Forum PCLab.pl: Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka? - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

  • (37 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka? PC, wątek zbiorczy

#1 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10389
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 22 Marzec 2018 - 10:38

Sporo osób teraz ekscytuje się Raytracingiem i tymi wszystkimi odbiciami, refleksami świetlnymi oraz niemal lustrzanymi taflami na podłodze podczas gdy mniej wymagające efekty graficzne wyglądają już teraz bardzo dobrze ;)

Star Wars Battlefront II (na silniku Frostbite 3)

Dodaj obrazek

Tutaj do porównania Real-Time Ray Tracing TechDemo na Unreal Engine 4



Quantum Break (na silniku Northlight Engine - tym samym co w poniższym TechDemo)

Dodaj obrazek

Tutaj do porównania Real-Time Ray Tracing TechDemo od Remedy Entertainment



Dema technologiczne były odpalane na czterech kartach graficznych Titan V - pytanie czy efekt końcowy wart zachodu :E?

A Wy co o tym myślicie :) ?

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 18 Sierpień 2018 - 18:39


#2 Użytkownik jest niedostępny   BOLOYOO 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 907
  • Dołączył: Wt, 24 Sie 10

Napisany 22 Marzec 2018 - 10:42

Oczywiście, że potrzebujemy. Na tym właśnie polega postęp, że nie od razu jest to masowo dostępne i opłacalne. Gry będą wyglądać lepiej, pewnie też usprawni to pracę programistów, no same plusy. Wymagania będą większe? Z każdą nową grą są większe, więc to żaden argument :)

#3 Użytkownik jest niedostępny   Pulpit 

  • ಠ╭╮ಠ
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 26266
  • Dołączył: Pt, 11 Lis 05

Napisany 22 Marzec 2018 - 10:44

Nie jest to nowa technologia, teraz tylko nvidia naobiecywała i ludzie się jaraja, a skończy się jak z physixem. Bedzie w 3 grach i będzie zjadać 30% wydajności

#4 Użytkownik jest dostępny   ODIN85 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 8068
  • Dołączył: So, 02 Maj 15

Napisany 22 Marzec 2018 - 10:48

Efekt nieadekwatny do wymagań.

#5 Użytkownik jest niedostępny   jagular 

  • I believe in Satan
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 33755
  • Dołączył: Nd, 19 Lis 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 10:50

Prawdziwego raytracingu i tak w rt nie ma. Wszystko to sztuczki ;)
Czy potrzebne? To chcecie ładnych gier, czy nie?

#6 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10940
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:01

Zobacz postPulpit, o 22 Marzec 2018 - 10:44, napisał(a):

Nie jest to nowa technologia, teraz tylko nvidia naobiecywała i ludzie się jaraja, a skończy się jak z physixem. Bedzie w 3 grach i będzie zjadać 30% wydajności

Dokładnie, gdzieś koło 2012 była już o tym mowa, znowu wracają, a nie ma mocy obliczeniowej żeby to działało dobrze i wyglądało ładnie, a nie jak tamte filmiki, że wszystko lśni się jak psu jajca.

#7 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10389
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:02

Zobacz postPulpit, o 22 Marzec 2018 - 10:44, napisał(a):

Nie jest to nowa technologia, teraz tylko nvidia naobiecywała i ludzie się jaraja, a skończy się jak z physixem. Bedzie w 3 grach i będzie zjadać 30% wydajności


NVIDIA już przerabiała temat Raytracingu przy okazji kart graficznych z serii GTX 400 wychodzi na to że teraz po latach wracają do tematu ;)

Dodaj obrazek

https://www.geforce....s/design-garage

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 22 Marzec 2018 - 17:17


#8 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10940
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:09

Ale jak mówił @jagular prawdziwego raytracingu w grach nie zobaczysz tylko sztuczki, bo to by zabiło każdą maszynę, ale pójdźmy dalej, @azgan wyobraź sobie technologię nie jak teraz i wcześniej widzi to nvidia każdego promienia światła, a dokładniejszą każdego fotonu światła, o fotonach poczytasz sobie w góglu. ;)

#9 Użytkownik jest niedostępny   Putout 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1545
  • Dołączył: Pn, 30 Lis 15

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:10

jedno z dem (chyba od Microsoftu) pokazywało jak ray tracing może wpływać na okluzję otoczenia. mnie akurat to przekonuje bo okluzji nigdy dośc. refleksy raczej nie dla mnie

a czy potrzebujemy? jeśli mam wybierac pomiędzy 4k (niektórzy już bredzą o 8k) i ray tracingiem to bez wahania biorę ray tracing.
a co do ilośc ywmaganej mocy. no sorry ale to jest szaleństwo. nawet utrzymując obence (niezłe) tempo rozwoju kart graficznych (Nvidii) to pewnie by musiało minąć z 10 lat zanim ray tracing będzie obsługiwany przez karty ze średniego i wysokiego segmetnu. no ale problem w tym że Nvidia już jest na 14nm i trudno będzie im robić większe skoki wydajnościowe bez skoków procesu technologicznego. do ilu zejdą? do 7nm? do 5nm? a potem? grafen xD?

strasnzie ciekawi mnie fakt o którym wspominacie. że ray tracing nie jest czymś nowym a mimo to Microsoft i Nvidia trąbią jakby odkryli samochód na wodę :hmm: nawet AMD już kilka lat temu miało swoją implenetację ray tracingu w ramach gpuopen.

#10 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10389
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:15

UP@

Project PICA PICA - Real-time Raytracing Experiment using DXR (DirectX Raytracing)



ale nadal mnie nie przekonuje (fajna sprawa ale jakim kosztem? Serio 4x Titan V :E?)

Podczas gdy taki Quantum Break zadowoli się 1 przeciętną kartą podobnie zresztą jak w Star Wars Battlefront II :D

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 22 Marzec 2018 - 11:30


#11 Użytkownik jest niedostępny   adashi 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2641
  • Dołączył: Wt, 20 Lis 12

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:15

Wg mnie do gier granych na monitorach nie ma to większego sensu (nie zwiększa to w odczuwalny sposób jakości odczuć). Natomiast przy chełmie VR to już będzie miało większe przełożenie i w tym bym upatrywał sensu rozwoju tego.

W przypadku gier monitorowych to jedynie kolejny sposób nakręcania gimbazy, że muszą kupić kolejne, mocniejsze GPU.

#12 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10940
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:18



A tu taka ciekawostka, nawet intel kiedyś się tym zajmował. :E Całe 8 lat tamu.

Ten post był edytowany przez Stjepan dnia: 22 Marzec 2018 - 11:18


#13 Użytkownik jest niedostępny   TomiliJons 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 44
  • Dołączył: Cz, 08 Mar 18

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:19

Zobacz postPulpit, o 22 Marzec 2018 - 10:44, napisał(a):

Nie jest to nowa technologia, teraz tylko nvidia naobiecywała i ludzie się jaraja, a skończy się jak z physixem. Bedzie w 3 grach i będzie zjadać 30% wydajności

Przecież Physix istnieje, nazywa się GameWorks i ma masę efektów opartych na tej technologii.

#14 Użytkownik jest niedostępny   Isharoth 

  • Offtop Master
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1411
  • Dołączył: Pn, 27 Cze 16

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:21

Z tego co pamiętam raytracing miał się tyczyć nie tylko oświetlenia, ale też np. cieni. Większość z tych demek wygląda co najmniej śmiesznie i dziwię się że postanowili pokazać właśnie to jako przykład raytracingu. Najlepiej wypada to demko Star Wars z UE4.

Zobacz postPutout, o 22 Marzec 2018 - 11:10, napisał(a):

a czy potrzebujemy? jeśli mam wybierac pomiędzy 4k (niektórzy już bredzą o 8k) i ray tracingiem to bez wahania biorę ray tracing.

4k wygląda o wiele lepiej niż "raytracing" przedstawiony na większości tych demek.

Zobacz postPutout, o 22 Marzec 2018 - 11:10, napisał(a):


a co do ilośc ywmaganej mocy. no sorry ale to jest szaleństwo. nawet utrzymując obence (niezłe) tempo rozwoju kart graficznych (Nvidii) to pewnie by musiało minąć z 10 lat zanim ray tracing będzie obsługiwany przez karty ze średniego i wysokiego segmetnu. no ale problem w tym że Nvidia już jest na 14nm i trudno będzie im robić większe skoki wydajnościowe bez skoków procesu technologicznego. do ilu zejdą? do 7nm? do 5nm? a potem?

Tak jak pisałem w innym wątku, do poziomu grafiki w grach z tego dema UE4 poczekamy 5-10 lat, z czego bardziej stawiałbym na tą górną granicę. Mogą nawet wprowadzić wydzielone jednostki do raytracingu do całej nowej serii, ale ich możliwości nie będą raczej zbyt duże. Ta technologia, mimo że znana, będzie dopiero raczkować.


Zobacz postPutout, o 22 Marzec 2018 - 11:10, napisał(a):

grafen xD?

XD


Zobacz postPutout, o 22 Marzec 2018 - 11:10, napisał(a):

strasnzie ciekawi mnie fakt o którym wspominacie. że ray tracing nie jest czymś nowym a mimo to Microsoft i Nvidia trąbią jakby odkryli samochód na wodę :hmm: nawet AMD już kilka lat temu miało swoją implenetację ray tracingu w ramach gpuopen.

Też mnie to dziwi, szczególnie że raytracing przedstawiony na tych demkach nie powala. Możliwe, że M$ i Nvidia mają jakiegoś asa w rękawie i dowiemy się czegoś więcej na GTC.




#15 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10940
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:26

Zobacz postIsharoth, o 22 Marzec 2018 - 11:21, napisał(a):


XD


Krzem się kiedyś skończy, myślisz że w 2050 roku do produkcji inteligentnych sex-robotów by produkować ich "mózgi" będą używali krzemu, ja myślę że nie. ;) tak odbiegając od tematu na chwilę.

#16 Użytkownik jest niedostępny   Isharoth 

  • Offtop Master
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1411
  • Dołączył: Pn, 27 Cze 16

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:32

Zobacz postStjepan, o 22 Marzec 2018 - 11:26, napisał(a):

Krzem się kiedyś skończy, myślisz że w 2050 roku do produkcji inteligentnych sex-robotów by produkować ich "mózgi" będą używali krzemu, ja myślę że nie. ;) tak odbiegając od tematu na chwilę.


O grafenie trąbi się już kilku lat i póki co nic z tego nie wynika. Niby stworzyli już jakieś grafenowe jednostki, ale z tego co pamiętam były z nimi jakieś problemy, które póki co dyskwalifikują je z ogólnoświatowej produkcji. Zanim dojdziemy do grafenu minie jeszcze sporo czasu, a wtedy może się okazać że pojawi się jeszcze inny, bardziej praktyczny zamiennik krzemu. Póki co producenci będą wyciskać z krzemu ile się da na różne, nawet najbardziej kreatywne sposoby, byle tanim kosztem wydoić z naszych portfeli jak najwięcej.

#17 Użytkownik jest dostępny   joloxx9 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2950
  • Dołączył: Nd, 20 Wrz 09

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:35

Dla mnie przerost formy nad trescia, oczywiscie poprawia to wyglad ale nie jest to adekwatne do wzrostu wymagan.

#18 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10389
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:37

Futuremark też zaprezentował demo technologiczne z DirectX Raytracing

DirectX Raytracing tech demo - accurate real-time reflections

Dodaj obrazek

Na moje oko zysk jakości nieadekwatny do wymagań może za 10 lat będzie miało to sens a póki co lepiej spożytkować nadmiar mocy na wyższą rozdzielczość i grać w 4K lub z HDR10 :E

Pełna prezentacja do obejrzenia poniżej


Ten post był edytowany przez azgan dnia: 22 Marzec 2018 - 11:43


#19 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10940
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:40

Zobacz postIsharoth, o 22 Marzec 2018 - 11:32, napisał(a):

O grafenie trąbi się już kilku lat i póki co nic z tego nie wynika. Niby stworzyli już jakieś grafenowe jednostki, ale z tego co pamiętam były z nimi jakieś problemy, które póki co dyskwalifikują je z ogólnoświatowej produkcji. Zanim dojdziemy do grafenu minie jeszcze sporo czasu, a wtedy może się okazać że pojawi się jeszcze inny, bardziej praktyczny zamiennik krzemu. Póki co producenci będą wyciskać z krzemu ile się da na różne, nawet najbardziej kreatywne sposoby, byle tanim kosztem wydoić z naszych portfeli jak najwięcej.

Komputery kwantowe już są, myślisz dlaczego obliczenia wykonują szybciej od komputerów krzemowych, a będą jeszcze mocniejsze i potężniejsze, sorry ale na krzemie nie zbudujesz komputera Matrioszka czy sond Von Neumana. :)

Zobacz postjoloxx9, o 22 Marzec 2018 - 11:35, napisał(a):

Dla mnie przerost formy nad trescia, oczywiscie poprawia to wyglad ale nie jest to adekwatne do wzrostu wymagan.

Wszystko się świeci jak psu jajca, śledzenie pojedynczego fotonu to by było to.

Coś takiego ale na większych scenach: https://pl.wikipedia.../Photon_mapping

Ten post był edytowany przez Stjepan dnia: 22 Marzec 2018 - 11:42


#20 Użytkownik jest niedostępny   Isharoth 

  • Offtop Master
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1411
  • Dołączył: Pn, 27 Cze 16

Napisany 22 Marzec 2018 - 11:43

Zobacz postStjepan, o 22 Marzec 2018 - 11:40, napisał(a):

Komputery kwantowe już są, myślisz dlaczego obliczenia wykonują szybciej od komputerów krzemowych, a będą jeszcze mocniejsze i potężniejsze, sorry ale na krzemie nie zbudujesz komputera Matrioszka czy sond Von Neumana. :)

A co mają do tego komputery kwantowe? Wiesz jak ciężko się je programuje? Krzem będzie nadal wykorzystywany przez co najmniej 20 lat, choćby wzrost wydajnościowy z serii na serię był marginalny.


Zobacz postStjepan, o 22 Marzec 2018 - 11:40, napisał(a):

Wszystko się świeci jak psu jajca, śledzenie pojedynczego fotonu to by było to.


Z tego co widziałem na screenach z innego wątku to w tym demie specjalnie zrobili jak najgorsze odbicia (te bez raytracingu). Trochę żenująca jest taka promocja na siłę, chociaż sam raytracing jest świetną technologią i zapewni nam później "filmowość" w grach do której tak bardzo dążą deweloperzy gier AAA. Dodaj obrazek

  • (37 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych