Forum PCLab.pl: Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka? - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (56 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka? PC, wątek zbiorczy

#41 Użytkownik jest niedostępny   Pulpit 

  • ಠ╭╮ಠ
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 26266
  • Dołączył: Pt, 11 Lis 05

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:20

Ja jestem za takim tematem, ale żeby nie skończyło się na "przyszłość gamingu", który utonął 3 strony temu :E

#42 Użytkownik jest niedostępny   joloxx9 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3115
  • Dołączył: Nd, 20 Wrz 09

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:22

Zobacz postStjepan, o 22 Marzec 2018 - 16:52, napisał(a):

W tym temacie widać że dla niektórych świat się kończy w 2018. :E, a to nie prawda kto by 100 lat temu pomyślał że wystrzelimy samochód w kosmos, lub będziemy mieć "komputery" w kieszeni. :E, ta technologia jak i wiele innych to tylko mały dodatek do czegoś większego które kiedyś nadejdzie, mnie np. VR nie bawi, ale technologia holodeku już mi się bardzo podoba.

Dlaczego twierdzisz, ze swiat sie konczy dla niektorych w 2018r? Wlasnie Ci niektorzy wiedza, ze o ray tracingu mowilo sie juz hoho chyba z tego co pamietam przy okazji radeona 9700 wiele lat temu? Potem jak wyzej podlinkowali, bylo juz w serii 4xx etc.

Tutaj nie chodzi o to, ze ludzie nie chca postepu, po prostu nie ma sie co napalac. PhysX tez super i co, ile gier to ma obecnie, jak bardzo jest to wykorzystywane? Pozyjemy zobaczymy, ale watpie by mozna bylo ten ray tracing uznac za przelom.

#43 Użytkownik jest niedostępny   jagular 

  • Złote, a skromne
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 34687
  • Dołączył: Nd, 19 Lis 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:28

Ostatni przełom to były chyba lata '90 i wejście akceleratorów 3d grafiki. Potem to już nic się zbytnio nie zmieniało.
Karty coraz szybsze, demka coraz ładniejsze, gierki dalej nie wyglądają jak scenki z demek, ale ładniejsze są chociaż w porównaniu do starszych gierek, hasełka reklamowe nawet za bardzo się nie zmieniają ;)
Postęp jest powolny.

#44 Użytkownik jest niedostępny   Pulpit 

  • ಠ╭╮ಠ
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 26266
  • Dołączył: Pt, 11 Lis 05

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:31

Zobacz postjagular, o 22 Marzec 2018 - 17:28, napisał(a):

Ostatni przełom to były chyba lata '90 i wejście akceleratorów 3d grafiki. Potem to już nic się zbytnio nie zmieniało.
Karty coraz szybsze, demka coraz ładniejsze, gierki dalej nie wyglądają jak scenki z demek, ale ładniejsze są chociaż w porównaniu do starszych gierek, hasełka reklamowe nawet za bardzo się nie zmieniają ;)
Postęp jest powolny.

Teraz mamy złoty okres HDRu, 4k i 144Hz czyli 1% graczy dostało nowy ficzer :(

#45 Użytkownik jest niedostępny   joloxx9 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3115
  • Dołączył: Nd, 20 Wrz 09

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:36

Zobacz postPulpit, o 22 Marzec 2018 - 17:31, napisał(a):

Teraz mamy złoty okres HDRu, 4k i 144Hz czyli 1% graczy dostało nowy ficzer :(

Do 4k i tak sprzetu nie ma, nawet tytan za pol nerki dostaje zadyszki.

144FPS fajne, ale do tego tez trzeba miec grafike. Mam nadzieje, ze nastepna generacja zapewni nam 4k@60fps w srednim segmencie.

#46 Użytkownik jest niedostępny   DisconnecT 

  • Trolling master race :E
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 15553
  • Dołączył: Nd, 05 Lut 12

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:40

Zobacz postjoloxx9, o 22 Marzec 2018 - 17:36, napisał(a):

Do 4k i tak sprzetu nie ma, nawet tytan za pol nerki dostaje zadyszki.

144FPS fajne, ale do tego tez trzeba miec grafike. Mam nadzieje, ze nastepna generacja zapewni nam 4k@60fps w srednim segmencie.


:E

Ten post był edytowany przez DisconnecT dnia: 22 Marzec 2018 - 17:40


#47 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14773
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:45

Zobacz postPulpit, o 22 Marzec 2018 - 17:20, napisał(a):

Ja jestem za takim tematem, ale żeby nie skończyło się na "przyszłość gamingu", który utonął 3 strony temu :E


Szczerze to co może nam zaoferować NVIDIA RTX to odbicia które już znamy z takich gier jak np. STAR WARS Battlefront II czy Quantum Break tylko dowalą VXAO + oświetlenie na Voxelach oraz cienie PCSS lub HFTS i tadam macie Raytracing zabijający topowe GPU :E


Ten post był edytowany przez azgan dnia: 22 Marzec 2018 - 17:47


#48 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11936
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:49

Ale jestem stary jak pamiętam czasy T&L i TrueForm od ATI. :E

#49 Użytkownik jest niedostępny   Kazubin 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11503
  • Dołączył: So, 06 Sty 07

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:54

Teraz jest większa szansa na przełom, przynajmniej za te dwie generacje dalej :E

#50 Użytkownik jest niedostępny   Isharoth 

  • Puhuhu
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2674
  • Dołączył: Pn, 27 Cze 16

Napisany 22 Marzec 2018 - 17:56

Zobacz postjoloxx9, o 22 Marzec 2018 - 17:36, napisał(a):

Do 4k i tak sprzetu nie ma, nawet tytan za pol nerki dostaje zadyszki.

144FPS fajne, ale do tego tez trzeba miec grafike. Mam nadzieje, ze nastepna generacja zapewni nam 4k@60fps w srednim segmencie.


Jeśli masz na myśli GTX xx70 jako średni segment to może jeszcze będzie w miarę możliwe (wydajność podobna do 1080 Ti), ale nie licz na max. detale, tym bardziej jeśli rzeczywiście chcą wprowadzić choćby namiastkę raytracingu w nowych grach.

#51 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14773
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 22 Marzec 2018 - 18:04

Przypomina mi się jak hucznie była reklamowana Tessellacja w DirectX 11



widać po nowych grach że jest jej tyle co kot napłakał ale teraz będzie przełom bo dokooptowali jeszcze bardziej wymagający Raytracing :E. Niskopoziomowe API się nie sprawdza to trzeba czymś ratować sprzedaż ;)

#52 Użytkownik jest niedostępny   sideband 

  • Bydlęca moc!!!
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 20970
  • Dołączył: Wed, 01 Cze 05

Napisany 22 Marzec 2018 - 18:07

Ciekawe kiedy skończy się to jęczenie. Od dwóch lat wiadomo, że ray tracing będzie stopniowo wchodził do gier i ma to miejsce. Więc przestańcie jęczeć.

#53 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14773
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 22 Marzec 2018 - 18:12

Zobacz postKazubin, o 22 Marzec 2018 - 17:54, napisał(a):

Teraz jest większa szansa na przełom, przynajmniej za te dwie generacje dalej :E


Jak nie za 3 ;)

Zobacz postjoloxx9, o 22 Marzec 2018 - 17:36, napisał(a):

Do 4k i tak sprzetu nie ma, nawet tytan za pol nerki dostaje zadyszki.

144FPS fajne, ale do tego tez trzeba miec grafike. Mam nadzieje, ze nastepna generacja zapewni nam 4k@60fps w srednim segmencie.


No właśnie 4K i stabilne 60 k/s (bez dropów) to mnie bardziej interesuje do tego gry z HDR10 i miodzio :cool:.

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 22 Marzec 2018 - 18:18


#54 Użytkownik jest niedostępny   Isharoth 

  • Puhuhu
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2674
  • Dołączył: Pn, 27 Cze 16

Napisany 22 Marzec 2018 - 18:16

I bardzo dobrze, że wchodzi. Ludzie zobaczyli, że na demach technologicznych nie ma żadnych fajerwerków i już się przestraszyli, że będzie kolejna technologia która nic nie daje oprócz pożerania fps. Raytracing z prawdziwego zdarzenia będzie mógł zmienić bardzo dużo, przypuszczam że w ciągu 10 lat gry zaczną przypominać dzisiejsze rendery.

Ten post był edytowany przez Isharoth dnia: 22 Marzec 2018 - 18:16


#55 Użytkownik jest niedostępny   Pulpit 

  • ಠ╭╮ಠ
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 26266
  • Dołączył: Pt, 11 Lis 05

Napisany 22 Marzec 2018 - 18:39

10 lat :E W grach 10 lat to wieczność :E

#56 Użytkownik jest niedostępny   jagular 

  • Złote, a skromne
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 34687
  • Dołączył: Nd, 19 Lis 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 18:48

Zobacz postPulpit, o 22 Marzec 2018 - 16:31, napisał(a):

Teraz mamy złoty okres HDRu, 4k i 144Hz czyli 1% graczy dostało nowy ficzer :(

:)
Prawdziwy hdr to domena chyba garstki wyświetlaczy za straszliwe pieniądze.
4K to kolejne zwiększenie rozdzielczości, cały czas się to dzieje od czasów 320x200.
Herciaki to może rzeczywiście coś nowego, bo łączy się to przy okazji z upłynnieniem dynamicznych scen.

Ale jakichś wielkich przełomów ni huhuhu. VR mogłoby być, rynek się z tym siłuje, dalej tak średnio się to rozwija.
Jakieś madafaka skokowe możliwości obliczeniowe się nie pojawiają przy zmianach generacji.
A i tak to wszystko jeden *****, bo co innego mieć możliwość, co innego móc ją wykorzystać. Zakładając na chwilę że nagle dostajemy next genowe, nawet tanie gpu i cpu pozwalające na łomatkoboska_ale_kosmos grafikę, to dalej trzeba by taką grafikę wyprodukować. A im bardziej rozbudowana grafa, tym dłużej się ją produkuje. Trochę pomagają technologie 3D skanów realnych miejsc i przedmiotów, ale i tak zaawansowane modele to także np. zaawansowana mechanika ich ruchu, itd itp.

#57 Użytkownik jest dostępny   BlindObserver 

  • "Lepiej umrzeć stojąc, niż żyć klęcząc"
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 4373
  • Dołączył: Pt, 28 Lut 14

Napisany 22 Marzec 2018 - 18:54

Ten temat to jest prawdziwa strefa beki. Pół forum zawalone tekstami o tym, że konsole hamują rynek, że powinny być lepiej wyglądające gry, a gdy pojawia się informacja o wejściu RT do gier, to się okazuje, że nagle nikt niczego lepszego nie potrzebuje. Albo że to będzie zbyt wymagające. No ludzie, nie dobijajcie mnie.

#58 Użytkownik jest niedostępny   Pulpit 

  • ಠ╭╮ಠ
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 26266
  • Dołączył: Pt, 11 Lis 05

Napisany 22 Marzec 2018 - 19:00

Zobacz postBlindObserver, o 22 Marzec 2018 - 18:54, napisał(a):

Ten temat to jest prawdziwa strefa beki. Pół forum zawalone tekstami o tym, że konsole hamują rynek, że powinny być lepiej wyglądające gry, a gdy pojawia się informacja o wejściu RT do gier, to się okazuje, że nagle nikt niczego lepszego nie potrzebuje. Albo że to będzie zbyt wymagające. No ludzie, nie dobijajcie mnie.

Nowe konsole obecnych efektów nie potrafią uciągnąć więc gdybanie o nowych technologiach przy obecnych bestiach wydajnościowych jeszcze bardziej mija się z celem :terefere:

#59 Użytkownik jest niedostępny   Kazubin 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11503
  • Dołączył: So, 06 Sty 07

Napisany 22 Marzec 2018 - 19:05

Bez wątpienia implementacja Raytracingu w grach będzie ważnym krokiem, ale teraz lepiej przygotować się na małe kroki, bo do pełnego szczęścia wydajność pewnie będzie musiała być większa niż obecnie. Jak ktoś czeka na ogromny skok to pewnie się rozczaruje.

#60 Użytkownik jest niedostępny   Myst 

  • Element podły, animalny.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 9923
  • Dołączył: Pn, 09 Sty 06

Napisany 22 Marzec 2018 - 19:09

Zobacz postazgan, o 22 Marzec 2018 - 13:43, napisał(a):



Osobiście wolałbym aby zajęli się rozwojem fizyki w grach :cool:


Ja bym wolał, żeby fizyka w grach siedziała na cpu, a nie osobnym układzie za który trzeba dodatkowo płacić. Współczesne CPU Intela są wystarczająco wydajne żeby udźwignąć zaawansowaną fizykę w grach, zresztą już w 2004 HL2 pokazał na Havocu jak może wyglądać dobrej jakości fizyka. Co do Raytracingu to fajna sprawa, dodatkowy ficzer graficzny, który coś tam da do grafiki, ale wąskim gardłem będą konsole, które tego nie udźwigną. Więc NV zaimplementuje to pewnie tylko dla picu, żeby pokazać przewagę swojej technologii nad konkurencją.

  • (56 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych