pyknięcie" jakby następowało małe spięcie. Komputer nie uruchamia się ponownie sam, ponadto czasami ponowne uruchomienie nie przynosi skutku, zero jakiejkolwiek reakcji. Pomaga tutaj podłączanie laptopa do gniazdka za pomocą kabla. Wtedy wszystko działa jak należy i wspomniany problem nie występuje. Temperatury również są w normie czy to podczas przeglądania internetu czy podczas grania w gry.
Czy jest coś co można poradzić, czy niestety pozostaje mi odesłanie sprzętu do reklamacji? Zakupiłem laptopa w sklepie x-kom i zastanawiam się czy odesłać sprzęt do sklepu czy od razu do Acera jeśli będzie taka możliwość.

Ten post był edytowany przez serVian dnia: 10 Wrzesień 2017 - 20:03


#2 Użytkownik jest niedostępny   vhp 

  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12286
  • Dołączył: Wed, 13 Sty 10

Napisany 10 Wrzesień 2017 - 20:14

Zdecydowanie do sklepu: https://prawakonsume...macje/rekojmia/

#3 Użytkownik jest niedostępny   serVian 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 52
  • Dołączył: Pn, 02 Mar 15

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 10:07

Tak też uczynię. Poczytałem nieco o prawie rękojmi jednak potrzebuję Waszej pomocy... Nigdy niczego nie składałem na reklamację do sklepu internetowego. Co mam uczynić, żeby skorzystać z prawa rękojmi wysyłając sprzęt do sklepu ? W x-komie trzeba wpierw wygenerować sobie numer reklamacji, po czym umieścić go na paczce, którą wysyłamy tak ? ( https://www.x-kom.pl/serwis )
Co jednak z pismem reklamacji? Utworzyć dokument z dopiskiem "reklamacja z tytułu rękojmi", po czym wsadzić go do środka pudełka z laptopem przed zapakowaniem i zaadresowaniem ? Jestem kompletnie zielony w tym temacie, docenię każdą pomoc.

#4 Użytkownik jest niedostępny   vhp 

  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12286
  • Dołączył: Wed, 13 Sty 10

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 10:21

Ja bym przygotował pismo w dwóch egzemplarzach (na jednym sprzedawca kwituje odbiór) i zawiózł kompa do najbliższego salonu i żeby gość w raporcie przyjęcia jeszcze potwierdził stan laptopa (wygląd i działanie), bo nierzadko się zdarza, że wraca z serwisu w stanie pogorszonym.

Jeśli chcesz/musisz odesłać, to wypełnienie formularza na ich stronie nie jest obowiązkowe, zwłaszcza że jest tak zrobiony, że nie widzę tam pola do wpisania, że chcę skorzystać z rękojmi.

Napisz do nich mejla i zapytaj, gdzie możesz odesłać lapa do reklamacji. Do kompa dołącz pismo reklamacyjne, w którym dodatkowo opisz stan laptopa (tj. "jak nowy", "brak rys i zadrapań", sprawne porty itp.). Zrób sobie na wszelki wypadek fotki sprzętu z każdej możliwej strony.

#5 Użytkownik jest niedostępny   serVian 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 52
  • Dołączył: Pn, 02 Mar 15

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 10:34

Niestety nie mam jak dostać się do salonu x-kom ponieważ nie ma takiego w moim mieście :/
W mailu do nich, zaznaczyć że chcę zareklamować laptopa na zasadzie rękojmi ? Pytam ponieważ zwykłe zapytanie się w mailu gdzie zaadresować paczkę poskutkuje informacją, że "wszystko jest na ich stronie, wystarczy postępować zgodnie ze wskazówkami" co będzie się równało z reklamacją na prawach gwarancji zamiast rękojmi. Przynajmniej tak mi się wydaje, że taką odpowiedź otrzymam... Napisać maila do serwisu czy do sklepu ?

Ten post był edytowany przez serVian dnia: 11 Wrzesień 2017 - 10:35


#6 Użytkownik jest niedostępny   vhp 

  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12286
  • Dołączył: Wed, 13 Sty 10

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 10:39

W zasadzie możesz wysłać na adres podany na stronie:

Cytuj

Reklamowany towar należy dostarczyć do jednego z naszych salonów stacjonarnych (w przypadku zakupu dokonanego w salonie) lub wysłać na adres naszej siedziby (w przypadku zakupu dokonanego przez sklep internetowy) - Serwis x-kom sp. z o.o., ul. T. Rejtana 25-35, 42-202 Częstochowa.

W piśmie pisz jak krowie na rowie, że reklamujesz z rękojmi, powołuj się na paragrafy z kc itp. - żeby nie było wątpliwości.

W przypadku rękojmi nie musisz dołączać karty gwarancyjnej, a jedynie kopię dowodu zakupu.

Ten post był edytowany przez vhp dnia: 11 Wrzesień 2017 - 11:03


#7 Użytkownik jest niedostępny   serVian 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 52
  • Dołączył: Pn, 02 Mar 15

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 11:33

Rozumiem, tylko jedna rzecz jeszcze mnie zastanawia - jak oznaczyć tą paczkę by było wiadomo, że wysłałem ją na reklamację ? Wystarczy sama kartka z adresem dostawy (w tej koszulce samoprzylepnej na wierzchu paczki) i dokumentem reklamacji wewnątrz paczki ?

Ten post był edytowany przez serVian dnia: 11 Wrzesień 2017 - 11:33


#8 Użytkownik jest niedostępny   vhp 

  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12286
  • Dołączył: Wed, 13 Sty 10

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 11:37

Nie musisz oznaczać paczki. Wystarczy sam adres. Możesz też zadzwonić/napisać i powiedzieć, że chcesz wysłać i spytać, czy potrzebny jakiś numer reklamacji itp.

#9 Użytkownik jest niedostępny   serVian 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 52
  • Dołączył: Pn, 02 Mar 15

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 11:53

Zadzwoniłem i babeczka podała mi numer do serwisu Acera, żebym skorzystał z gwarancji door to door. Zanim zdążyłem coś więcej z nią porozmawiać, sąsiad zaczął bawić się udarem nad moją głową i dalsza rozmowa była bezcelowa xD Zadzwonię jeszcze raz jak facet skończy wiercić. Czy warto skorzystać z tego typu gwarancji ?

#10 Użytkownik jest niedostępny   Druk 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 74
  • Dołączył: Pn, 16 Sie 10

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 12:00

Jest to normalna procedura. Dzwonisz do serwisu Acer-a, oni wysyłają do ciebie kuriera który odbiera lapka i czekasz na info z serwisu co ustalili.

#11 Użytkownik jest niedostępny   vhp 

  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12286
  • Dołączył: Wed, 13 Sty 10

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 12:04

Zobacz postserVian, o 11 Wrzesień 2017 - 12:53, napisał(a):

Zadzwoniłem i babeczka podała mi numer do serwisu Acera, żebym skorzystał z gwarancji door to door. Zanim zdążyłem coś więcej z nią porozmawiać, sąsiad zaczął bawić się udarem nad moją głową i dalsza rozmowa była bezcelowa xD

Takie mają zalecenia. Wtedy mają czyste ręce i problem z głowy. Na ich stronie też nic nie ma nt. rękojmi.

Zobacz postserVian, o 11 Wrzesień 2017 - 12:53, napisał(a):

Zadzwonię jeszcze raz jak facet skończy wiercić. Czy warto skorzystać z tego typu gwarancji ?

Twój wybór. Z ustawy masz mocniejszą pozycję.

Media Expert też nie lubi rękojmi: https://www.facebook...586341284759807

Ten post był edytowany przez vhp dnia: 11 Wrzesień 2017 - 12:25


#12 Użytkownik jest niedostępny   serVian 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 52
  • Dołączył: Pn, 02 Mar 15

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 12:57

Przygotuje sobie w międzyczasie dokument tej rękojmy. Czy ktoś ma jakiś dobry wzór, z którego można skorzystać ? Z tego co widzę w internecie to różnią się od siebie i już sam nie wiem co ja mam tam napisać, jakie paragrafy kodeksu cywilnego przytoczyć.

#13 Użytkownik jest niedostępny   vhp 

  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12286
  • Dołączył: Wed, 13 Sty 10

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 13:23

Tu masz jakiś wzór: http://bip.zawiercie..._006_437361.doc
Od siebie dodaj jeszcze akapit nt. stanu sprzętu.

#14 Użytkownik jest niedostępny   serVian 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 52
  • Dołączył: Pn, 02 Mar 15

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 14:10

Super, dziękuję Ci bardzo. Z tego co widzę ten formularz nadania numeru reklamacji uwzględnia rękojmę na stronie x-komu :

Cytuj

W przypadku postępowania gwarancyjnego między Klientem a Producentem, wszczętego na podstawie zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu gwarancji, przedmiotu posiadającego gwarancję producenta (door2door itp.), firma x-kom sp. z o.o. występuje wyłącznie jako pośrednik, co oznacza, że nie jest stroną w procedurze reklamacyjnej. Tym samym firma x-kom sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za przebieg, czas realizacji, formę i rezultat procedury gwarancyjnej przeprowadzanej przez Producenta. W przypadku nieuznania reklamacji z tytułu gwarancji przez Producenta lub nieuzasadnionej reklamacji z tytułu gwarancji, Klient zobowiązuje się pokryć wszelkie koszty wiążące się z procedurą gwarancyjną. Powyższe postanowienia nie wyłączają, nie ograniczają, ani nie zawieszają uprawnień Konsumenta, wynikających z tytułu rękojmi za wady rzeczy, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 23.03.1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U.2016 r., poz. 380 ze zm.).


Tzn tak mi się wydaje, wnioskując po ostatnim zdaniu... Chodzi o ten cały formularz nadania numeru reklamacji, który trzeba umieścić na paczce przed wysłaniem, który wysyłałem wyżej.

Ten post był edytowany przez serVian dnia: 11 Wrzesień 2017 - 14:15


#15 Użytkownik jest niedostępny   vhp 

  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12286
  • Dołączył: Wed, 13 Sty 10

Napisany 11 Wrzesień 2017 - 21:17

Ta formułka jest, żeby jakiś urząd się nie przyczepił, ale ja przeklikiwałem ten formularz i, jak wspomniałem wcześniej, nie widzę tam miejsca, gdzie można wpisać, że korzysta się z rękojmi.

#16 Użytkownik jest niedostępny   destructor 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 813
  • Dołączył: Wed, 25 Gru 13

Napisany 12 Wrzesień 2017 - 07:55

Jeśli chodzi o rękojmię to na tej stronie x-komu masz napisane:

Cytuj

W powyższym zgłoszeniu należy okreslić tryb reklamacji, z jakiego chcesz skorzystać - gwarancja lub niezgodność towaru z umową.

Jak skorzystarz z door to door być może na miejscu uda się naprawić serwisantowi. Jeśli zabierze laptopa i się okaże że nie uznają reklamacji to nie stoi na przeszkodzie abyś skorzystał potem z rękojmi. Zależy oczywiście kiedy kupiłeś laptopa.

#17 Użytkownik jest niedostępny   vhp 

  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12286
  • Dołączył: Wed, 13 Sty 10

Napisany 12 Wrzesień 2017 - 09:07

Formularz wygląda tak:

Dodaj obrazek
Jak widać, nie ma rękojmi. Bronią się przed nią rękami i nogami.

Ten post był edytowany przez vhp dnia: 12 Wrzesień 2017 - 09:08


#18 Użytkownik jest niedostępny   destructor 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 813
  • Dołączył: Wed, 25 Gru 13

Napisany 12 Wrzesień 2017 - 09:22

Jest inne. Nie bronią się, zawsze będąc w x-kom wypisywano mi reklamację na rękojmię, nawet nie musiałem się odzywać.

Ten post był edytowany przez destructor dnia: 12 Wrzesień 2017 - 09:22


#19 Użytkownik jest niedostępny   serVian 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 52
  • Dołączył: Pn, 02 Mar 15

Napisany 14 Wrzesień 2017 - 10:15

Więc na start chciałem przeprosić, że zniknąłem i dopiero teraz odpisuję. Dzięki wszystkim za pomoc (vhp szczególnie pomógł:D), udało mi się zadzwonić do x-komu raz jeszcze i konsultant poinformował mnie, że jeśli chciałbym oddać produkt na prawie rękojmi, to w formularzu na stronie tak jak wyżej pisaliście, trzeba zaznaczyć opcję "inne" i dołączyć odpowiednie pismo do wysyłanego produktu (bądź zeskanować taki i wysłać go drogą cyfrową z poziomu formularza). Zapytałem również czy można dołączyć zdjęcia produktu sprzed oddania sprzętu, bo powiedziałem wprost, że serwis może różnie potraktować laptopa tam u siebie. Facet powiedział, że mogę zrobić takie zdjęcia i w razie zastrzeżeń, zgłosić się do nich jeśli laptop będzie odbiegał stanem od czasu sprzed reklamacji.
Także czas pokaże, w każdym razie już wiem na czym stoję oraz co i jak. Z laptopem posiedzę jeszcze kilka dni i wyłapię dokładne momenty wyłączania się sprzętu, ale z tego co widzę laptop, trzyma się ładnie na baterii do momentu kiedy poziom energii spada do około 30%. Wtedy może się wyłączyć. Ale muszę sprawdzić to na 100%, żeby potem w serwisie Acera nie było sytuacji gdzie sprawdzają laptopa, a laptop sprawny :v
Dzięki Wam jeszcze raz za pomoc, pozostawię wątek otwarty w razie gdybym miał jakieś problemy :D

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych