Forum PCLab.pl: Problem z internetem stacjonarnym Orange - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Problem z internetem stacjonarnym Orange

#1 Użytkownik jest niedostępny   Awionik00 

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4
  • Dołączył: Cz, 12 Lip 18

Napisany 12 Lipiec 2018 - 13:17

Witam, mam problem z Neostradą, od roku borykałem się z problemem zrywania połączenia średnio raz na pół godziny, 2 razy wzywałem techników i za każdym razem mówili że to wina routera i trzeba wymienić. Wymieniłem najpierw filtr żeby mieć pewność że to wina routera, nic to nie pomogło więc wczoraj zakupiłem router ASUS DSL-N12E_C1. Po podłączeniu i skonfigurowaniu było pół godziny spokoju i znów to samo, po 5-10 min internet włączał się, i tak cały czas. Nie wiem co robić czy znów dzwonić do Orange czy sprawdzić gniazdko czy co .. W załączniku log z routera podczas zerwania internetu Załączony plik  Nowy dokument tekstowy (2).txt (3.93K)
Ilość pobrań: 7

#2 Użytkownik jest niedostępny   skalak23 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 542
  • Dołączył: Pn, 05 Sty 09

Napisany 12 Lipiec 2018 - 21:00

A w ustawieniach routera masz zaznaczoną opcję żeby trzymał połączenie zawsze włączone lub opcję rozłącz połączenie WAN po określonym czasie ustawione na 0 czyli ma trzymać cały czas.Jeśli w loginie masz z /ipv6 to zostaw tylko .......@neostrada.pl
Dodaj obrazek
Dodaj obrazek

zrób i wstaw screny z parametrami SNR z routera
Dodaj obrazek

Sam router podłącza się bez filtra do filtra ma być podłączony telefon jeśli jest.

Ten post był edytowany przez skalak23 dnia: 13 Lipiec 2018 - 21:36


#3 Użytkownik jest niedostępny   sino 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1406
  • Dołączył: Nd, 24 Paź 04

Napisany 12 Lipiec 2018 - 22:59

Telefon być do filtra, a nie filtr do telefonu, ale to bzdura (tylko podnosi tłumienie i błędy).

Pisałem nie raz, kłamią jak zwykle: router to ich podstawowe oszustwo by wpędzić klienta w koszty, kłamią też o filtrach, kablach, a nawet DNS-ach jako winnych szumów i trzasków. Ostatnio był temat, nie mogę znaleźć gdzie bezczelnie wlepili 99 zł kary mimo oczywistej ich winy.

Oczywiście ich parszywe kłamstwa czasem się spełniają w 5-10%, ale celem jest nic nie naprawiać, brać 30 zł miesięcznie za utrzymanie linii czyli ponad 150 mld zł od czasów Gierka za kable Gierka.

Ten post był edytowany przez sino dnia: 12 Lipiec 2018 - 22:59


#4 Użytkownik jest niedostępny   Awionik00 

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4
  • Dołączył: Cz, 12 Lip 18

Napisany 13 Lipiec 2018 - 02:25

Dziennik DSLZałączony plik  3.PNG (31.63K)
Ilość pobrań: 9

Załączony plik  1.PNG (91.7K)
Ilość pobrań: 9

Zobacz postskalak23, o 12 Lipiec 2018 - 21:00, napisał(a):

A w ustawieniach routera masz zaznaczoną opcję żeby trzymał połączenie zawsze włączone lub opcję rozłącz połączenie WAN po określonym czasie ustawione na 0 czyli ma trzymać cały czas.Jeśli w loginie masz z /ipv6 to zostaw tylko .......@neostrada.pl
Dodaj obrazek
Dodaj obrazek

zrób i wstaw screny z parametrami SNR z routera
Dodaj obrazek

Sam router podłącza się bez filtra filtr ma być podłączony do telefonu jeśli jest.



#5 Użytkownik jest niedostępny   sino 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1406
  • Dołączył: Nd, 24 Paź 04

Napisany 13 Lipiec 2018 - 17:03

Odpowiadasz na post mało istotny, a moje mądrości pomijasz! Wszystko pisałem setki razy.

Tu: masz synchro 4096 przycięte przez DLM z powodu ogromnej niestabilności, synchro skandaliczne jak na tłumienie 22 dB. Co robić? Naprawić linię, bo to kable Gierka są winne w 95% (a dokładnie nie utrzymywanie ich mimo pobierania 30 zł miesięcznie przez 40 lat). Oczywiście możesz zawalczyć o pozostałe 5% - to jedyna realna opcja, bo na to że naprawią nie ma co liczyć (czasem - cudem, gdy słaby styk jest w puszce na słupie).

PS. Znalazłem: http://forum.pclab.p...st__p__15142700 - tu masz "naprawę" bardzo blisko centrali. Przy innych jeszcze mniej chęci, kiedyś przyjeżdżali po 50-100 razy by pozorować robotę, teraz nakładają nielegalne kary.

#6 Użytkownik jest niedostępny   skalak23 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 542
  • Dołączył: Pn, 05 Sty 09

Napisany 13 Lipiec 2018 - 21:32

@ sino
"Telefon być do filtra, a nie filtr do telefonu, ale to bzdura (tylko podnosi tłumienie i błędy)."

Tak masz absolutną racje rację chodziło mi żeby przypadkiem nie podłączał routera poprze filtr w miejscu wyjścia z filtra na telefon

"Odpowiadasz na post mało istotny, a moje mądrości pomijasz! Wszystko pisałem setki razy."

Zawsze trzeba zaczynać od najprostszych rzeczy a dzięki mojemu postowi autor tematu wstawił jak ma skonfigurowane połączenie no i najważniejsze jakie parametry ma linia wiec może w jakimś zakresie mój post się jednak do czegoś przydał. Bez wstawionego screna z parametrami linii można tylko wróżyć ze szklanej kuli a tak można już coś o tej lini wywnioskować.

"Tu: masz synchro 4096 przycięte przez DLM z powodu ogromnej niestabilności, synchro skandaliczne jak na tłumienie 22 dB. Co robić? Naprawić linię, bo to kable Gierka są winne w 95%"
Też się z tobą zgodzę przy tłumieniu 22dB i snr ponad 11 dB synchro powinno być dużo wyższe.

@Awionik00
Widzę na screnie że masz ustawioną modulację DSL na G.DMT nie idzie jej w żaden sposób przestawić na ADSL 2+ bo na G.DMT jakoś max synchro było coś ok 6 albo 8 mbit żeby uzyskać więcej trzeba by przejść na ADSL 2+ czy centrala nie pozwala przejść na ADSL 2+ bodajrze u mnie na starym routerze pentagrama i netgera mogłem tą opcję sam przestawić

Mój znajomy miał przypadek że po jakiejś burzy w najbliższym słupku miał przyjarane brzegi kabli rozłaczło mu net kilka razy dziennie zgłaszał kilkukrotnie aż któregoś razu któryś technik się tam pofatygował i poprawił to połączenie wtedy problem ustał

Ten post był edytowany przez skalak23 dnia: 13 Lipiec 2018 - 22:00


#7 Użytkownik jest niedostępny   sino 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1406
  • Dołączył: Nd, 24 Paź 04

Napisany 13 Lipiec 2018 - 23:11

G.DMT ustawia DLM. Choć zdarzają się stare karty bez ADSL2+ (jak też głupie ustawienia routera, mające sens przy tłumieniu rzędu 50 dB).

#8 Użytkownik jest niedostępny   Awionik00 

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4
  • Dołączył: Cz, 12 Lip 18

Napisany 14 Lipiec 2018 - 15:19

Czyli co , wymienić kable w domu i zobaczyć czy podziała ? A teraz jeszcze patrzyłem i mogę zmienić na:Załączony plik  Nowy obraz mapy bitowej.jpg (67.08K)
Ilość pobrań: 4
Btw. Da sie dodawać załączniki większe niż 100k ?

#9 Użytkownik jest niedostępny   sino 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1406
  • Dołączył: Nd, 24 Paź 04

Napisany 14 Lipiec 2018 - 15:51

Zmień na ADSL2+ (pewnie będzie brak synchro, a potem na Auto na zawsze).

I pamiętaj, że walczysz o 5%. Już straciłeś kupę kasy na router. Teraz czas wymienić kabel do gniazdka na nowy 1,5-2m (pewnie jest w pudełku z routerem), wymienić filtr, rozkręcić gniazdko i sprawdzić lub od razu kupić nowe dobrej jakości, porządnie przykręcić kabelki, dbając o czystość i styk. Z telefonem najprościej, nie musisz kupować nowego, tylko go odłącz na czas testów.

Na koniec będzie: hurra, zrobiłem wszystko, wydałem 200-500 zł, straciłem kilka-kilkanaście godzin (w testy), udowodniłem, że to nie moja wina. W efekcie dostaniesz 99 zł kary za niesłuszne wezwanie technika i kolejną ściemę. A twoja kasa na utrzymanie linii 40 lat x 12 miesięcy x 30 zł x 100 sąsiadów pójdzie na podłączenie światłowodu do bloku w Warszawie (0,1% i 99,9% na darmozjadów z Orange).

#10 Użytkownik jest niedostępny   Awionik00 

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4
  • Dołączył: Cz, 12 Lip 18

Napisany 20 Lipiec 2018 - 19:29

Czemu 200-500 zł ? Router kosztował 150 a i tak musiałem go wymienić bo stary miał 8lat, filtr kosztuje 10zł, kabel tyle samo :/

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych