Forum PCLab.pl: GTA V - jak pozbyć się stutteringu na i3 dzięki update 5 [FIX] - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

GTA V - jak pozbyć się stutteringu na i3 dzięki update 5 [FIX] + porady dot. pliku wymiany

#1 Użytkownik jest niedostępny   deton24 

  • beware
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6919
  • Dołączył: So, 27 Lis 10

Napisany 02 Październik 2017 - 04:13

Witam forumowiczów

Chciałbym ustalić czy ktokolwiek przesiaduje tutaj na słabszych procesorach czterordzeniowych (Quady, Xeony, Phenom II X4) lub czterowątkowych i3, i gra w GTA V. Karta najlepiej AMD, ale niekoniecznie.

Interesuje mnie czy ktoś na ostatnich patchach nadal zauważa stuttering przy rozgrywce na i3, w porównaniu do patchy które nie posiadały jeszcze szyfrowania zwiększającego obciążenie CPU czyli update 6 a dokładnie wersja 1.0.350.2, a wersja 1.0.372.1 update 7 (brak bianrek dla piratów), która natknąłem się na informację, czyni grę na kartach AMD dopiero grywalną. Z drugiej strony dotarły do mnie słuchy, nawet na AMD, że u niektórych na tym patchu pojawiły się ścinki. Np. Przy locie helikopterem. Przynajmniej częśćść z tych problemów została wyeliminowana w wersji 1.29. Oczywiście poza zwiększonym użyciem CPU którego wpływ na wydajność mnie w tej chwili bardzo interesuje.


Od wersji v1.28 1.0.393.2 update 8 wprowadzono już owe szyfrowanie.
A wg. wypowiedzi w temacie, powyżej update 5 gra już chodziła tylko gorzej.
Wyjątek najwyżej gdy mamy 3 lub 4GB RAM i jeśli gra komuś ścina lub tekstury znikają. Wtedy najnowsze aktualizacje chodzą najlepiej, choć ciut wolniej.

Sytuacja podobna jak w GTA IV, kiedy zwłaszcza po modach ludzie skarżą się na najnowszym patchu na większe spadki FPS, niż na ostatnim ponoć dobrym 1.0.4.0.

Do dziś ludzie na i3 w GTA V skarżą się na stuttering. Istnieje też spory dylemat co polecać grającym ludziom w GTA V, w ich zestawach. Czy kombinacja i5+1050 Ti 4GB, czy też 1060 3GB+G4600. Wiem też że czasami ma na ścinki wpływ jeśli ktoś posiada pamięć na dual channel.

Zastanawia mnie tylko czy Ci ludzie którzy zgłaszają problemy, mają oryginalne najnowsze wersje, albo chociaż ostatnie patche.

Czy ktoś może sprawdzał w jakiś sposób u siebie czy nadal istnieje taki rozrzut wydajnościowy między najnowszymi, a starymi buildami gry? Wiem że na pewno nadal użycie CPU jest obecnie na czterech wątkach ok. 100%, a dawniej tak nie było.
Czy jest może tak, że stuttering na starych wersjach nie występuje, a na nowych już tak?

Czy ma ktoś też może np. AMD i sprawdzał wersje 1.0.350.2 i 1.0.372.2 i może potwierdzić różnice wydajnościowe także w odniesieniu do najnowszych buildów?

Na AMD wiadomo dodatkowo występował przynajmniej na początku wyraźny narzut na CPU, i widać większe spadki w miejscach silnie obciążających CPU, w porównaniu do Nvidii. Ciekawe czy coś się ruszyło choć trochę w tej kwestii.

Ogólnie z tego co wiem gra lepiej działa na Q9650 i GTX 660 niż np. 7850/70 R9 270. I to zauważalnie. Nawet na najnowszych filmikach.
Swoją drogą stare Q9650 i odpowiedniki Xeona 771 mają podobny, a czasem ciut lepszy FPS od i3-6100.
Test był na nowszych patchach, zrobiony przez Ragnos' Solutions na GTX 970. Średnio 60 FPS ze spadkami do 40 okazyjnie.
https://youtube.com/...h?v=ohsvf3pDONk

Jak coś, tutaj są wszystkie patche dla legalnych kopii:
https://techfaqs.net...r-gta-5-online/
(doszły mnie słuchy, że to tylko dla wersji Steam.)
http://www.grandthef...gements/patchs/
Tutaj dla wszystkich, ale trzeba mieć wszystkie poprzednie foldery w dlcpack, albo przynajmniej część (np. przy braku jednego z nich nie ma Tonyi na zewnątrz domu by rozpocząć misję).
Do tego potrzeba też odpowiedniej wersji zainstalowanego Social Club. Jest już dołączona w paczce.


Na reddicie znajdziecie bodaj dobrą paczkę z oryginalnymi plikami dla patcha 1.0.372.2 dla niesteamowej wersji.

Niewykluczone także, że do pary z wersją 1.0.372.2 potrzebny jest Social Club v1.1.5.8 Setup.exe

Do 1.0.350.2 - v1.1.6.0


Można przenieść do działu CPU jak jest zasadność.

Ten post był edytowany przez deton24 dnia: 01 Wrzesień 2018 - 17:01


#2 Użytkownik jest niedostępny   jestem-bogiem 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1479
  • Dołączył: Wed, 07 Mar 12

Napisany 02 Październik 2017 - 08:51

Na phenomie 955 i hd 7850 najlepiej się u mnie grało do update 5 a dalej już gorzej z płynnością

#3 Użytkownik jest niedostępny   deton24 

  • beware
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6919
  • Dołączył: So, 27 Lis 10

Napisany 02 Październik 2017 - 18:49

Dzięki bardzo.
Przydałaby się jeszcze informacja jak tam jest na froncie u zielonych.
A także jeśli jest ktoś z i3 kto grał na nowszych, i na update 5. Może stuttering na i3 wtedy znika... Cztery fizyczne rdzenie sobie ogólnie lepiej w piątce radzą.
Skoro wyniki potrafią być czasem lepsze od G4560/G4600/i3 6100...
i5 2500, choć równorzędny FPS, to ludzie się skarżą na gorszą płynność na Pentiumie. Może ktoś miał też oba o coś powie więcej.

Może też ktoś nakreśli różnicę na update 5, 6 i nowsze niż 8.

Ten post był edytowany przez deton24 dnia: 02 Październik 2017 - 18:56


#4 Użytkownik jest dostępny   MagicMike 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 866
  • Dołączył: So, 24 Sty 15

Napisany 02 Październik 2017 - 19:41

GTA 5 ma buga. W sterach ustaw v sync automatycznie. Wejdź w grę, opcję, zmień wyłącz v sync, rozpocznij singla czy multi. Wejdź w opcje po załadowaniu. Włącz v sync. I powinno nagle przybyć masa klatek, zwłaszcza w pobliżu trawy.

#5 Użytkownik jest niedostępny   deton24 

  • beware
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6919
  • Dołączył: So, 27 Lis 10

Napisany 02 Październik 2017 - 20:26

Mówisz o Nvidii. Ostatnia aktualna wersja gry? Czy może zawsze tak było?
W każdym razie, dzięki.

Tutaj jest też kilka tipów na stuttery i jak ktoś ma 4GB RAM:
https://www.youtube....h?v=wV0JeT4zWD8

jak ustawić plik wymiany:
"make your page file 8192 said by DizturbedFan it is the sweetspot It is my page file right now"

Tutaj jest też jak gość ustawiał na AMD R5 i karcie Intelu mobilnej:
https://www.youtube....7i3cQPAjnQ&t=6s

Wspomnę też że najbardziej obciążające dla CPU są opcje: population density i draw distance.

Wiecej fixow na stuttering w formie pisanej zapraszam tutaj:
https://pcgamingwiki...nd_Theft_Auto_V

Edit

Zauważyłem że najnowsza wersja gry na dzień dzisiejszy, lepiej radzi sobie z zarządzaniem pamięcią, stąd mniejsze ścinki na 4GB RAM niż na update 5.
Niemniej gdy już mamy te 8GB, i nie zamulający jakoś dysk, to na update 5 można uzyskać wyższy średni FPS.

Warto też pokombinować z włączeniem stronicowania tylko dla C: lub tylko dla D: (jeśli gra na C:), albo tylko na osobnym dysku jeśli mamy takowy.
W ustawieniach takich jak powyżej (gdy mamy więcej RAMu) lub kontrolowane przez system, jeśli mniej. Jeszcze badam tę sprawę dokładnie.
Gra też może zacząć się gorzej zachowywać przy ponownym uruchomieniu gry, przed zresetowaniem PC.

Ten post był edytowany przez deton24 dnia: 30 Grudzień 2017 - 20:04


Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych