Forum PCLab.pl: Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka? - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

  • (65 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka? PC, wątek zbiorczy

#1221 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 16275
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 26 Sierpień 2019 - 10:38

Zobacz postAndrzejTrg, o 26 Sierpień 2019 - 11:29, napisał(a):

Oni powinni wydać serię kart2xxx z dopiskiem gtx, a tylko w topowym zastosować rt czyli rtx2080ti.


Prościej by było po prostu obniżyć ceny aktualnych rozwiązań i tyle.

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 26 Sierpień 2019 - 10:38


#1222 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12143
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 26 Sierpień 2019 - 11:24

Pewnie będzie jak z T&L prawie 20 lat temu, wydadzą kolejną generacje lepszą jak Geforce 2, a później i tak to ulepszą jak wyszły GF 3 Titanium. :)

#1223 Użytkownik jest niedostępny   Azakiel 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 579
  • Dołączył: Pt, 03 Sty 14

Napisany 26 Sierpień 2019 - 12:02

Bardzo nie podoba mi się kwestia nazewnictwa jaka jest uzywana w branzy, mówi sie o grach bez raytracingu i grach z raytracingiem (sugerując januszom i grazynom ze cała gra chodzi w tym trybie a najczesciej jest to tylko jeden efekt, czasami kilka w przypadku prostszych gier)

Do pelnego raytracingu w grach moim zdaniem jeszcze bardzo bardzo daleka droga (Szczegolnie w 4K).

Jak obstawiacie - za ile lat waszym zdaniem pojawią sie na rynku GPU ktore uciągną w 4K w 30 fpsach pełny raytracing sceny ?

#1224 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12143
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 26 Sierpień 2019 - 12:37

@up mi się wydaję że za 10, 15 lat będą takie karty które to zrobią w 8K/60fps. :E

#1225 Użytkownik jest niedostępny   Azakiel 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 579
  • Dołączył: Pt, 03 Sty 14

Napisany 26 Sierpień 2019 - 12:56

Zobacz postStjepan, o 26 Sierpień 2019 - 13:37, napisał(a):

@up mi się wydaję że za 10, 15 lat będą takie karty które to zrobią w 8K/60fps. :E


a mi sie wydaje ze minie 10 lat i na rynku nie bedzie kart ktore sobie z tym poradzą w 4K/30 (mówie o pełnym raytracingu sceny a nie jakis pojedynczych ficzerach liczonych w uproszczeniu w RT) ...bardzo chce sie mylić

Czas pokaze czyja prognoza bedzie blizsza

Ten post był edytowany przez Azakiel dnia: 26 Sierpień 2019 - 12:57


#1226 Użytkownik jest niedostępny   AndrzejTrg 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 572
  • Dołączył: Pt, 21 Cze 19

Napisany 27 Sierpień 2019 - 09:19

Minie kilka lat, to ktoś się zapyta co to był RT... Dla kupujących kompy za 4-5 tys, RT jest zbędne, bo tego karty nie uciągną, więc marketing robi swoje... Siedzi taki koleś, a kupię sobie 2060 czy tam 2070, włączę RT i będzie ogień, taaa będzie ale z fpesami w dół w duzym %. Ta technologia nadaje się tylko do gier chodzonych, z małą ilością akcji, a w takim BF multi, to kto zwraca na to uwagę? Podziwiam sobie widoczki i jestem AFK z automatu, temu też odnosi się porażki w tej grze, dość sromtnikowe... W produkcjach nastawionych na eksplorację, efekt może być przyszłością, a w dynamicznych grach jest zbędny po prostu...

Moim zdaniem nim ta technologia rozwinie się na tyle, aby sprawnie działała(choć i tak jest różnie) nie tylko na topowych modelach, to prędzej upadnie.

Ten post był edytowany przez AndrzejTrg dnia: 27 Sierpień 2019 - 09:29


#1227 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12143
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 27 Sierpień 2019 - 11:03

Zobacz postAndrzejTrg, o 27 Sierpień 2019 - 10:19, napisał(a):

Minie kilka lat, to ktoś się zapyta co to był RT... Dla kupujących kompy za 4-5 tys, RT jest zbędne, bo tego karty nie uciągną, więc marketing robi swoje... Siedzi taki koleś, a kupię sobie 2060 czy tam 2070, włączę RT i będzie ogień, taaa będzie ale z fpesami w dół w duzym %. Ta technologia nadaje się tylko do gier chodzonych, z małą ilością akcji, a w takim BF multi, to kto zwraca na to uwagę? Podziwiam sobie widoczki i jestem AFK z automatu, temu też odnosi się porażki w tej grze, dość sromtnikowe... W produkcjach nastawionych na eksplorację, efekt może być przyszłością, a w dynamicznych grach jest zbędny po prostu...

Moim zdaniem nim ta technologia rozwinie się na tyle, aby sprawnie działała(choć i tak jest różnie) nie tylko na topowych modelach, to prędzej upadnie.

Jak się rozwinie na tyle że na kartach za 500zł w 4K/60fps będziesz miał efekty nie RT, a PT, gry będą tylko robione w technologii PT wspierane innymi technologiami których jeszcze nie wymyślono wtedy to będzie miało sens, dzisiaj to ciekawostka nic więcej, aha wtedy już RTX 2080Ti będzie złomem jak dzisiaj 8800GTX. :)

#1228 Użytkownik jest niedostępny   Azakiel 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 579
  • Dołączył: Pt, 03 Sty 14

Napisany 27 Sierpień 2019 - 11:16

Zobacz postAndrzejTrg, o 27 Sierpień 2019 - 10:19, napisał(a):

Minie kilka lat, to ktoś się zapyta co to był RT... Dla kupujących kompy za 4-5 tys, RT jest zbędne, bo tego karty nie uciągną, więc marketing robi swoje... Siedzi taki koleś, a kupię sobie 2060 czy tam 2070, włączę RT i będzie ogień, taaa będzie ale z fpesami w dół w duzym %. Ta technologia nadaje się tylko do gier chodzonych, z małą ilością akcji, a w takim BF multi, to kto zwraca na to uwagę? Podziwiam sobie widoczki i jestem AFK z automatu, temu też odnosi się porażki w tej grze, dość sromtnikowe... W produkcjach nastawionych na eksplorację, efekt może być przyszłością, a w dynamicznych grach jest zbędny po prostu...

Moim zdaniem nim ta technologia rozwinie się na tyle, aby sprawnie działała(choć i tak jest różnie) nie tylko na topowych modelach, to prędzej upadnie.


bzdura ....nic nie upadnie tylko na razie jest zbyt mocożerna i potrzeba czasu by sprzęt o potrzebnej mocy staniał

w czasach 8 bitowców nie bylo prawie wcale gier 3D bo sprzęt tego nie ciągnął (ktos tez mogł wtedy powiedziec ze zanim ta technologia sie rozwinie to predzej upadnie)

a co jest teraz? dzisiejsze "realtajmy" wyglądają lepiej niz pre renderowane intra do starych gier liczone na drogich stacjach graficznych (Silicon Graphics - kto pamięta łapka w góre)

Resident Evil 2 - CGI INTRO (1998r.)

https://youtu.be/ujZY6MSCBII?t=131

Resident Evil 2 (remake) - realtime cutscene

https://www.youtube....h?v=NkpmMEhqoJE


A moc z czasem stanieje, ten komputer w momencie swojej swietnosci (1993 rok) kosztował 250 tys dolarów

https://www.youtube....h?v=Bo3lUw9GUJA


a spójrzmy jaką to miało z grubsza wydajnosc:

Onyx Specifications


Processor Data

Microprocessor MIPS R4400SC 64-bit RISC CPU
Processors 2 to 24
Clock frequency 100MHz / 150MHz
Primary caches 16K / 16K on-chip I/D cache,
Secondary cache 1MB combined L2 cache per CPU

Graphics

RealityEngine2:

2M t-mesh triangles/second
930K textured t-mesh triangles/second
80/160/320M textured, anti-aliased pixels/second
Hardware texture mapping
Real-time anti-aliasing
VGA up to 1600x1200 and HDTV display
Advanced stereo modes
Hardware image processing acceleration
48-bit RGBA color, quad-buffered (192 bits total)
256 to 1024 bits per pixel
40 to 160MB frame buffer
NTSC/PAL/S-Video output

VTX:

1M t-mesh triangles/second
450K textured t-mesh triangles/second
80M textured, anti-aliased pixels/second
Hardware texture mapping
Real-time anti-aliasing
VGA up to 1280 x 1024 display
Advanced stereo modes
Hardware image processing acceleration
48-bit RGBA color, quad-buffered (192 bits total)
256 bits per pixel
40MB frame buffer
NTSC/PAL/S-Video output

dzisiejsze smartfony mają znacznie większą wydajnosc nie mówiąc juz o komputerach stacjonarnych

Ten post był edytowany przez Azakiel dnia: 27 Sierpień 2019 - 11:50


#1229 Użytkownik jest niedostępny   sosenkawrc 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 48
  • Dołączył: Pn, 08 Maj 17

Napisany 27 Sierpień 2019 - 13:14

W takiej grze jak Assetto Corsa Competizione lub innych symulatorach nie ma znaczenia raytracing. Osobiście grając w gry wyścigowe grafika nie była priorytetem. Ścigając się online kto ma czas na podziwianie widoków ??? Moim zdaniem jest to zbędny bajer który w żadnym wypadku nie jest wart swojej ceny. Warto poczekać jak bum na RT minie a wraz z nim spadną ceny GPU.

#1230 Użytkownik jest niedostępny   Zas 

  • Xyź
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 7894
  • Dołączył: Pt, 25 Lip 08

Napisany 27 Sierpień 2019 - 14:11

Tak, dlatego wszyscy rzucili się na pierwsze asseto jak szczerbaci an suchary, bo wreszcie dostali ładny uber-sim.
Rt nie ma na razie znaczenia, bo na razie jest za słabe na liczenie cieni, GI i AO, na odbicia w karoserii kilkunastu wozów pewnie też,a te fejkowe odbicia od dawna są bardzo przekonujące. Niemniej kiedyś w symulatorach to zrobi ogromną różnicę, bo tylko maksymalnie realistycznym oświetleniem można tam wrzucać bez szkody dla grafiki w pełni realistyczne kolory obiektów, poza tym tylko pełne oświetlenie stworzy iluzję realnego świata. No ale to pieśń odległej przyszłości, z tym się zgodzę.

Z drugiej strony jeśli da się ograniczyć RT tylko do kokpitów.. oj, to będzie duża różnica.

#1231 Użytkownik jest dostępny   lukadd 

  • there is a near zero risk
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14583
  • Dołączył: Wt, 24 Kwi 12

Napisany 27 Sierpień 2019 - 14:20

No w takim simie jak corsa RT w kokpicie, refleksy i odbicia światła to bajka bo dodaje dodałoby klimatu i realizmu.

Już każdy kto grał np. w GT Sport na ps4 pro na dobrym odbiorniku z HDR wie jak ten bajer podkręcający oświetlenie fajnie wpływa na widok z za kokpitu i zwiększa realizm, jakby tam jeszcze dowalić RT co pewnie na 99% będzie w kolejnej części Gran Turismo na PS5 to będzie bajka.

Ten post był edytowany przez lukadd dnia: 27 Sierpień 2019 - 14:26


#1232 Użytkownik jest niedostępny   Kris194 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4396
  • Dołączył: Pn, 23 Sie 10

Napisany 27 Sierpień 2019 - 20:26

Zobacz postAzakiel, o 26 Sierpień 2019 - 13:02, napisał(a):

Bardzo nie podoba mi się kwestia nazewnictwa jaka jest uzywana w branzy, mówi sie o grach bez raytracingu i grach z raytracingiem (sugerując januszom i grazynom ze cała gra chodzi w tym trybie a najczesciej jest to tylko jeden efekt, czasami kilka w przypadku prostszych gier)

Do pelnego raytracingu w grach moim zdaniem jeszcze bardzo bardzo daleka droga (Szczegolnie w 4K).

Jak obstawiacie - za ile lat waszym zdaniem pojawią sie na rynku GPU ktore uciągną w 4K w 30 fpsach pełny raytracing sceny ?

Tylko czy tak naprawdę koniecznie potrzebujemy tego RT tu i teraz do liczenia oświetlenia? Nawet nie dobiliśmy jeszcze do poziomu dem UE4 a tu gadanie o pełnym RT :E RT raczej będzie służyło w nadchodzącej generacji co najwyżej do liczenia odbić a przypominam, że to konsole wyznaczają kierunek rozwoju w grach a nie pecety jakby ktoś nie wiedział.

Ten post był edytowany przez Kris194 dnia: 27 Sierpień 2019 - 20:29


#1233 Użytkownik jest niedostępny   frog67 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 664
  • Dołączył: Pt, 27 Sie 10

Napisany 27 Sierpień 2019 - 20:38

Zobacz postKris194, o 27 Sierpień 2019 - 20:26, napisał(a):

(...)a przypominam, że to konsole wyznaczają kierunek rozwoju w grach a nie pecety jakby ktoś nie wiedział.

Wszystko się zgadza, Nvidia sobie może zachęcać do kupna kart z RT, ale prawda jest taka że teraz rozwój zależy od AMD i można powiedzieć że trzymają Nvidie za jaja, bo Ray Tracing nie ruszy do przodu póki next-geny wspierające RT (jaki by on nie był) nie wejdą na rynek.

#1234 Użytkownik jest niedostępny   crush 

  • Sony Defense Force
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 18497
  • Dołączył: Pn, 23 Sty 06

Napisany 27 Sierpień 2019 - 20:51

Generalnie to w tytule tego wątku pada pytanie na które już dawno można było odpowiedzieć i go zamknąć. :E

#1235 Użytkownik jest niedostępny   Isharoth 

  • Puhuhu
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3086
  • Dołączył: Pn, 27 Cze 16

Napisany 27 Sierpień 2019 - 21:45

Zobacz postKris194, o 27 Sierpień 2019 - 21:26, napisał(a):

Tylko czy tak naprawdę koniecznie potrzebujemy tego RT tu i teraz do liczenia oświetlenia? Nawet nie dobiliśmy jeszcze do poziomu dem UE4 a tu gadanie o pełnym RT :E RT raczej będzie służyło w nadchodzącej generacji co najwyżej do liczenia odbić a przypominam, że to konsole wyznaczają kierunek rozwoju w grach a nie pecety jakby ktoś nie wiedział.

O jaki poziom UE4 ci chodzi? Jeśli o te znane z YT demka, to mam przykrą wiadomość, ale tam oświetlenie jest już wcześniej "wypieczone". Te wszystkie scenki są statyczne, więc takie coś nie nadaje się do większości gier na rynku. :)

RT ma właśnie pomóc osiągnąć ten poziom grafiki z UE4 i wyższy.


#1236 Użytkownik jest niedostępny   Kris194 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4396
  • Dołączył: Pn, 23 Sie 10

Napisany 27 Sierpień 2019 - 21:59

Mam na myśli chociażby Infiltratora, nie mówię o tych zamkniętych pokoikach z youtube :E

Ten post był edytowany przez Kris194 dnia: 27 Sierpień 2019 - 22:04


#1237 Użytkownik jest niedostępny   Isharoth 

  • Puhuhu
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3086
  • Dołączył: Pn, 27 Cze 16

Napisany 27 Sierpień 2019 - 22:02

Przecież są już dziś takie gry. Infiltrator nie ma jakiejś super realistycznej grafiki, chyba że rozmawiamy o innym demku. ;)

#1238 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 16275
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 27 Sierpień 2019 - 22:06

Zobacz postKris194, o 27 Sierpień 2019 - 22:59, napisał(a):

Mam na myśli chociażby Infiltratora, nie mówię o tych zamkniętych pokoikach z youtube :E


Sam odpalałem te TechDema na swoim PC na forum są linki można je pobrać i obczaić na żywo

tutaj np. jedno z pierwszych Elemental DX12

https://www.guru3d.c...o-download.html

Zobacz postIsharoth, o 27 Sierpień 2019 - 23:02, napisał(a):

Infiltrator nie ma jakiejś super realistycznej grafiki, chyba że rozmawiamy o innym demku. ;)


Cały czas wygląda świetnie, jaka gra ma taką grafikę :hmm: ?

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 27 Sierpień 2019 - 22:08


#1239 Użytkownik jest niedostępny   Kris194 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4396
  • Dołączył: Pn, 23 Sie 10

Napisany 27 Sierpień 2019 - 22:12

On chyba z Elemental pomylił ;)

#1240 Użytkownik jest niedostępny   sideband 

  • Bydlęca moc!!!
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 21152
  • Dołączył: Wed, 01 Cze 05

Napisany 27 Sierpień 2019 - 22:12

Infiltrator przy tym demku na Unity to wypada bladziutko Dodaj obrazek



  • (65 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych