Skocz do zawartości
caleb59

Sekiro: Shadows Die Twice

Rekomendowane odpowiedzi

Sekiro: Shadows Die Twice

Oficjalnie zapowiedziana na E3 2018

 

1uJLq2y.jpg

 

Pełny tytuł tajemniczego projektu Shadows Die Twice od studia From Software to Sekiro: Shadows Die Twice. Nową grę akcji japońskiego studia wyda firma Activision.

 

Walka bronią białą nadal pozostaje istotna, ale system potyczek jest bardziej dynamiczny i efektowny. Bohater używa także specjalnych gadżetów i sztuczek - może na przykład przyciągnąć się liną w trudniej dostępne miejsca.

 

Świat prezentowany w grze wzorowany jest na feudalnej Japonii. Lokacje budzą skojarzenia z wydanym w ubiegłym roku Nioh. Bohater walczy z przeciwnikami ludzkimi, ale też z potworami.

 

 

Produkcja trafi na PC, PS4 i Xbox One w 2019 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba moja gra targów jak dotąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że po ograniu NIOH'a mam lekką niechęć do klimatów feudalnej Japonii i "świstania katanką" wszystkiego dookoła ale to From Software, a ich grom się nie odmawia jeśli ktoś docenia ich wcześniejsze tytuły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby to nie było From, to meh, bo wygląda jak typowy średniak od Tecmo.

Edytowane przez Lypton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie nie widzę w tym Warriors'ów od Tecmo. :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem skąd porównanie do Nioha, ale ta gra to będzie coś zupełnie innego. Martwi mnie Activision jako wydawca, ale FromSoftware ma u mnie duży kredyt zaufania. Tym bardziej jak projekt prowadzi Miyazaki, to chyba można oczekiwać kolejnego świetnego tytułu. Dziwią mnie jedynie zmiany graficzne. Zdecydowanie odbiegają od tego z DS czy BB i nie chodzi mi tutaj o mroczny klimat. Czyżby zmiany w kadrach? Jedyne co mnie zawodzi to właśnie grafika, ale mam nadzieję, że to tylko taka "trailerowa iluzja", a jeśli nie to może w przyszłości się coś zmieni. ;)

 

Zwykle nie lubię się nakręcać po samych trailerach, ale ufam FS na tyle, iż jestem skłonny stwierdzić, że będzie to kolejna gra od nich, którą przejdę kilka razy i nie będę się nudził. wink.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie nie widzę w tym Warriors'ów od Tecmo. :hmm:

Niekoniecznie Warriorsy, ale slasher w feudalnej, demonicznej Japonii kojarzy mi się z dziesiątkami gier od Tecmo. Setting, który ani trochę do mnie nie przemawia, bez loga FS kijem bym nie tknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Insta pre-order dla mnie, po pokazaniu gameplay trailera targi dla mnie mogły się już skończyć, bo pozamiatali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie Warriorsy, ale slasher w feudalnej, demonicznej Japonii kojarzy mi się z dziesiątkami gier od Tecmo. Setting, który ani trochę do mnie nie przemawia, bez loga FS kijem bym nie tknął.

A mnie się podoba bo klimat z SoulsBorne już mi się zaczyna nudzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie Warriorsy, ale slasher w feudalnej, demonicznej Japonii kojarzy mi się z dziesiątkami gier od Tecmo. Setting, który ani trochę do mnie nie przemawia, bez loga FS kijem bym nie tknął.

 

Mam to podobne wrażenia, gdyby to nie była gra od FS i Miyazakiego to bym obejrzał trailer i zapomniał. Osobiście odrzucają mnie japońskie klimaty ale tutaj chyba zrobię wyjątek, szczególnie jak obejrzymy trailer uważnie widać że sama walka i design świata/przeciwników daję radę.

 

Dwie obawy, jak bardzo będzie (nie)liniowa, i co z poziomem trudności ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę za bardzo skupili się na tej śnieżnej lokacji i tym jednym bossie / mobku (?), który wygląda jak yokai. Myślę, że gdyby przedstawili bardziej różnorodne miejsca w grze, to inaczej odebralibyśmy ten trailer. Tak czy siak nie zawodzi, ale nie wywołuje też większych emocji.

 

Gdzieś czytałem, że lokacje mają być o wiele bardziej otwarte niż w serii Soulsborne, więc jest spora szansa na nieliniowość. Pytanie tylko czy nieliniowość jest potrzebna i czy pasuje do każdego gatunku gry? Po animacjach (np. skoki na tej "lince") widać, że mechaniką będzie odbiegać od Soulsów. Ciekawe jest to, czy zostawili mechanikę z Soulsów jako fundament i oparli na niej nowe rozwiązania, czy zrobili coś zupełnie od zera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Soulsy od zawsze były nieliniowe :hmm:

Soulsy to typowa korytarzówka z okazyjnymi opcjami wyboru którą lokację/bossa chcesz przejść najpierw.

Choć i tak mało kto pchał się na początku do Katakumb lub walczył z Tancerką.

To się chyba nazywa "railroading"- obojętnie którą opcję wybierzesz i tak idziesz w tym samym kierunku i kończysz w tym samym miejscu co pozorna alternatywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nie spodziewałbym się specjalnie żeby tu to odbiegało.

Po prostu jak w Souls'ach mogłeś skręcić w 3 korytarze to tu pewnie będzie 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie ciekawszy tytuł targów, choć pewnie częściowo wynika to z faktu, że From. ;) Setting nie jest mega oryginalny, ale zawsze to jakaś odmiana od poprzednich produkcji tego studia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg. niektórych źródeł premiera ma być Early 2019. Jeśli to prawda, to nie zostało nam dużo do czekania. ;)

 

W ogóle to sporo "leaków" dotyczących gry się potwierdziło.

 

Soulsy od zawsze były nieliniowe :hmm:

Przeszedłem każdą część Soulsów po kilka razy (i nadal przechodzę szczerbaty.gif) i nigdy nie nazwałbym ich nieliniowymi. Co prawda niektóre elementy dają nam możliwość wyboru, np. wybór czy chcemy iść najpierw na bossa x czy y, ale czy to od razu świadczy o nieliniowości? Soulsy stały właśnie liniowością i to czyniło je tak dopracowanymi, bo lokacje i ich zawartość były często dokładnie przemyślane. 

 

Dlatego też z dużym dystansem pochodzę do bardziej otwartego świata w Sekiro, mam nadzieję że FS temu podoła. Może nie będzie to typowy open-world. 

 

Lubię gry z otwartym światem, ale większość twórców nie potrafi ich dobrze zrobić. Zwykle są to ładne lokacje, ale puste, albo wypchane powtarzalną zawartością. 

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok ja bym od was chciał definicję nieliniowości, bo się nie dogadamy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że można podciągnąć Soulsy pod gry nieliniowe, tylko jaki to ma sens? Czy sam fakt, że w danym momencie możemy zboczyć ze ścieżki i pójść na innego bossa świadczy już o tym że gra jest pełna wyborów? W grach liniowych też masz wybory, małe ale są. I DS raczej do nich należy.

 

Ciężko określić gdzie powinna być granica pomiędzy liniowością a nieliniowością w grach. Tych pojęć używa się raczej w kontekście fabuły, a nie konstrukcji świata. Zresztą świat w DS jest pseudo-otwarty, a nie całkowicie otwarty.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam o waszą definicję, a ty już zaczynasz się tłumaczyć :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie wlasnie soulsy zniechecily tym ze ja nie lubie tunelowych gier.

 

Co do samej gry Sekiro to wieksze wrazenie zrobila na mnie Ghost of Tsushima jezeli chodzi o te klimaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam o waszą definicję, a ty już zaczynasz się tłumaczyć :hmm:

 

Czytaj ze zrozumieniem wink.gif

Pisałem że ciężko jest mi określić definicje nieliniowości dla gry jako całości (a nie dla fabuły), bo nie mam pojecia gdzie tutaj postawić granicę. Samo określenie liniowości dla lokacji / mechanik mija się z celem, ale jak już ktoś o tym wspomniał, to pomyślałem że DS na pewno nie jest pod tym względem nieliniowy, bo w większości jest to poukładany, zamknięty świat i gracz nie ma zbyt wielu decyzji.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To brzmi jak "nie wiem co to jest, ale na pewno nie to co piszesz", przekreślasz, że DS jest nieliniowe na podstawie kryteriów, których nie potrafisz określić i jeszcze kończysz zdanie "na pewno nie jest pod tym względem nieliniowy" skoro sam nie potrafisz określić co to znaczy, że coś jest nieliniowe. Sam sobie zaprzeczasz, a to że "coś ci nie pasuje i czujesz, że to nie tak" nie ma kompletnie znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ty wiesz o co chodzi, to może wytłumaczysz co czyni DS nieliniowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ty wiesz o co chodzi, to może wytłumaczysz co czyni DS nieliniowym?

Po waszych wypowiedziach wnioskuję, że nie wiem więc dlatego pytam co to znaczy, że gra jest nieliniowa :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu Soulsy były nieliniowe ?

 

1. Pół otwarty świat

2. Questy które można było na kilka sposobów rozwiązać przez co poprowadzić historię NPC w ta czy w inna stronę.

3. Kilka zakończeń.

4. Opcjonalne bossy i całe lokacje które możemy zwiedzać w różnych kolejnościach.

 

Nie trzeba być Wiedźminem żeby nie być liniowym. Fakt np. taka 3 ma mniej skomplikowany świat niż jedynka ale za to nadrabia właśnie questami.

 

TzsN0.png

 

Potrzebna nam większa nieliniowość czy to w Soulsach czy Sekiro ? Wątpię.

Edytowane przez Little Sun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...