Forum PCLab.pl: Co lepsze do gier i7 8700k 6/12 czy i7 9700k 8/8 - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (17 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Co lepsze do gier i7 8700k 6/12 czy i7 9700k 8/8

#1 Użytkownik jest niedostępny   g1gaming10 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 32
  • Dołączył: Wt, 21 Lut 17

Napisany 31 Sierpień 2018 - 07:52

Witam. Jak w temacie zastanawiam się czy do gier lepszy będzie procek z obsługą HT np taki i7 8700k czy może i7 9700k który niedługo wychodzi ale nie obsługuje on wielowątkowości.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

#2 Użytkownik jest niedostępny   Makavcio2 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 676
  • Dołączył: Wt, 14 Lis 17

Napisany 31 Sierpień 2018 - 08:00

Radzę poczekać na realne testy. Tutaj możemy co najwyżej sobie powróżyć.

#3 Użytkownik jest niedostępny   g1gaming10 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 32
  • Dołączył: Wt, 21 Lut 17

Napisany 31 Sierpień 2018 - 08:11

No wiadomo tylko ogólnie zastanawiam się czy do gier potrzeba aż tylu wątków

#4 Użytkownik jest niedostępny   C4in 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2320
  • Dołączył: So, 19 Paź 13

Napisany 31 Sierpień 2018 - 08:43

9700k będzie szybszy, bo nawet w najlepszej możliwej sytuacji, ht daje max 25%, a to i tak tylko w sytuacji gdy wszytkie 12 logicznych wątków wykorzystanych byłoby w 100%, co w obecnych grach jest niemożliwe
tak więc jeśli gra w 100% jest w stanie wykorzystać do 6 wątków procesory będą takie same, do 8 wątków w 100% 9700k będzie o wiele szybszy, potem 8700k będzie nadrabiać aż do 12, ale nigdy i tak nie osiągnie mocy 8 prawdziwych rdzeni

#5 Użytkownik jest niedostępny   iwanme 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5865
  • Dołączył: Cz, 07 Kwi 11

Napisany 31 Sierpień 2018 - 08:53

Zobacz postg1gaming10, o 31 Sierpień 2018 - 07:52, napisał(a):

Witam. Jak w temacie zastanawiam się czy do gier lepszy będzie procek z obsługą HT np taki i7 8700k czy może i7 9700k który niedługo wychodzi ale nie obsługuje on wielowątkowości.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Lepszy będzie 9700k.
Przede wszystkim lutowany, więc pewnie będzie się lepiej kręcił.

Chyba, że na i7 8700k masz delida, wtedy pewnie będzie podobnie aczkolwiek dalej stawiałbym na przewagę 9700K

#6 Użytkownik jest dostępny   Eltik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1298
  • Dołączył: Wed, 11 Paź 17

Napisany 31 Sierpień 2018 - 09:23

Intel nie wydalby slabszego procesora niz ten poprzedniej generacji. Tak jak koledzy pisza 8 fizycznych rdzeni moze sie okazac mocniejsze od 6 z HT. No chyba zeby wziasc pod uwage ekstremalnie wielowatkowe aplikacje to moze.. ale watpie. Wystarczy porownac 7700k z 8600k. i7 ma przewage 2 watkow ale nawet w grach jak WD2, Origins czy bf1 idzie leb w leb z i5 lub przegrywa

Ten post był edytowany przez Eltik dnia: 31 Sierpień 2018 - 09:26


#7 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2362
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 31 Sierpień 2018 - 09:35

oczywiscie predzej sie skonczy gole 8 rdzeni niz procesor 12watkowy, widac to dzis na przykladzie 8600 jaka jest utylizacja np w asasyn origin aczkolwiek wszystko zalezy jak pisane sa aplikacje. na przykladzie ost przecieku o oc 9700k do 5.5ghz mial wynik minimalnie wyzszy niz 8700k ustawiony na 4,9ghzw cinebench. na chwile obecna gole rdzenie moga byc ciut szybsze ale wraz z wymaganiami aplikacji ten procesor szybciej sie skonczy niz procesor wielowatkowy. ost przeciezki z 3dmarka tez wskazuja na gorsza wydajnosc. pytanie jak zostanie wyceniony ten procesor. poki co to tylko luzna opinia z doswiadczenia a poki nie bedzie testow mozna sobie gdybac. napewno beda gry gdzie 9700k bedzie mial przewage i na odwrot. i jesli ktos mysli ze lutowany procek to bedzie nagle wybawienie to niech bierze pod uwage ze to bedzie 8 rdzeni, do tego sekcja zasiania musi byc mocna i bardzo dobre chlodzenie wiec to generuje juz duze koszta a nie kazdy chce sie bawic w oc. nie am nic za darmo. ale napewno bedzie to mega dobry procesor do gier, pytanie jak go wycenia.

Ten post był edytowany przez Phoenixsuple dnia: 31 Sierpień 2018 - 09:38


#8 Użytkownik jest niedostępny   Kyle_PL 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 717
  • Dołączył: So, 02 Lis 13

Napisany 31 Sierpień 2018 - 10:23

Zobacz postPhoenixsuple, o 31 Sierpień 2018 - 09:35, napisał(a):

oczywiscie predzej sie skonczy gole 8 rdzeni niz procesor 12watkowy,
Czyli 8 rdzeni vs 6 rdzeni + HT?

No z tym twierdzeniem można polemizować. Zakładając, że mamy aplikację, która ładnie, optymalnie, równomiernie wykorzysta nam czy to 8, czy 12 wątków (np. jakiś Cinebench) i HT w tej aplikacji da przypuśćmy 30% (na 6 rdzeniowym CPU po włączeniu HT, otrzymamy 12 wątków i realny wzrost całkowity +30% wydajności), to procesor 8 rdzeniowy nadal będzie szybszy ( 6x 1,3 = równoważnik 7,8 rdzenia). Oczywiście zakładamy to samo taktowanie rdzenia, tą samą generację CPU itd. . Także co do tego "skończy" się, to długo by gadać.

ps. niech mnie ktoś poprawi, jeśli jestem w błędzie: HT to zdublowanie jednostek tłumaczących rozkazy, by obciążyć bardziej jednostki wykonawcze, które nie są w pełni obciążone, jeśli aplikacja "generuje" stosunkowo dużo rozkazów w jednostce czasu. Czyli zamiast dublowania jednostek tłumaczących rozkazy, można by podobny efekt uzyskać, zwiększając samo taktowanie jednostek tłumaczących rozkazy (np. o 30%) pozostawiając jednostki wykonawcze (czyli resztę CPU) na taktowaniu niezmienionym (?) ... czy przypadkiem niegdyś Intel nie miał takich planów, z różnym taktowaniem, różnych części CPU?

Ten post był edytowany przez Kyle_PL dnia: 31 Sierpień 2018 - 10:24


#9 Użytkownik jest niedostępny   tomcug 

  • Naczelny troll
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5864
  • Dołączył: Pn, 18 Lut 08

Napisany 31 Sierpień 2018 - 10:41

Zobacz postC4in, o 31 Sierpień 2018 - 09:43, napisał(a):

9700k będzie szybszy, bo nawet w najlepszej możliwej sytuacji, ht daje max 25%, a to i tak tylko w sytuacji gdy wszytkie 12 logicznych wątków wykorzystanych byłoby w 100%, co w obecnych grach jest niemożliwe
tak więc jeśli gra w 100% jest w stanie wykorzystać do 6 wątków procesory będą takie same, do 8 wątków w 100% 9700k będzie o wiele szybszy, potem 8700k będzie nadrabiać aż do 12, ale nigdy i tak nie osiągnie mocy 8 prawdziwych rdzeni

Zdziwisz się po premierze :lol2:

#10 Użytkownik jest niedostępny   Kyle_PL 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 717
  • Dołączył: So, 02 Lis 13

Napisany 31 Sierpień 2018 - 10:47

Zobacz posttomcug, o 31 Sierpień 2018 - 10:41, napisał(a):

Zdziwisz się po premierze :lol2:

W takim razie do zobaczenia w tym temacie po premierze - zobaczymy kto miał rację :) Ja obstawiam że 8 rdzeni będzie w 99% przypadków szybsze od 6+HT . Ten 1% to syntetyczne wymuszanie 12 wątków na "puste" obliczenia, praktycznie nie mające miejsca nawet w zastosowaniach profesjonalnych, gdzie programy się świetnie skalują na wiele wątków.

#11 Użytkownik jest niedostępny   kstoff 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 52
  • Dołączył: Wed, 04 Sie 10

Napisany 31 Sierpień 2018 - 11:07

Wiele zależy od wykonywanego kodu, ale ja też stawiałby na więcej prawdziwych rdzeni. Dobrze napisany kod nie lubi HT. W centrach obliczeniowych na których np. działa oprogramowanie do ciężkich obliczeń (obliczeń fizycznych, modelowania molekularnego) HT się wyłącza. To oprogramowanie jest tak zoptymalizowane, by wykarmić jednostki wykonawcze i HT tylko prowadzi do konfliktów. HT służy głównie wykarmieniu jednostek wykonawczych w sytuacji, kiedy wykonywany jest mniej lub bardziej "kiepski" kod.

#12 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2362
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 31 Sierpień 2018 - 11:21

Zobacz postkstoff, o 31 Sierpień 2018 - 11:07, napisał(a):

Wiele zależy od wykonywanego kodu, ale ja też stawiałby na więcej prawdziwych rdzeni. Dobrze napisany kod nie lubi HT. W centrach obliczeniowych na których np. działa oprogramowanie do ciężkich obliczeń (obliczeń fizycznych, modelowania molekularnego) HT się wyłącza. To oprogramowanie jest tak zoptymalizowane, by wykarmić jednostki wykonawcze i HT tylko prowadzi do konfliktów. HT służy głównie wykarmieniu jednostek wykonawczych w sytuacji, kiedy wykonywany jest mniej lub bardziej "kiepski" kod.

zejdzmy na ziemie i mowmy o grach a nie o kompach do obliczen fizycznych. jakos w paltformie HEDT intela golych rdzeni nie ma, u AMD to samo a profesjonalne programy wysmienicie korzystaja z wielowatkowosci. odpal sobie assasin origin na golych 6rdzeniach a na 12 watkach. gole rdzenie dobijaja non stop 100%. i te wasze obliczenia % to tez dajmy sobie z tymn spokoj..

#13 Użytkownik jest niedostępny   Kyle_PL 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 717
  • Dołączył: So, 02 Lis 13

Napisany 31 Sierpień 2018 - 11:40

Zobacz postPhoenixsuple, o 31 Sierpień 2018 - 11:21, napisał(a):

odpal sobie assasin origin na golych 6rdzeniach a na 12 watkach. gole rdzenie dobijaja non stop 100%.
... a przy 6 rdzeniach + HT nie dobijają? - to może wynikać z tego, że ta gra w pełni równolegle nie jest w stanie wykorzystać 12 wątków. Trzeba by zrobić test w 1280x720 bez jakiegokolwiek AA na jakimś GTX1080Ti - jeśli CPU 6 rdzeni* + HT nie będzie obciążony w 100%, będzie to oznaczało, że dany program nie wykorzystuje efektywnie tylu wątków.

* profilaktycznie do tego testu, można by nawet obniżyć taktowanie CPU, poniżej wartości nominalnych, by mieć pewność, że wydajność CPU nie jest zbyt wysoka/wydajność GPU nie jest zbyt niska

Ten post był edytowany przez Kyle_PL dnia: 31 Sierpień 2018 - 11:47


#14 Użytkownik jest dostępny   Eltik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1298
  • Dołączył: Wed, 11 Paź 17

Napisany 31 Sierpień 2018 - 12:05

9700k zeby odniosl sukces musialby byc tanszy od 8700k. Gdyby cena byla tak do 1200 zl bylby hit tylko wtedy oplacalnosc 8600k bedzie zerowa :). Nawet jesli 8700k okaze lepszy to 9700k i tak bedzie prockiem na 5 lat napewno. To moze byc hit jak kiedys i5 2500k

Ten post był edytowany przez Eltik dnia: 31 Sierpień 2018 - 12:17


#15 Użytkownik jest dostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10441
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 31 Sierpień 2018 - 12:39

Zobacz postEltik, o 31 Sierpień 2018 - 13:05, napisał(a):

9700k zeby odniosl sukces musialby byc tanszy od 8700k. Gdyby cena byla tak do 1200 zl bylby hit tylko wtedy oplacalnosc 8600k bedzie zerowa :). Nawet jesli 8700k okaze lepszy to 9700k i tak bedzie prockiem na 5 lat napewno. To moze byc hit jak kiedys i5 2500k


AC ORYGINS jest innego zdania:
https://youtu.be/F1L58Ys8sg8?t=46

mimo przewagi 50% ilości rdzeni 7700K radzi sobie całkiem nieźle ;)

A tak apropo wykozystania 8 wątków przez tą gry. 7700K i każdy wątek ma co robić.


Jak ktoś zapyta co jest lepsze. 12 fizycznych rdzeni czy 6rdzeni z 12 wątkami, to nie ma pytań. A tak nie wiem czy nowe "i5" będzie znacząco lepsze od starego i7 :) I nie wiem czy wystarczy na 5 lat grania na najwyższym poziomie.. Pewnie zatka się bardzo szybko.

#16 Użytkownik jest niedostępny   g1gaming10 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 32
  • Dołączył: Wt, 21 Lut 17

Napisany 31 Sierpień 2018 - 12:41

Wielkie dzięki panowie bardzo mi rozjaśniliście w głowie :D i czekam na testy
Pozdrawiam

#17 Użytkownik jest niedostępny   Kyle_PL 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 717
  • Dołączył: So, 02 Lis 13

Napisany 31 Sierpień 2018 - 13:11

Zobacz postMinciu, o 31 Sierpień 2018 - 12:39, napisał(a):

AC ORYGINS jest innego zdania:
https://youtu.be/F1L58Ys8sg8?t=46

A tak apropo wykozystania 8 wątków przez tą gry. 7700K i każdy wątek ma co robić.
No właśnie nie bardzo (widać tam użycie niektórych wątków w 75% itp. objawy przełączania wątku między procesorami logicznymi ... albo jednostki wykonawcze się obciążyły w 100% i taki objaw w tym i7 z HT). Przydałoby się powtórzyć test w niższej rozdzielczości (bardzo niskiej ... 1280x720), z niższym taktowaniem CPU.

ps. to jest gra z degunvo? ... toto każdą ilość rdzeni, wątków i co tam jeszcze wsadzisz zapcha :P

Ten post był edytowany przez Kyle_PL dnia: 31 Sierpień 2018 - 13:25


#18 Użytkownik jest niedostępny   sideband 

  • Bydlęca moc!!!
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 20157
  • Dołączył: Wed, 01 Cze 05

Napisany 31 Sierpień 2018 - 13:28

Zobacz postKyle_PL, o 31 Sierpień 2018 - 11:47, napisał(a):

W takim razie do zobaczenia w tym temacie po premierze - zobaczymy kto miał rację :) Ja obstawiam że 8 rdzeni będzie w 99% przypadków szybsze od 6+HT . Ten 1% to syntetyczne wymuszanie 12 wątków na "puste" obliczenia, praktycznie nie mające miejsca nawet w zastosowaniach profesjonalnych, gdzie programy się świetnie skalują na wiele wątków.

Tomcug ma racje tyle w temacie.
Nie masz bladego pojęcia jak działa SMT w grach.


#19 Użytkownik jest niedostępny   Kyle_PL 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 717
  • Dołączył: So, 02 Lis 13

Napisany 31 Sierpień 2018 - 13:30

Zobacz postsideband, o 31 Sierpień 2018 - 13:28, napisał(a):

Tomcug ma racje tyle w temacie.
Nie masz bladego pojęcia jak działa SMT w grach.

... no to wytłumacz :)

#20 Użytkownik jest niedostępny   leven 

  • ********
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 17425
  • Dołączył: So, 10 Kwi 10

Napisany 31 Sierpień 2018 - 18:06

Tłumaczenie nic nie da... poczekajmy na testy.

  • (17 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych