Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Andrzejo3006

Udostępnianie pików serwera w internecie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. jestem kompletnie zielony w te klocki. Posiadam serwer RedyNas duo v2. I potrzebuje zrobić z niego dysk sieciowy dostepny w każdym miejscu gdzie jest połączenie z internetem. Czy ktoś jest wstanie mi pomóc ? :) byłbym mega wdzięczny :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja serwera VPN w sieci w której jest dysk NAS. Ale pod warunkiem posiadania publicznego adresu IP.

Jeśli nie ma możliwości uzyskania publicznego IP to albo Hamachi albo jakiś VPS z VPN (reverse VPN)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Innym sposobem - prostszym ale mniej bezpiecznym (choc i tak uwazam, ze nie masz sie czego obawiac) jest po prostu uruchomienie uslugi FTP na NASie ale wymagany jest adres publiczny (IP moze byc statyczne, dynamiczne - nie ma znaczenia)

 

Jesli IP niepubliczne - pozostaje tak jak przedmowca - VPN

Jesli NAS lub router oblusugje polaczenie VPN to pol biedy - podpinasz pod router, ustawiasz VPN + FTP + DynDNS i masz dostep. Jesli nie obsluguje. Pozostaje jedynie pozostawienie jakiegos komputera w sieci wlaczonego + skonfigurowany VPN + mozliwy dostep do NAS z poziomu tego kompa

Co do poradnika - raczej calosciowego nie znajdziesz - jedynie znajdziesz "jak postawic serwer FTP na kompie", "Jak skonfigurowac NAS/router", "Jak utworzyc VPN na komputerze"

 

I tak z ciekawosci ? Jak duzo plikow chcesz udostepniac ? Wazne pliki czy raczej muzyka, filmy itp.

 

Moze jakis Google Drive ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach