Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Forii

8600k po skalpie gotowy do OC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj złożyłem w końcu mojego kompa w nową obudowę, fractal meshify design C + cooler noctua na proca. Aktualny sprzęt w sygnaturce, chwalić się nie lubie ale tak to wygląda, sam jestem pod wrażeniem obudowy, szczegolnie ze wczesniej wszystko siedzialo w obudowie za 5 zl

E9HzVQw.jpg

 

 

Mimo wszystko chciałbym w tym temacie poruszyć kwestie OC mojego i5 na najwyższe możliwe osiągi.

W podkręcaniu jestem zielony ale coś już czytałem.

 

Na ten moment zgodnie z konsultacją obniżam napięcia od ramu io/sa tak by były najniższe bo podobno pomaga to osiągać lepsze wyniki w OC CPU.

 

8600k mam po skalpie wiec temperatury przy 4,6ghz to max 70 stopni w stresie, chciałbym osiągnąć 5,0ghz a miłym widokiem byłoby coś więcej.

Niestety z napięciami na auto (IO/sa ponad 1.25v) oraz ręcznym ustawieniem napiecia na cpu 1.35v i ustawieniu 5,0ghz wywalilo mi błąd w prime na wjazd.

Po tym więc skonsultowałęm się z kolegą z tego forum i doradził obniżenie io/sa, najnizej.

 

Tyle na razie wiem, a co potem? Gdzieś widziałem że też AVX trzeba się bawić, ja mam to na auto

Licze na Was :)

 

SA udalo mi sie zbic 1.1 oraz IO na 1.00 przy napięciu 1.4v na ram, z założęniem że sa musi być przynajmniej 2 oczka wyżej. Zbijac nadal? Nie wiem czy to dobry wynik

 

 

G skilli nie podkrecalem bo gry na silniku frostbite podobno lepiej chodza na nizszych timingach, mam też swoją historie ze stabilnoscia ramów :E zreszta takie 3200 cl14, no cóż, nie narzekam, najwyzej po podkreceniu CPU i nowej grafice np takim gtx 1080 wtedy pobawie sie w oc ramów i wskoczę na 3600 cl15/16 :)

Ale pierw ten cpu, w koncu nie po to skalpowałem, temperatury zjechały po skalpie -23 stopni + obudowa i cooler dodatkowe -7 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi