Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

threadripper

Threadripper 1950X – problem z renderowaniem filmów

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, czy ktoś wie może o co chodzi? Niedawno zmieniłem sprzęt na:

CPU: Threadripper 1950X

płyta główna: Gigabyte X399 AORUS Gaming 7

ram: 8 GB

karta graficzna ze starego komputera: Radeon HD 6750

 

Problem pojawia się przy renderowaniu filmów. Na Sony Vegas 13.0 w AVC HD 1080p użycie procesora jest 20%,MPEG-2 51% i M. AVC 67%. Czemu nie ma pełnych 100%? Na starym procesorze AMD Phenom II X4 840 użycie CPU dochodziło bez problemu do 100% przy AVC HD, a tu jest ledwo 20% i procesor się marnuje. Z użyciem karty graficznej rendeorowanie trochę przyspieszyło. Włożyłem więc na próbę Nvidię 1060 ale różnic brak. Dokładanie większej ilości ramu też nic nie pomogło. Kończą mi się pomysły, co zrobić, żeby renderowanie szło szybciej. Dodam jeszcze, że odtwarzanie filmów w rozdzielczości 4K tnie się na karcie Nvidia GTX 1060.

U znajomego na laptopie film trwający 50 sekund renderuje się w 20 sekund, a u mnie w 40 s. U niego jest Intel i7 6700K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź koligację rdzeni CPU w Menedżerze zadań. Powinny być wszystkie przypisane do programu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nigdy nie ma 100% przeważnie lata od 70 do 95%. Ważne jest też ile masz dysków HDD/SSD bo jeśli masz jeden HDD to po prostu przepustowość jest za mała i proc nie ma co robić bo za wolno dostaje dane. W Vegasie możesz jeszcze sprawdzić ile wątków jest przydzielonych do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam przypisane wszystkie rdzenie CPU do programu

koligacja.jpg.

Mam 4 dyski HDD Toshiby 3 TB, 1 dysk HDD Samsunga 1 TB i 1 dysk Kingston SSD 240 GB na system i programy. W Vegasie mam ustawione 16 wątków. Więcej nie można. Tak to wygląda w czasie renderowania:

watki.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak więcej jak 16 nie można to nic nie zrobisz.

 

U mnie to tak wygląda

 

T2n5XsP.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak obsługuje max 16 rdzeni to z miejsca nie obciążysz nigdy w 100%.

Poza tym w vegas króluje intel + Quick Sync, który nawet w tanich procesorkach i3 gniecie najwydajniejsze wielordzeniowe maszyny bez Quick Sync. Tu jest odpowiedź czemu Twój kolega na 4 rdzeniach ma szybciej niż Ty na 16.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, ale to wtedy co z kartą graficzną? Rozumiem, że na Radeonie HD6750 słabo to działa, ale czemu na Nvidii GTX 1060 również wolno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo Quick Sync to sprzętowe dekodowanie wbudowane w procesor, specjalnie przystosowane do tego celu, karta graficzna czy procesor to konwersja za pomocą obliczeń programowych zależnych od wydajności procesora/karty. Należy nadmienić że Quick Sync to tylko końcowa konwersja i kompresja. gtx 1060 i tak jest wolniejszy od dekodowania Quick Sync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Quick Sync działa również, gdy nie mam wybranej tej opcji przy renderowaniu do pliku? Jak to się ma do tego, że nie ma różnic pomiędzy Radeonem HD6750 a Nvidią GTX 1060?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...