Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

pawes97

Brak połączenia z serwerem bo każdym jego restarcie

Rekomendowane odpowiedzi

Znajoma poprosiła mnie o pomoc, ma w swoim domu małą sieć złożoną z 2 komputerów, 2 drukarek i serwera. Problem jest taki że po każdym restarcie serwera, informatyk do niej przyjeżdżał i z tego co ona mi powiedziała, szukał portów aby połączyć się z tym serwerem. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak ustawić, by te porty były stałe i nie zmieniały się po każdym restarcie? Nie jestem sieciowcem więc nie znam się na tym. Serwer stoi na Windowsie ale nie mam pojęcia jakim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za serwer, do jakich zasobów, usług ma być dostęp, czy na pewno chodzi o porty, czy ip?

 

Za mało danych, żeby cokolwiek podpowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisali poprzednicy, za mało danych żeby cokolwiek doradzić.

Podstawowe usługi serwerowe jak serwer plików czy drukarek , dostęp RDP pracuje na tych samych, niezmiennych dynamicznie, portach. Jeśli jest to jakaś baza danych dla aplikacji, to też ma na stałe ustawiony port. I zasadniczo nie znam usługi, która by dynamicznie zmieniała sobie porty za każdym razem, bo tak by się nie dało pracować :). Może to być ewentualnie zmienny adres IP serwera, który np po dłuższym wyłączeniu (tydzień czy dwa - np okres urlopu) dostaje komputer. I to bym właśnie obstawiał, ale to tylko gdybanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się spotkałem z serwerem licencji, który potrafił zmienić port i trzeba było bawić się w zmianę ustawień na systemowej zaporze.