Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Dhoine

Napięcie elektrostatyczne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przy próbie złożenia komputera ludzie z otoczenia zaczęli mi przeszkadzać i przez przypadek położyłem dysk SSHD, oraz płytę główną z radiatorem i procesorem, na łóżko na którym był koc.

 

Chciałem się upewnić czy po kilku dniach napięcie (o ile jest) zniknie z twardego dysku i czy czasem go nie uszkodzi, ponieważ nie znam się na elektryce. Na ten moment dysk leży w kartonie z wacikami antystatycznymi, a płyta główna na kartonie planowałem go złożyć za jakieś 4 dni i chciałem się upewnić czy nic się nie stanie (żadne z urządzeń nie było podłączane do napięcia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=CDUZRNp4pxg

Powinno być OK (prawdopodobnie).

PS. Izolowanie czegoś to nie jest najlepsze podejście (zwłaszcza jeżeli masz suche powietrze).

Powinieneś raczej uziemić obudowę dysku twardego zamiast go izolować od wszystkiego (tak pozbędziesz się ewentualnego napięcia statycznego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę jakoś uziemić sam dysk? Jedyne uziemienie jakie przychodzi mi do głowy to ten bolec w gniazdku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dotknij uziemienia w gniazdku i będziesz mógł bezpiecznie dotknąć dysku, o ile nie pracujesz na dywanie. Generalnie dzisiejsza elektronika jest pozabezpieczana jak się da przed wyładowaniami elektrostatycznymi, ale uważać i tak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz też dotknąć metalowego zaworu kaloryfera, żeby się uziemić.

Pomaga na pewien czas, zależny od tego czy i jak jesteś ubrany.