Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

ice25

Ukrycie drukarki w sieci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przepraszam może za durne pytanie ale niestety jestem laikiem w tych sprawach.

 

Zakupiłem ostatnio drukarkę HP Photosmart 6520. Połączyłem się nią do mojej sieci domowej przez wifi.

Niestety w mieszkaniu mieszkają jeszcze 3 obce osoby, i czy istnieje jakiś sposób by dostęp do tej drukarki miał tylko mój komputer ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamknij drukarkę w szafie. Inaczej każdy będzie miał dostęp.

 

Instrukcję obsługi przeczytałeś? Manual, str 33.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli mogę ją zabezpieczyć poprzez włączenie wireless direct.

Ale wtedy muszę rozłączyć się z internetem ....

 

bo przecież za pomocą wifi nie połączę się jednocześnie z drukarką i z routerem tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować tak:

 

Zakładam, że twój aktualny adres sieci komputera i drukarki to 192.168.1.0 (czyli na przykład .5 i .10).

 

Wchodzisz w panel sterowania, sieci i udostępnianie(pełny widok, nie kategorii), wyświetl połączenia/adaptery sieciowe.

 

Drugi przycisk myszy na Wi-Fi (lub ethernet, jeśli korzystasz z tego na komputerze), właściwości, protokół ipv4, właściwości.

 

LMuS5ZM.png

 

 

 

Ustawiasz alternatywną statyczną konfigurację karty sieciowej, pod inną siecią, czyli na przykład:

 

dla komputera:

192.168.100.5

255.255.255.0

 

dla drukarki:

192.168.100.250

255.255.255.0

 

Drukarkę trzeba będzie skonfigurować ponownie, albo pod jej starym adresem, albo za pomocą instalatora.

 

Bramy i dnsów nie wpisujesz.

 

W efekcie nikt, kto korzysta z DHCP tej drukarki nie zauważy, dopóki ręcznie nie ustawi sobie adresów takich, jakie ustaliłeś.