Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Michau97

Po podłączeniu kabla ethernet trwa identyfikowanie i nic. Ethernet nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

od około roku używam laptopa Dell, jednak prawdopodobnie jeszcze nie używałem sieci przewodowej. Teraz jest mi to potrzebne, więc podpiąłem działający przewód Ethernet (sprawdzony na innym urządzeniu). System znajduje, identyfikuje a czasem nawet łączy na 3 sekundy poprawną sieć, lecz po chwili się samo rozłącza i sieć jest identyfikowana od nowa. Taka pętla trwa, aż nie odłączę przewodu Ethernet.

 

Jeśli otworzę "Połączenia sieciowe" to widzę 3 pozycje: "Ethernet", "Ethernet 2" oraz "Wi-Fi". Sieć Wi-Fi jest połączona, zasięg pełny, internet bezprzewodowy działa świetnie. Po podłączeniu przewodu do komputera widzę, że "Ethernet" reaguje. Przed podłączeniem widnieje napis "Kabel sieciowy odłączony", a po podłączeniu pojawia się na kilka sekund "Trwa identyfikowanie..." po czym pojawia się pierwotny napis - tak w nieskończoność.

 

Uznałem, że może jest uszkodzone gniazdo Ethernet w komputerze, więc podpiąłem przewód również do stacji dokującej. Ku mojemu zaskoczeniu jest różnica - tutaj nawet na sekundę ("Ethernet 2") nie identyfikuje się żadnej sieci, po prostu zero reakcji.

 

Co robić?

 

Pozdrawiam!

 

 

• Laptop Dell Inspiron 15 5567

• Windows 10 Home 64

• Karta sieciowa Realtek PCIe FE Family Controller

• Karta wifi Intel® Dual Band Wireless-AC 3165

• Router Funbox Orange (światłowód) 300 Mb

• Stacja dokująca Dell 3100 (Dell GigabitEthernet)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprostsza rzecz - sprawdź, czy ethernet ma przydzielone adresy - ipconfig /all do cmd

 

jeśli tak trudno powiedzieć, co za problem - sprzęt, bezpieczeństwo?, itp - karta jest pci-e, normalnie są na pci, może jakiś konflikt urządzeń, choć raczej się nie zdarzają; może port rutera nie obsługuje szybkości karty, choć chyba powinien się przełączyć na mniejszą, itp - nie wiem, czy możliwe; ewentualnie spróbuj inny port; ewentualnie w menedzer urządzeń w prawym kliku właściwosci karty - zaawansowane, ewentualnie ustaw mniejsza szybkość, jeśli możliwe - może ruter-karta negocjują szybkość, i nie mogą się dogadać - starsze rutery jeszce sprzed karty na pci-e; ale jeśli połączenie już było dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...