Forum PCLab.pl: Co lepsze do gier i7 8700k 6/12 czy i7 9700k 8/8 - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (21 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Co lepsze do gier i7 8700k 6/12 czy i7 9700k 8/8

#61 Użytkownik jest niedostępny   Paw79 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3072
  • Dołączył: Pn, 21 Sty 13

Napisany 04 Wrzesień 2018 - 21:10

Zobacz postPioy, o 04 Wrzesień 2018 - 10:11, napisał(a):

Na ith jest test który daje do myślenia. Treść myślałem że 8/8 będzie lepsze, ale po jego przeczytaniu zmieniam zdanie co najmniej na "nie wiem".

- architektura mesh nie ma pełnego przełożenia na core
- niemal pewne jest że i7-9700K będzie się lepiej podkręcał
- są gry które mają problem z właściwym wykorzystaniem HT, a część z nich potrafi wręcz zyskiwać na wydajności po jego wyłączeniu
- można więc przyjąć że i7-9700K będzie wydajniejszy w grach, ale ogólny poziom powinien być podobny do i7-8700K- posiadacze tego ostatniego mogą spać spokojnie
- prawdziwą przewagą nowych procesorów może być vcore/takt- takie 5.3GHz/1.215V to potencjalnie świetna wiadomość w kontekście wymaganych chłodzeń i kultury pracy: https://pclab.pl/news78747.html

#62 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14476
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 04 Wrzesień 2018 - 21:24

5.3GHz/1.215V w prockach sklepowych to będzie pewnie abstrakcja a nie standard :)

#63 Użytkownik jest niedostępny   Paw79 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3072
  • Dołączył: Pn, 21 Sty 13

Napisany 04 Wrzesień 2018 - 21:30

Zobaczymy.
I7-9700K ma mieć na stocku all-core turbo: 4.6GHz, a i9-9900K: 4.7GHz, co by wskazywało że poprawili proces.
W połączeniu z lutowanym IHS'em te 5.3GHz/1.215V nie musi być nierealne.

#64 Użytkownik jest niedostępny   sideband 

  • Bydlęca moc!!!
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 21141
  • Dołączył: Wed, 01 Cze 05

Napisany 04 Wrzesień 2018 - 21:37

Skalowanie wydajności z SMT w grach 2066 i 1151 jest zbliżone dlatego wyniki 8/8 vs 6/12 będą podobne.
Osłabiasz mnie tymi spadkami z SMT jeżeli występują to są kosmetyczne i nie jesteś w stanie nawet tego wyczuć na ekranie. Występują nawet w grach, które mają wsparcie dla MT dotyczy to miejsc i sytuacji w których CPU jest obciążony w stopniu niewielkim(MT nie działa). Spadek można odnotować, ale jest bez znaczenia skoro ilość klatek i tak jest wysoka.






#65 Użytkownik jest niedostępny   leven 

  • ********
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 18470
  • Dołączył: So, 10 Kwi 10

Napisany 04 Wrzesień 2018 - 21:49

Założe się o forumowe piwo, że side będzie mieć I9 9900K pomimo jego krytyki :E

#66 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14476
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 04 Wrzesień 2018 - 21:49

Zobacz postPaw79, o 04 Wrzesień 2018 - 22:30, napisał(a):

Zobaczymy.
I7-9700K ma mieć na stocku all-core turbo: 4.6GHz, a i9-9900K: 4.7GHz, co by wskazywało że poprawili proces.
W połączeniu z lutowanym IHS'em te 5.3GHz/1.215V nie musi być nierealne.


nie musi ale będzie :D Chyba że offset na AVX walniesz z -4 ;)

#67 Użytkownik jest niedostępny   Avitr 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1452
  • Dołączył: Wed, 19 Wrz 07

Napisany 04 Wrzesień 2018 - 22:59

Zobacz postsideband, o 04 Wrzesień 2018 - 22:37, napisał(a):

Skalowanie wydajności z SMT w grach 2066 i 1151 jest zbliżone dlatego wyniki 8/8 vs 6/12 będą podobne.
Osłabiasz mnie tymi spadkami z SMT jeżeli występują to są kosmetyczne i nie jesteś w stanie nawet tego wyczuć na ekranie. Występują nawet w grach, które mają wsparcie dla MT dotyczy to miejsc i sytuacji w których CPU jest obciążony w stopniu niewielkim(MT nie działa). Spadek można odnotować, ale jest bez znaczenia skoro ilość klatek i tak jest wysoka.

Nie chodzi o te spadki wydajności przy HT (w istocie marginalne), ale o sam brak wzrostu wydajności między 6/12 a 6/6. Podczas gdy w 8/8 zawsze jest wzrost wydajności względem 6/6, jeśli tylko aplikacja potrafi wykorzystać 8 wątków.

Ten post był edytowany przez Avitr dnia: 04 Wrzesień 2018 - 23:24


#68 Użytkownik jest niedostępny   leven 

  • ********
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 18470
  • Dołączył: So, 10 Kwi 10

Napisany 04 Wrzesień 2018 - 23:50

Zobacz postAvitr, o 04 Wrzesień 2018 - 23:59, napisał(a):

Nie chodzi o te spadki wydajności przy HT (w istocie marginalne), ale o sam brak wzrostu wydajności między 6/12 a 6/6. Podczas gdy w 8/8 zawsze jest wzrost wydajności względem 6/6, jeśli tylko aplikacja potrafi wykorzystać 8 wątków.


O nie...

Wystarczy, że zabraknie rdzeni i od razu masz wsparcie HT


To, że 6 core 6 bez HT potrafi dać GPU max, nie znaczy, że HT nie działa.


BTW... na allegro są takie dziwne opcje typu: zamiana na lepszy cpu...

#69 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14476
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 00:03

Zobacz postAvitr, o 04 Wrzesień 2018 - 23:59, napisał(a):

Nie chodzi o te spadki wydajności przy HT (w istocie marginalne), ale o sam brak wzrostu wydajności między 6/12 a 6/6. Podczas gdy w 8/8 zawsze jest wzrost wydajności względem 6/6, jeśli tylko aplikacja potrafi wykorzystać 8 wątków.


4c/4w daleko w tyle za 4c/8w. Pomiędzy nimi siedzi 6c/6w. W tej scenie akurat. Ostatecznie wypadł o 1 FPS lepiej niż 7700K. A rdzenie ma o połowę więcej. Teoretycznie go tutaj być nie powinno. Powinien iść łeb w łeb z 8700K a nawet wypaść lepiej ?
https://youtu.be/jCW-4tH0KcU?t=109

8350K <<< 8600K <= 7700K < i7 8700K

Cała teoria o lipnym HT właśnie się wyłożyła ;]


Problem z 9700K będzie taki, że nie będzie miał już +50% rdzeni, tylko +33% względem 8700K.. W podobnym teście za rok może się okazać, że starszy brat mu nakopie.

Ten post był edytowany przez Minciu dnia: 05 Wrzesień 2018 - 16:59


#70 Użytkownik jest niedostępny   Avitr 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1452
  • Dołączył: Wed, 19 Wrz 07

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 16:52

Zobacz postleven, o 05 Wrzesień 2018 - 00:50, napisał(a):

O nie...

Wystarczy, że zabraknie rdzeni i od razu masz wsparcie HT

Pisałem o tych przypadkach gdy HT obniża wydajność. Bo czasem HT dodaje 35% wydajności, czasem 15%, a czasem lekko obniża wydajność.


Zobacz postMinciu, o 05 Wrzesień 2018 - 01:03, napisał(a):

4c/4w daleko w tyle za 4c/8w.

Różnica 4/4 vs 4/8 to 32%. Czyli tyle ile właśnie pisałem że HT może maksymalnie dać.


Cytuj

Pomiędzy nimi siedzi 6c/6w. W tej scenie akurat. Ostatecznie wypadł o 1 FPS lepiej niż 4770K. A rdzenie ma o połowę więcej. Teoretycznie go tutaj być nie powinno. Powinien iść łeb w łeb z 8700K a nawet wypaść lepiej ?

I jaka jest różnica między 6/6, a 6/12? Już tylko 10%.

Cytuj

Cała teoria o lipnym HT właśnie się wyłożyła ;]


Problem z 9700K będzie taki, że nie będzie miał już +50% rdzeni, tylko +33% względem 8700K.. W podobnym teście za rok może się okazać, że starszy brat mu nakopie.

Dlaczego wszyscy piszą o Origins? W żadnej innej grze tego nie zaobserwowano.
I nie, nie ma szans żeby 8700K wyprzedził 9700K.

#71 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6021
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 17:07

ponoc nowy batlefield ma przy rtx korzystac z bardzo duzej ilosci watkow. jestem ciekaw jak wypadna te procesory bo gra bedzie bardzo mocno siedziec na watkach z tego co pisza w dzisiejszych wiadomosciach.

#72 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14476
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 17:14

Wszyscy pisza o grze, która na dziś dzień wyraźnie daje się we znaki jak ktoś ma mało wątków/rdzeni. Logiczne. Co mamy pisać o StarCrafcie ??

Kolejne gry będą wymagać jeszcze więcej.

Tak 6/6 jest tylko 10% w plecy za 6/12, a to dla tego że 6/12 nie jest w pełni wykorzystywany jeszcze przez ten tytuł. Ale ta różnica już jest. Dzisiaj tu i teraz.


Piszesz że nie ma wzrostu wydajności. Piszesz, że na HT są minimalne spadki wydajności. Ale spoko mogłeś nie widzieć tego materiału wcześniej czy podobnych. Teraz już wiesz.


Zobacz postAvitr, o 02 Wrzesień 2018 - 01:41, napisał(a):

1. Gry nie korzystają z więcej niż 8 rdzeni/wątków, a w takim przypadku z procesora 6c/12t robi się 6c/8t. A 6/8 jest oczywiście słabsze od 8/8.
2. Jak gry zaczną korzystać z 12 rdzeni/wątków to i tak HT ma wydajność max 35% prawdziwego rdzenia. Więc z tych 6 wątków HT można wycisnąć wydajność conajwyżej 2 prawdziwych rdzeni. Więc procesor 6/12 będzie miał wydajność najwyżej 8 prawdziwych rdzeni. A jeśli w danej grze HT dodaje np. 15% wydajności to 6/12 będzie miał wydajność tylko 7 prawdziwych rdzeni.
3. HT czasem obniża wydajność, czyli CPU 6/12 ma niższą wydajność niż 6/6. Można wtedy zrestartować kompa i w biosie wyłączyć HT, ale i tak wydajność podnosi się tylko do poziomu 6/6. Procesor 8/8 nie ma tego problemu bo nie ma HT.
4. HT jest "dziurawe", niektóre wirusy wykorzystują dziury w HT. Procki 8/8 nie mają HT, a więc i nie mają tego problemu.
5. Reasumując, CPU 8/8 praktycznie zawsze będzie szybszy od 6/12. Jak dodać do tego fakt że seria 9xxx będzie lutowana a nie glutowana, a dodatkowo może mieć (w porównaniu do 8xxx) lepsze IPC i OC to wybór - przy tej samej cenie - jest oczywisty.
6. Ano właśnie - cena. Chodzą plotki że 9700K będzie kosztował 2000 zł. I to jedyny czynnik który może spowodować wybór 8700K zamiast 9700K. Choć podejrzewam że w dalszej perspektywie Intel obniży ceny 9700K do poziomu 8700K.


1. MIT
2. Coś blisko tego, ale jednak 4c/8w tutaj robi więcej FPS niż 6c/6w https://youtu.be/jCW-4tH0KcU?t=109 Możliwe że włąśnie dla tego, że 6c/6w ZATYKA się łatwiej niż mniej, jajek ale 8wątków.
3. MIT przestażały. Kiedyś dawno temu to był fakt.
4. pół prawda. Intele są dziurawe jak ser szfajcarski a nie tylko HT. Dziury z HT wymagają bezpośredni, fizyczny dostęp do komputera w celu ich wykorzystania. Dobrze pamiętam?
5. Lepsze IPC nie będzie od czasów 6 generacji. 8C/8W będzie szybszy od 6C/12W w sytuacji wykożystania nie więcej niż 8 wątków. To nie jest zawsza, a raczej przez krótki okres czasu.
6. cholera go wie, oby nie poszli śladami nvidii.


Przesiadałem się ostanio z 4c/8w (6700K) na 6c/6w (8600K) i na 6c/12w (8700K).
6c/6w Był spoko, miał kopnięcie w grach. Ale ALT+TAB z gry gdzie leciało użycie CPU na 100% ( głupi Fortnite ) powodowało wyraźne, chwilowe przywieszenie się komputera przy przechodzeniu do Chrome w porównaniu do 4c/8w czy 6c/16w. To taki prosty przykład, że jednak bez tego HT łatwiej przytkać procesor zadaniami.

Zobacz postPhoenixsuple, o 05 Wrzesień 2018 - 18:07, napisał(a):

ponoc nowy batlefield ma przy rtx korzystac z bardzo duzej ilosci watkow. jestem ciekaw jak wypadna te procesory bo gra bedzie bardzo mocno siedziec na watkach z tego co pisza w dzisiejszych wiadomosciach.


Pisali o problemach z 8700K, że jest za słaby ;) Śmiesznie będzie, jak się okaże, że RT kuleje przez CPU (doładowane milionem nowych zadań) a nie GPU.

Ten post był edytowany przez Minciu dnia: 05 Wrzesień 2018 - 17:12


#73 Użytkownik jest niedostępny   blubaju 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 543
  • Dołączył: Wt, 24 Kwi 18

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 17:34

Zobacz postMinciu, o 05 Wrzesień 2018 - 17:14, napisał(a):


Pisali o problemach z 8700K, że jest za słaby ;). Śmiesznie będzie, jak się okaże, że RT kuleje przez CPU (doładowane milionem nowych zadań) a nie GPU.

Nie ma żadnego problemu. Są przecież platformy High-End x99/x299/threadripper :E

Ten post był edytowany przez blubaju dnia: 05 Wrzesień 2018 - 17:34


#74 Użytkownik jest niedostępny   forfun 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1929
  • Dołączył: Wt, 17 Kwi 07

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 18:19

Zobacz postMinciu, o 05 Wrzesień 2018 - 18:14, napisał(a):

Przesiadałem się ostanio z 4c/8w (6700K) na 6c/6w (8600K) i na 6c/12w (8700K).
6c/6w Był spoko, miał kopnięcie w grach. Ale ALT+TAB z gry gdzie leciało użycie CPU na 100% ( głupi Fortnite ) powodowało wyraźne, chwilowe przywieszenie się komputera przy przechodzeniu do Chrome w porównaniu do 4c/8w czy 6c/16w. To taki prosty przykład, że jednak bez tego HT łatwiej przytkać procesor zadaniami.


Może kolega nie ma porównania. Ja przez lata siedziałem na x58(6r/12w). Przeżyłem szok po zmianie(krótkiej) na Skylake 4/4. Komfort pracy tragiczny na 4/4(przeskakiwanie między oknami, aplikacjami, minimalizowanie gier, obliczenia w tle, kodowanie materiałów, itd.). 4/8 od Skylake to też nie było to. Optimum to 6/12, ale i tak czekam na i9 :P(zwłaszcza że będzie lut!).

#75 Użytkownik jest niedostępny   Minciu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14476
  • Dołączył: Pt, 02 Gru 16

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 18:32

Zobacz postAvitr, o 05 Wrzesień 2018 - 17:52, napisał(a):


Dlaczego wszyscy piszą o Origins? W żadnej innej grze tego nie zaobserwowano.
I nie, nie ma szans żeby 8700K wyprzedził 9700K.


To zaobserwuj to:
Mój link

Mój link

Mój link

Mój link

Tylko nie pisz już więcej, że HT to lipa.

A jeśli uważasz że kolejne gry nie będą wymagały więcej wątków, to powiem Ci że tak było już wiele razy. 1/2/4/8 wątków.. tak samo jak ilość pamięci ram. 4GB wystarczy/ 8GB wystarczy.. Albo szybkość pamięci, ponoć szybki ram też nic nie daje, jeden z ostatnich mitów w stylu szybki ram daje 1-2FPSy w grach. Nawet to słyszałem kilka dni temu o DualChanel vs SingleChanel.. ludzie polecający laptopa za 5 koła wciskali SingleChanel twierdząc, że to nie ma wpływu na wydajność komputera w grach :E

Ten post był edytowany przez Minciu dnia: 05 Wrzesień 2018 - 18:36


#76 Użytkownik jest niedostępny   tomcug 

  • Naczelny troll
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6904
  • Dołączył: Pn, 18 Lut 08

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 18:53

Zobacz postAvitr, o 05 Wrzesień 2018 - 17:52, napisał(a):

I nie, nie ma szans żeby 8700K wyprzedził 9700K.

Piszesz to z taką pewnością, że to musi być prawda.

Spoiler


#77 Użytkownik jest niedostępny   RaVen01 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 627
  • Dołączył: Pt, 04 Cze 10

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 18:59

Zobacz posttomcug, o 05 Wrzesień 2018 - 19:53, napisał(a):

Piszesz to z taką pewnością, że to musi być prawda.

Spoiler


szanse ma 8700 w niektorych grach może, ale przy tej ilości rdzeni w większości gier to raczej 9700 będzie miał przewagę, 2700x bez SMT też zazwyczaj zyskuje

#78 Użytkownik jest niedostępny   leven 

  • ********
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 18470
  • Dołączył: So, 10 Kwi 10

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 21:18

Jak I9 9900K będzie się zamykał w cenie 1800zł, sprzedam 8700 i kupie I9 :P

Ale dopiero w styczniu, bo teraz Janusze wycenią I9 na 2500zł.

#79 Użytkownik jest niedostępny   Avitr 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1452
  • Dołączył: Wed, 19 Wrz 07

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 23:46

Zobacz postMinciu, o 05 Wrzesień 2018 - 18:14, napisał(a):

Wszyscy pisza o grze, która na dziś dzień wyraźnie daje się we znaki jak ktoś ma mało wątków/rdzeni. Logiczne. Co mamy pisać o StarCrafcie ??

Tyle że to JEDYNA taka gra. We wszystkich innych tytułach, włącznie z najnowszymi, 6/6 jest zdecydowanie szybsze od 4/8 (tzn. 8600K od 7700K). Więc skoro to jedyna taka gra to jaki z tego wniosek?

Cytuj

Kolejne gry będą wymagać jeszcze więcej.

Jak wyżej.

Cytuj


Tak 6/6 jest tylko 10% w plecy za 6/12, a to dla tego że 6/12 nie jest w pełni wykorzystywany jeszcze przez ten tytuł. Ale ta różnica już jest. Dzisiaj tu i teraz.

Nawet w grach wykorzystujących 16 wątków 8600K będzie szybszy od 7700K. Origins to ewenement.

Cytuj

Piszesz że nie ma wzrostu wydajności. Piszesz, że na HT są minimalne spadki wydajności. Ale spoko mogłeś nie widzieć tego materiału wcześniej czy podobnych. Teraz już wiesz.

Nie, pisałem że HT dodaje maksymalnie 35% wydajności. I nawet na przykładzie Origins to widać (7700K vs 8350K z tego filmu).

Cytuj

1. MIT

I dlatego, pomijając Origins, 8600K jest zawsze zauważalnie szybszy od 7700K?

Cytuj

2. Coś blisko tego, ale jednak 4c/8w tutaj robi więcej FPS niż 6c/6w https://youtu.be/jCW-4tH0KcU?t=109 Możliwe że włąśnie dla tego, że 6c/6w ZATYKA się łatwiej niż mniej, jajek ale 8wątków.

Robi tyle samo (104 vs 103 average fps).

Cytuj

3. MIT przestażały. Kiedyś dawno temu to był fakt.

Ujmę to inaczej. HT czasem daje nic lub prawie nic.

Cytuj

4. pół prawda. Intele są dziurawe jak ser szfajcarski a nie tylko HT. Dziury z HT wymagają bezpośredni, fizyczny dostęp do komputera w celu ich wykorzystania. Dobrze pamiętam?

https://www.extremet...l-security-risk

Cytuj

5. Lepsze IPC nie będzie od czasów 6 generacji. 8C/8W będzie szybszy od 6C/12W w sytuacji wykożystania nie więcej niż 8 wątków. To nie jest zawsza, a raczej przez krótki okres czasu.

No to czekamy na testy. Zdaje się że nie więcej niż miesiąc.

Cytuj

Przesiadałem się ostanio z 4c/8w (6700K) na 6c/6w (8600K) i na 6c/12w (8700K).
6c/6w Był spoko, miał kopnięcie w grach. Ale ALT+TAB z gry gdzie leciało użycie CPU na 100% ( głupi Fortnite )

Gra w fullscreen czy exclusive fullscreen?

Cytuj

powodowało wyraźne, chwilowe przywieszenie się komputera przy przechodzeniu do Chrome w porównaniu do 4c/8w czy 6c/16w. To taki prosty przykład, że jednak bez tego HT łatwiej przytkać procesor zadaniami.

W cenie 9700K są Threadrippery 12/24. A póki co Ryzeny 8/16.

Cytuj

Pisali o problemach z 8700K, że jest za słaby ;) Śmiesznie będzie, jak się okaże, że RT kuleje przez CPU (doładowane milionem nowych zadań) a nie GPU.

Topowe Ryzeny (i Threadrippery) będą miały okazję się wykazać, jeśli gra będzie używać 16 wątków lub więcej.

Zobacz postforfun, o 05 Wrzesień 2018 - 19:19, napisał(a):

Może kolega nie ma porównania. Ja przez lata siedziałem na x58(6r/12w). Przeżyłem szok po zmianie(krótkiej) na Skylake 4/4. Komfort pracy tragiczny na 4/4(przeskakiwanie między oknami, aplikacjami, minimalizowanie gier, obliczenia w tle, kodowanie materiałów, itd.). 4/8 od Skylake to też nie było to. Optimum to 6/12, ale i tak czekam na i9 :P(zwłaszcza że będzie lut!).

A fanboje Intela tyle zawsze opowiadali że "wincyj rdzeniuff" w procesorach AMD jest zbędne.

Zobacz postMinciu, o 05 Wrzesień 2018 - 19:32, napisał(a):

To zaobserwuj to:
Mój link

Mój link

Mój link

Mój link

Tylko nie pisz już więcej, że HT to lipa.

I wszędzie tu HT dodaje najwyżej 20%. I wszędzie 8600K jest zdecydowanie szybszy od 7700K.

Cytuj

A jeśli uważasz że kolejne gry nie będą wymagały więcej wątków, to powiem Ci że tak było już wiele razy.

Oczywiście że będą wymagać coraz więcej wątków.

Zobacz posttomcug, o 05 Wrzesień 2018 - 19:53, napisał(a):

Piszesz to z taką pewnością, że to musi być prawda.

Spoiler


Jeśli, pomijając Origins, 8600K jest zawsze conajmniej 10% szybszy od 7700K to 8700K może się conajwyżej zrównać z 9700K.

Ten post był edytowany przez Avitr dnia: 05 Wrzesień 2018 - 23:51


#80 Użytkownik jest niedostępny   Wenez 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6008
  • Dołączył: Pt, 10 Sty 03

Napisany 06 Wrzesień 2018 - 00:04

Rdzenie lepsze.

  • (21 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych