Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

MrChaos

Aplikacja wyznaczenia trasy adnroid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym stworzyć aplikację, która wyznaczy mi trasę do kilku adresów i w optymalny sposób je poukłada i poprowadzi. I teraz moje pytania:

 

1. lepiej w android studio stworzyć czy visual studio + xamarin?

 

2. jaki algorytm wyznaczenia optymalnej trasy będzie najlepszy? Dijkstry? Komiwojażera?

 

3. Macie jakiś tutorial albo coś co pomoże mi zrobić taką aplikację, w której można wpisać kilka adresów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Androida - nie znam się. Co do meritum problemu:

 

Komiwojażera to jest problem, a nie algorytm. Algorytm Djikstry służy do znajdowania najkrótszej trasy z punktu A do B w grafie i chyba się nie nada tutaj.

 

Problem komiwojażera dobrze rozwiązują metaheurystyki, które niekoniecznie dają optymalne rozwiązanie, ale zawsze bardzo bliskie optymalnemu. Polecam algorytm genetyczny albo sieć neuronową Kohonena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, dla kilka adresów to nie ma co strzelać z armaty, można sprawdzić wszystkie warianty.

 

Co do środowiska - to zależy czy lepiej czujesz się w javie czy .NET

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, ale po co strzelać z armaty dla kilku adresów i w ogóle pisać program? Brute Force szybko siada i robiłbym porządnie na start. Ale, tak jak piszesz, wszystko kwestia potrzeb, a tych nie znamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki temat projektu na studiach do zrobienia po prostu :P

aplikacja miałaby ułatwić np. kurierowi. wyznaczyć optymalną drogę z wpisanych przez niego adresów.

Myślę, że lepiej się czuje w javie mimo wszystko

Udostępnij tę odpowiedź