Forum PCLab.pl: FAR CRY 5 Stuttering - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

  • (5 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

FAR CRY 5 Stuttering

#1 Użytkownik jest niedostępny   Wobbler 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1230
  • Dołączył: Wt, 03 Lut 09

Napisany 13 Lipiec 2018 - 13:01

Jak się pozbyć stutteringu w tej grze?

https://www.youtube....h?v=TR28xz1eFEs

#2 Użytkownik jest niedostępny   RMS_84 

  • Intel + nVidia Only
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1803
  • Dołączył: Wt, 17 Maj 16

Napisany 13 Lipiec 2018 - 22:32

Masz włączony V-Sync ? gra jest oryginalna z Uplay ? Jakie masz latency ? masz włączony tryb MSI zamiast IRQ ? Zasilanie pod Windows i pod panelem nVidii masz ustawiony na Najwyższą Wydajność ?

#3 Użytkownik jest niedostępny   Eltik 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 921
  • Dołączył: Wed, 11 Paź 17

Napisany 13 Lipiec 2018 - 23:04

widzisz RMS_84 duzo tych problemow ze stuteringiem

#4 Użytkownik jest dostępny   Kazubin 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10141
  • Dołączył: So, 06 Sty 07

Napisany 14 Lipiec 2018 - 07:06

Zobacz postWobbler, o 13 Lipiec 2018 - 14:01, napisał(a):

Jak się pozbyć stutteringu w tej grze?

https://www.youtube....h?v=TR28xz1eFEs

FPS lata, zużycie zasobów sprzętu na 100% z tego co tam widać, sorry ale to nie shutter :E

Ten post był edytowany przez Kazubin dnia: 14 Lipiec 2018 - 10:12


#5 Użytkownik jest niedostępny   Eltik 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 921
  • Dołączył: Wed, 11 Paź 17

Napisany 14 Lipiec 2018 - 09:30

Zobacz postKazubin, o 14 Lipiec 2018 - 07:06, napisał(a):

FPS lata, zużycie zasobów sprzętu na 100% z tego co tam widać, sorry ale to nie shutter :E



Jakbys sie przyjrzal to w momencie zjazdu do 53 fps jest tez spadek uzycia gpu. Normalnie jest 99% a tam na chwile do jakos 60%.

#6 Użytkownik jest dostępny   Kazubin 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10141
  • Dołączył: So, 06 Sty 07

Napisany 14 Lipiec 2018 - 10:06

Bo może i jest tam też cpu :E

#7 Użytkownik jest niedostępny   Wobbler 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1230
  • Dołączył: Wt, 03 Lut 09

Napisany 14 Lipiec 2018 - 12:59

Zobacz postRMS_84, o 13 Lipiec 2018 - 23:32, napisał(a):

Masz włączony V-Sync ? gra jest oryginalna z Uplay ? Jakie masz latency ? masz włączony tryb MSI zamiast IRQ ? Zasilanie pod Windows i pod panelem nVidii masz ustawiony na Najwyższą Wydajność ?


Masz na myśli memory latency? 9

Gra oryginalna z UPlay, używam G-sync bez V-sync

Wydaje mi się, że tryb IRQ, ale proszę sprawdź obrazek ze załącznika.

Zasilanie jest na najwyższą wydajność.

Zobacz postKazubin, o 14 Lipiec 2018 - 08:06, napisał(a):

FPS lata, zużycie zasobów sprzętu na 100% z tego co tam widać, sorry ale to nie shutter :E


Gdy włączę FPS cap na 60 i dam minimalne ustawiania grafiki to mam solidne 60 cały czas, ale mimo tego stutter dalej istnieje.

#8 Użytkownik jest dostępny   Kazubin 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10141
  • Dołączył: So, 06 Sty 07

Napisany 14 Lipiec 2018 - 13:25

Zobacz postWobbler, o 14 Lipiec 2018 - 13:59, napisał(a):

Gdy włączę FPS cap na 60 i dam minimalne ustawiania grafiki to mam solidne 60 cały czas, ale mimo tego stutter dalej istnieje.

to daj filmik, bo z tego powyżej to kompletnie nie wynika.

#9 Użytkownik jest niedostępny   ODIN85 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6418
  • Dołączył: So, 02 Maj 15

Napisany 14 Lipiec 2018 - 13:45

Ustaw okno bez ramek.

#10 Użytkownik jest niedostępny   Wobbler 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1230
  • Dołączył: Wt, 03 Lut 09

Napisany 14 Lipiec 2018 - 14:10

Zobacz postKazubin, o 14 Lipiec 2018 - 14:25, napisał(a):

to daj filmik, bo z tego powyżej to kompletnie nie wynika.

Wynika. Ta linia "Timeframe" powinna być cały czas prosta gdy FPS jest stały. Każdy.... hmmm szpikulec "spike" to jest właśnie jeden stutter. Na Youtube ciężko to wypatrzyć dlatego płynność gry najlepiej reprezentuje "Timeframe line"

Ten post był edytowany przez Wobbler dnia: 14 Lipiec 2018 - 14:10


#11 Użytkownik jest dostępny   Kazubin 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10141
  • Dołączył: So, 06 Sty 07

Napisany 14 Lipiec 2018 - 14:37

Zobacz postWobbler, o 14 Lipiec 2018 - 15:10, napisał(a):

Wynika. Ta linia "Timeframe" powinna być cały czas prosta gdy FPS jest stały. Każdy.... hmmm szpikulec "spike" to jest właśnie jeden stutter. Na Youtube ciężko to wypatrzyć dlatego płynność gry najlepiej reprezentuje "Timeframe line"

Bzdura, ta linia jest w pełni zależna od ilości klatek, a i nawet przy stabilnej ilości klatek nie musi mieć linii prostej aby obraz generowany był prawidłowo. Szpikulce nie oznaczają od razu "szutera", mało tego w zdecydowanej większości nie mają z nim nic wspólnego.

Inaczej mówiąc jak ci lata framerate od 53 do 86 to ta linia nie ma prawa być prosta.

Ten post był edytowany przez Kazubin dnia: 14 Lipiec 2018 - 15:06


#12 Użytkownik jest niedostępny   Wenez 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5566
  • Dołączył: Pt, 10 Sty 03

Napisany 14 Lipiec 2018 - 14:42

Zmień kartę na mocniejszą:D

#13 Użytkownik jest niedostępny   Wobbler 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1230
  • Dołączył: Wt, 03 Lut 09

Napisany 14 Lipiec 2018 - 15:36

Zobacz postKazubin, o 14 Lipiec 2018 - 15:37, napisał(a):

Bzdura, ta linia jest w pełni zależna od ilości klatek, a i nawet przy stabilnej ilości klatek nie musi mieć linii prostej aby obraz generowany był prawidłowo. Szpikulce nie oznaczają od razu "szutera", mało tego w zdecydowanej większości nie mają z nim nic wspólnego.

Inaczej mówiąc jak ci lata framerate od 53 do 86 to ta linia nie ma prawa być prosta.


Każdy szpikulec jest przeze mnie odczuwany jako "stutter" Gdy linia jest prosta to jest idealnie płynnie. Gdy FPS się delikatnie zmienia to linia też płynnie faluje, ale nie ma szpikulców jak podczas stutteringu.

#14 Użytkownik jest dostępny   Kazubin 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10141
  • Dołączył: So, 06 Sty 07

Napisany 14 Lipiec 2018 - 15:55

Zobacz postWobbler, o 14 Lipiec 2018 - 16:36, napisał(a):

Każdy szpikulec jest przeze mnie odczuwany jako "stutter" Gdy linia jest prosta to jest idealnie płynnie. Gdy FPS się delikatnie zmienia to linia też płynnie faluje, ale nie ma szpikulców jak podczas stutteringu.


W wielkim skrócie, szuter to jest zjawisko kiedy klatki są wyrenderowane ale nie zostały wyświetlone poprawnie lub są problemy z ich synchronizacją, termin ten w ogromnej większości przypadków występuje w multi gpu, dlatego serwisy testujące sprzęt zrezygnowały z testowania fcat, bo szukanie szutera na singlowych kartach jest pozbawione sensu, występuje on marginalnie.

Na filmiku jaki dałeś cpu, gpu, ram są praktycznie do fulla obciążane, framerate skacze od 53 do 86 klatek, więc tu widać raczej przekroczenie możliwości wydajnościowych sprzętu, a nie szuter.

Przykład tutaj:

Czasy klatek nie są linią prostą, a szpikulce biorą się z braku wydajności, czyli spadku ilości klatek.

Ten post był edytowany przez Kazubin dnia: 14 Lipiec 2018 - 15:55


#15 Użytkownik jest dostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1456
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 14 Lipiec 2018 - 15:59

do gsync wlacz v-sync.

#16 Użytkownik jest dostępny   Kazubin 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10141
  • Dołączył: So, 06 Sty 07

Napisany 14 Lipiec 2018 - 16:03

Tak wygląda "szuter":
https://pclab.pl/art56032-11.html

#17 Użytkownik jest niedostępny   Wobbler 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1230
  • Dołączył: Wt, 03 Lut 09

Napisany 14 Lipiec 2018 - 16:18

W takim razie dlaczego gdy ustawię cap na 30FPS to dalej mam stuttering?

Ponownie nagrałem wideo. Stuttering występuje głównie podczas latania i jazdy samochodem.

https://www.youtube....h?v=wKrgjZuLytc

Zobacz postPhoenixsuple, o 14 Lipiec 2018 - 16:59, napisał(a):

do gsync wlacz v-sync.

Nie pomogło

#18 Użytkownik jest dostępny   Kazubin 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10141
  • Dołączył: So, 06 Sty 07

Napisany 14 Lipiec 2018 - 16:21

Filmik drugi co dałeś to typowe dropy do 56 gdzie czas klatek rośnie do około 20ms, kilka 40 ms gdzie ewidentnie jest ich spadek. Gdzie tu jest szuter na tym filmiku?

Szuter to zjawisko gdzie masz dużą ilość klatek ale duży procent jest ich niepełny/pusty/o czasie 1-2ms.

Ten post był edytowany przez Kazubin dnia: 14 Lipiec 2018 - 16:27


#19 Użytkownik jest niedostępny   ODIN85 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6418
  • Dołączył: So, 02 Maj 15

Napisany 14 Lipiec 2018 - 16:24

A okno bez ramek?

#20 Użytkownik jest niedostępny   Wobbler 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1230
  • Dołączył: Wt, 03 Lut 09

Napisany 14 Lipiec 2018 - 16:28

Zobacz postODIN85, o 14 Lipiec 2018 - 17:24, napisał(a):

A okno bez ramek?

Jeszcze gorzej. Wtedy obraz cały czas nie jest płynny.

Zobacz postKazubin, o 14 Lipiec 2018 - 17:21, napisał(a):

Filmik drugi co dałeś to typowe dropy do 56 gdzie czas klatek rośnie do około 20ms, kilka 40 ms gdzie ewidentnie jest ich spadek. Gdzie tu jest szuter na tym filmiku?

Szuter to zjawisko gdzie masz dużą ilość klatek ale duży procent jest ich niepełny/pusty/o czasie 1-2ms.


Dlaczego dropy są w takim razie też w 30FPS?

  • (5 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych