Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Nexusxd8

Ograniczanie

Rekomendowane odpowiedzi

może minimalnie ale w większości sytuacji powinno być dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegoś takiego jak ograniczanie gpu przez cpu, chyba że patrzymy na skrajne sytuacje (np celeron + 1080ti)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziwnoknurski

Ale przecierz 8100 to jak 7400 i5, wiec powinno nie ograniczać

 

Ale musisz wiedzieć, że tutaj (na PCLab) zawsze jak wychodzi nowa generacja procesorów, to poprzednia automatycznie jest "szrotem" ograniczającym wszystko i nadającym się ledwo do pasjansa. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegoś takiego jak ograniczanie gpu przez cpu, chyba że patrzymy na skrajne sytuacje (np celeron + 1080ti)

 

Tam, gdzie użycie GPU jest grubo poniżej 100%, a CPU na poziomie 100%, mamy do czynienia z bottleneckiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam, gdzie użycie GPU jest grubo poniżej 100%, a CPU na poziomie 100%, mamy do czynienia z bottleneckiem.

To tylko niewykorzystany do końca potencjał karty, a nie żadne ograniczenie.

Ograniczenie jest wtedy, że masz CPU + średnie GPU i CPU + mocne GPU, a fps w grach jest praktycznie taki sam.

 

No i będzie mniej fps przy takiej samej karcie niż na mocniejszym procesorze.

Tak ale różnice dużo mniejsze niż w drugą stronę, kiedy ktoś kupi mocne CPU i srednie GPU. Poza tym GTX1060 to tylko średniak i nawet g4560 go nie ogranicza, tylko pracują razem na 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie pracują na 60% . Mam i7 4790 gtx 1080. Wątek o słabej wydajności jest poniżej tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tylko niewykorzystany do końca potencjał karty, a nie żadne ograniczenie.

 

tylko że to jest kwestia leksykologiczna a sprowadza się dokładnie do tego samego: pełen potencjał sprzętu jest w pewnym momencie duszony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko że to jest kwestia leksykologiczna a sprowadza się dokładnie do tego samego: pełen potencjał sprzętu jest w pewnym momencie duszony.

Nie do końca. Dla mnie typowe ograniczenie występowało kiedyś, jeszcze jak karty nie obsługiwały sprzętowego T&L. Wtedy rzeczywiście słaby procesor ograniczał renderowanie, ponieważ każdy wierzchołek musiał być najpierw przetworzony przez procesor przed przesłaniem do karty.

Aktualnie słaby procesor ogranicza grę a nie kartę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Nie istnieje ograniczenie tylko słabość któregoś z podzespołów w określonej sytuacji

 

Kiedyś był film Liptona o wiedzminie 3.

W miejscu graficznymi wydajność była taka sama na pentiumie i i7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ale różnice dużo mniejsze niż w drugą stronę, kiedy ktoś kupi mocne CPU i srednie GPU. Poza tym GTX1060 to tylko średniak i nawet g4560 go nie ogranicza, tylko pracują razem na 100%

 

Jakieś wykresy obciążeń na potwierdzenie? Śmiem wątpić np. w GTA5 albo CS:GO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś wykresy obciążeń na potwierdzenie? Śmiem wątpić np. w GTA5 albo CS:GO.

to weź sobie w cs go np i7 8700 i jakąś mocną kartę, wszystko na maxa , mapa militia, nawet 220 fps nie uzyskasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tylko tutaj nikt nie gra na maxa w CS go :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

testy PCLab czasem są dziwne ;) W Fortnite mogę mieć 300-400FPS a PC LAb mówi mi, że góra 100 parę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oni testują w "najcięższych" momentach, może być tak , że przez 90% rozgrywki będziesz miał wyższy fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

99% ten 1% to pokazuje różnicę w sprzęcie ale czasem do całokształtu daleko:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może uporządkujmy parę rzeczy ;)

- ograniczanie GPU przez słabe CPU jak najbardziej istnieje, tak samo jak w drugą stronę,

- nie wierz osobom, które mówią że jest inaczej, a same mają za słabe procki do swoich kart :E

- wydajność bardzo mocno zmienia się nawet wewnątrz jednego tytułu, a tym bardziej w różnych grach - stąd pytanie w co chcesz grać,

- przypadki mocno "siedzące" na CPU to przede wszystkim dużo postaci na ekranie poza Twoją - czy to żywych (w dużych mapach MP), czy AI (dotyczy zarówno centrum miasta z NPCami w sandboxach, jak i np. 50-tysięcznego miasta w Cities Skylines),

- gry bardzo różnie też korzystają z wielowątkowości, są takie które już kiepsko działają na procesorze 4c/4t, a są takie nadal które siedzą na 2 wątkach i koniec,

- zwykłem jeszcze dodawać, że "momenty procesorowe" to te najtrudniejsze lub najbardziej wkurzające - te w których giniesz, bo atakuje Cię zgraja NPCów, a Tobie brakuje płynności, albo te w których wypadasz z toru w ścigance, bo masz wokół siebie 20 AI i brakuje Ci płynności,

- płynność zapewniana przez CPU też w b małym stopniu zależy od ustawień gry - więc jeśli już Ci brakuje tej płynności, to masz dużo mniejsze pole manewru, niż gdy tak jest przez GPU, gdzie zbicie detali o preset w dół daje kilkadziesiąt % więcej FPS,

 

Aczkolwiek połączenie i3 8100 + 1060 jest takie dość sensowne, chociaż nie nastawiaj się, że pograsz we wszystkie nowości na max detalach nie przez kilka lat. CPU 4c/4t są już w pierwszym stadium umierania w grach, jeszcze dają radę ale niedługo będzie tak jak z 2c/2t a później 2c/4t - spadki FPS, dropy, jakieś dziwne przycięcia aż do całkowitej niegrywalności. Jednak to dopiero czeka za rogiem w większości przypadków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieje w dzisiejszych czasach ograniczenie. W danym miejscu jest mniej fps bo ktorys podzespol nie wyrabia a nie dlatego ze jeden drugiego ogranicza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Podam taki przykład. W wiekszosci gier u mnie na Phenomie GTX 960 chodzi na ok 60-70% możliwości, ale gdy jest moment np. dużej ilości świateł lub ludzi to potrafi dojść do 40%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...