Forum PCLab.pl: Battlefield V - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

  • (280 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Battlefield V Powrót po 16 latach do WW2

#5121 Użytkownik jest niedostępny   Eltik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2808
  • Dołączył: Wed, 11 Paź 17

Napisany 22 Czerwiec 2019 - 21:49

Zobacz postDjXbeat, o 22 Czerwiec 2019 - 21:44, napisał(a):

Na RTX2060 z detalami Ultra bez RTX wydajność rzadko kiedy spada poniżej 100kl/s w 1080p a jak spada to do granicy 45-50kl/s i dzieje się to tak zarówno na DX11 jak i na DX12. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie na R7 1700 mam 16 wątków obciążonych w granicach 55-70% w obydwu API i nie widzę, żadnej różnicy na korzyść DX12 a wręcz przeciwnie na RTX2060 w DX12 występuje spory stuttering - obraz strasznie szarpie czego nie ma w DX11. Spadki wydajności w losowych momentach gdzie nic się nie dzieje występują zarówno w DX11 jak i DX12.
Na RX580 wszystko jest ok a detale są ustawione takie same.



No wlasnie. Mamy tak samo a koledzy widza albo problem z kompem albo upatruja winnego w procesorze (i5 8600K 4,8 ghz)

Cos jest na rzeczy z kartami nvidii w bf 1 i bf v na co sa konkretne przyklady podparte tym ze na radeonach tego nie ma. Jesli wszystko jest to samo tzn procesor, caly soft w komputerze itp itd gra sie uruchamia na nvidii animacja szarpie po czym usuwa sie sterowniki, wklada radeona instaluje stery , wlacza gre i w cudowny sposob wszystkie scinki znikaja to jak zatem mamy to wytlumaczyc lukadd, Phoenixsuple??? :hmm:

Ten post był edytowany przez Eltik dnia: 22 Czerwiec 2019 - 21:50


#5122 Użytkownik jest dostępny   DjXbeat 

  • Król na zamku
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6788
  • Dołączył: Pn, 26 Maj 08

Napisany 22 Czerwiec 2019 - 21:50

Zobacz postEltik, o 22 Czerwiec 2019 - 22:49, napisał(a):

Cos jest na rzeczy z kartami nvidii w bf 1 i bf v

To nie jest kwestiach samych kart nV ale całych konfiguracji. Na jednej działa dobrze a na innej już nie.
Od siebie dodam, że obraz w DX11 jest znacznie płynniejszy na RTX2060 niż na RX580 przy stałych 75kl/s. Oczywiście dotyczy to sytuacji gdzie nie spada wydajność.
Kolejna kwestia to obciążenie procesora - przy stałych 75fps z RX580 procesor notuje 52-55C ale już z RTX2060 procesor łapie 58-60C gdzie pobór z gniazdka jest niemalże identyczny przy RX580 i RTX2060. Oczywiście detale średnio/niskie z blokadą na 75kl/s. Widać ewidentnie, że z kartą nv procesor ciężej pracuje ;)

Ten post był edytowany przez DjXbeat dnia: 22 Czerwiec 2019 - 21:55


#5123 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5372
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 22 Czerwiec 2019 - 21:58

Masz przyklad jak pod dx11 mam botelneck gpu wiec wsadzanie nowych kart w tej grze pdo dx11 to jest proszenie sie o problemy, dx12 rozwiazuje sparwe, stuter jest ale innaczej grac sie nie da wiec licze na tego patcha.

DX12 tam gdzie wiecej fps i uzycie gpu wieksze ;)

https://imgur.com/G31VGzH
https://imgur.com/g6VmYAV

gtx/rtx oraz dx11 = padaka

Tam gdzie prcesor nie robi botelnecka na slabszych kartach tego efektu nie widac ale jak 8700k powoduje tak mocnego botelnecka pod dx11 to chyba cos nie tak jest z tym api.

Ten post był edytowany przez Phoenixsuple dnia: 22 Czerwiec 2019 - 22:02


#5124 Użytkownik jest niedostępny   Eltik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2808
  • Dołączył: Wed, 11 Paź 17

Napisany 22 Czerwiec 2019 - 22:05

Ja bede od poniedzialku gral na RX 590 i w detalach srednich w fhd prawdopodobnie bede sie krecil caly czas wokol 100 fps a przy ultra gdzie najczesciej w oklicy 80 fps, nie bedzie scin, stuteru itp itd

GTX 1080 jest w pudelku i czeka na lepsze czasy albo na moment w ktorym jakas gra pokonana na powaznie RX 590

#5125 Użytkownik jest dostępny   DjXbeat 

  • Król na zamku
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6788
  • Dołączył: Pn, 26 Maj 08

Napisany 23 Czerwiec 2019 - 08:27

Zobacz postPhoenixsuple, o 22 Czerwiec 2019 - 22:58, napisał(a):

Masz przyklad jak pod dx11 mam botelneck gpu wiec wsadzanie nowych kart w tej grze pdo dx11 to jest proszenie sie o problemy, dx12 rozwiazuje sparwe, stuter jest ale innaczej grac sie nie da wiec licze na tego patcha.
DX12 tam gdzie wiecej fps i uzycie gpu wieksze ;)

O tym, że API DX12 od strony CPU znacząco poprawia wyniki to ja doskonale wiem bo grałem w BF5 na i5 6400 w stałych 75kl/s właśnie w DX12 gdzie w DX11 było ~40kl/s natomiast ja opisując problem na RTX2060 nie mówię o wartościach powyżej 100kl/s a sytuacjach gdzie ze stałych 75kl/s bez powodu wydajność spada do 45-50kl/s i nie jest to wina procesora bo procesora bo ten z RX 580 jest w stanie bez problemu utrzymać 75kl/s a po włożeniu RTX2060 są spadki w losowych sytuacjach czasem gdzie kompletnie nic się nie dzieje. Od razu nadmienię, że Bf1 działa bez problemowo i tam wydajność trzyma powyżej 100kl/s.
DX12 na kartach NV działa lipnie właśnie ze względu na stuttering. O dziwo na RX 580 zarówno w DX11 jak i w DX12 wszystko działa bardzo dobrze i nawet w DX12 nie ma stutteringu jaki występuje na nV. Jedyne do czego mogę się przyczepić to płynność obrazu. Po włożeniu RTX2060 czuć, że obraz jest płynniejszy przy tej samej liczbie klatek na sekundę no ale są spadki i chwilowy stuttering.

Tekstury, siatka, filtrowanie Ultra a reszta Low. FOV 90.
Na użycie GPU w przypadku RX580 nie patrzę bo głupoty pokazuje. Raz jest 100% a za chwilę 60%, 77% itd. ;)
https://imgur.com/YZbgTgx

Ten post był edytowany przez DjXbeat dnia: 23 Czerwiec 2019 - 08:33


#5126 Użytkownik jest niedostępny   BlindObserver 

  • "Lepiej umrzeć stojąc, niż żyć klęcząc"
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 4386
  • Dołączył: Pt, 28 Lut 14

Napisany 23 Czerwiec 2019 - 09:50

O ile pamiętam, to chyba we wszystkich BF-ach były takie cyrki na GeForce'ach po przełączeniu na DX12.

#5127 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5372
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 23 Czerwiec 2019 - 09:54

Od kiedy uzyie gpu to glupoty?? Po tym sie ocenia w jakich miejscach masz botelnecka od strony cpu ;) Tutaj wzialem lepsze miejsce gdzie bardziej dociska gpu, te same ustawienia dx11 vs dx12, ilosc wps pod dx11 porazajaca :lol2: Zadne nowe karty nie nadaja sie do grania pod dx11 mimo iz cpu nie lata na 100%.

https://imgur.com/OuANftU

https://imgur.com/U7OfsvF

W kazdym badz razie nie neguje tego co piszesz, gra ma ogolnie zwalony silnik i co konfiguracje dziala innaczej, mam nadzieje ze ten patch rozwiaze problemy a teraz czas wracacm do grania :beerchug:

Ten post był edytowany przez Phoenixsuple dnia: 23 Czerwiec 2019 - 10:00


#5128 Użytkownik jest dostępny   DjXbeat 

  • Król na zamku
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6788
  • Dołączył: Pn, 26 Maj 08

Napisany 23 Czerwiec 2019 - 10:07

Zobacz postPhoenixsuple, o 23 Czerwiec 2019 - 10:54, napisał(a):

Od kiedy uzyie gpu to glupoty?? Po tym sie ocenia w jakich miejscach masz botelnecka od strony cpu ;)

Nie napisałem, że użycie GPU Load to głupoty tylko, że u mnie przy RX580 ten parametr pokazuje głupoty bo nawet przy dociśniętym GPU z pomocą 4K GPU Load potrafi spadać do 70% ;)

Ten post był edytowany przez DjXbeat dnia: 23 Czerwiec 2019 - 10:08


#5129 Użytkownik jest niedostępny   lukadd 

  • there is a near zero risk
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13761
  • Dołączył: Wt, 24 Kwi 12

Napisany 23 Czerwiec 2019 - 10:38

Na moim procu gra lepiej działa w DX11, widocznie wyższy fps i średni i minimalny.

#5130 Użytkownik jest niedostępny   barteke 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 173
  • Dołączył: Wed, 26 Lis 14

Napisany 23 Czerwiec 2019 - 15:24

Swego czasu grałem na i5-6500 + gtx 1060 i faktycznie szło się pochlastać, aż musiałem włączyć vsync. Po zakupie i7-8700 o wszystkich problemach zapomniałem i jeszcze fpsy bardzo mocno skoczyły. Teraz na rtx to w ogóle bajka - dropy są, ale ze 170-180 na 150 klatek są niezauważalne, a te poniżej 144 zdarzają się raz na mapę i wcale mi to nie przeszkadza. W końcu to nie cs jeśli chodzi o wymagania :lol2:

#5131 Użytkownik jest niedostępny   Eltik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2808
  • Dołączył: Wed, 11 Paź 17

Napisany 23 Czerwiec 2019 - 18:35

a przepraszam bardzo na jakich ustawieniach masz te 170-180 fps bo cos tu smierdzi. Niskie w fhd? Bo np srednie to 120-140 fps bedzioe moze albo i mniej a niskie znow dodaja z 10 fps wiec te 180 to poplynales kolego i jeszcze ze niby prawie nie masz spadkow ponizej 144 :hmm:

Ten post był edytowany przez Eltik dnia: 23 Czerwiec 2019 - 18:37


#5132 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5372
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 24 Czerwiec 2019 - 08:47

Na srednich detalach przy gpu po OC spokojnie mozna 150-160 wyciagnac, te 170-180 to pewnie peak a nie stala wartosc. Ja w 1440p nie mam mniej niz 120fps a czesto 120-140fps lata przy mieszanke ustawien Ultra/Srednie.

Z ciekawosci sprawdze u siebie na nizszych ustawieniach jak lata.


Ten post był edytowany przez Phoenixsuple dnia: 24 Czerwiec 2019 - 08:49


#5133 Użytkownik jest niedostępny   barteke 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 173
  • Dołączył: Wed, 26 Lis 14

Napisany 24 Czerwiec 2019 - 09:15

Zobacz postEltik, o 23 Czerwiec 2019 - 19:35, napisał(a):

a przepraszam bardzo na jakich ustawieniach masz te 170-180 fps bo cos tu smierdzi. Niskie w fhd? Bo np srednie to 120-140 fps bedzioe moze albo i mniej a niskie znow dodaja z 10 fps wiec te 180 to poplynales kolego i jeszcze ze niby prawie nie masz spadkow ponizej 144 :hmm:


Ano tak, sorry, nie napisałem, że nie gram na high. Full hd, ustawienia mieszane, na dole dam linka ;)

Na szybko odpaliłem tylko 'origina w grze' by było widać fpsy. Pierwszy zrzut to przełamanie, drugi to podbój (akurat rotterdamu nigdzie nie było).

Zrzut #1
Zrzut #2

Ustawienia: BFV Video Settings Stodeh

Ten post był edytowany przez barteke dnia: 24 Czerwiec 2019 - 09:27


#5134 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5372
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 24 Czerwiec 2019 - 09:20

Popraw pierwszy zrzut ;)

No na takich nastawach to pewnie bym tez wyciagnal tyle jednak wole troszke podrasowana graficzke.

Grasz na 240Hz bo tutaj az sie prosi o taki monitor???

Ten post był edytowany przez Phoenixsuple dnia: 24 Czerwiec 2019 - 09:21


#5135 Użytkownik jest niedostępny   barteke 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 173
  • Dołączył: Wed, 26 Lis 14

Napisany 24 Czerwiec 2019 - 09:38

Zobacz postPhoenixsuple, o 24 Czerwiec 2019 - 10:20, napisał(a):

Popraw pierwszy zrzut ;)

No na takich nastawach to pewnie bym tez wyciagnal tyle jednak wole troszke podrasowana graficzke.

Grasz na 240Hz bo tutaj az sie prosi o taki monitor???


Poprawiłem.

Gram na 144hz. Wiadomo, że te 180 fps to ciężko utrzymać i klatki falują niemiłosiernie przy każdym, najmniejszym nawet ruchu. Samo przybliżenie lunetą zabiera kilkanaście klatek, tu wybuch tu dym i kręci się wokół 150. Czasem system po cichaczu mieli aktualizację i wtedy jest 120. Gram dość agresywnie, dlatego właśnie ustawienia praktycznie low [bo na nic nie zwracam uwagi poza wrogami] i duża minimapa. Zazwyczaj też mam odpaloną nakładkę w grze od nvidii do nagrywania najciekawszych momentów - to też swoje żre :E Generalnie gra mi się dobrze jak licznik kręci się wokół 150, chrupnięcia poniżej 130-120 widzę. Do tego preferuję w sumie samo przełamanie, podbój pewnie jest bardziej wymagający. No i dx11. Zbieram się w sobie żeby potestować dx12, ale na to potrzebuję z godzinki wolnej.

I żeby nie było - nie twierdzę, że ta gra ma super optymalizację, bo nie ma. Ale pamiętam jak w bfa3 grałem na low w 45 fpsach i byłem taką grą cholernie zafascynowany :D

/Zapomniałem jeszcze o jednym: polecam wyłączyć licznik klatek, lepiej gra się w 'niewiedzy', zwłaszcza gdy cyferki bez przerwy skaczą.

Ten post był edytowany przez barteke dnia: 24 Czerwiec 2019 - 09:41


#5136 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5372
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 24 Czerwiec 2019 - 10:19

No to na DX12 powinienes miec wiecej fps ;)

#5137 Użytkownik jest niedostępny   Eltik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2808
  • Dołączył: Wed, 11 Paź 17

Napisany 24 Czerwiec 2019 - 12:25

U mnie DX 12 na ten moment jest niegrywalny. Tylko DX 11

#5138 Użytkownik jest niedostępny   kochan4 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13522
  • Dołączył: Pt, 16 Mar 07

Napisany 24 Czerwiec 2019 - 12:36

dx12 na turingu w porównaniu do pascala chodzi o niebo lepiej, przynajmniej na tak starszej konfiguracji jaką posiadam - zero stutteringu i dziwnych przycięć, nawet od kilku dni gram z włączonym na stałe vsync i tylko na kilku mapach czasami spadnie poniżej 60 fps (chwilowy drop) w określonych miejscach

Ten post był edytowany przez kochan4 dnia: 24 Czerwiec 2019 - 12:36


#5139 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5372
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 24 Czerwiec 2019 - 13:10

Zobacz postkochan4, o 24 Czerwiec 2019 - 12:36, napisał(a):

dx12 na turingu w porównaniu do pascala chodzi o niebo lepiej, przynajmniej na tak starszej konfiguracji jaką posiadam - zero stutteringu i dziwnych przycięć, nawet od kilku dni gram z włączonym na stałe vsync i tylko na kilku mapach czasami spadnie poniżej 60 fps (chwilowy drop) w określonych miejscach

Te dropy mam i ja co prawda bez limitu klatek ale wlasnie czekam az to zlikwiduja bo to juz problem w samej grze.

#5140 Użytkownik jest niedostępny   barteke 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 173
  • Dołączył: Wed, 26 Lis 14

Napisany 24 Czerwiec 2019 - 13:32

Zobacz postPhoenixsuple, o 24 Czerwiec 2019 - 14:10, napisał(a):

Te dropy mam i ja co prawda bez limitu klatek ale wlasnie czekam az to zlikwiduja bo to juz problem w samej grze.


Przycięcia na dx12 są rzeczywiście straszne. Co do samych fpsów - zazwyczaj kilkanaście klatek więcej lub kilkanaście mniej względem dx11. Może w ogólnym rozrachunku wypada to lepiej, ale poczekam na update, bo teraz w sumie nie da się u mnie grać na dx12

/btw, ciekawostka. Nawet na Rotterdamie [cq] procesor nie dobija do 100%

Dodaj obrazek

Ten post był edytowany przez barteke dnia: 24 Czerwiec 2019 - 13:47


  • (280 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych