Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Kalafonia

i7 3770 czy i3 8100 na lata?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam się nad wyborem procesora do nowego komputera(składany od zera) padło na i7 3770 lub i3 8100. i7 z płytą i RAM to około 900zł a i3 też z płytą i RAM około 1250zł(i5 8400 chyba się nie opłaca?). Więc ceny dosyć podobne. Do tego byłby RX 580, chciałbym żeby procek starczył na jakieś 3-5 lat. Niby i3 jest szybszy ale i7 ma więcej wątków chociaż nie wiem co to znaczy bo nie znam się, poza tym gdybym wybrał i7 to potem mogę dowolnie wybrać nową płytę i socket jak będę znowu kupować nowy komp a jak wybiorę i3 to już będę musiał się trzymać płyty i socketu bo raczej nie będzie się opłacało wszystkiego znowu kupować chyba? Do gier 75fps może być na niskich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaden z dwóch, jeśli już to i5 8400 ew. Ryzen 2600.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ma 6 rdzeni...

 

 

Tylko i5 8400 kosztuje 900zł czyli za dużo, a używany i7 450zł a i3 nowy 550zł. Te rdzenie miałyby znaczenie chyba tylko do grania w 144Hz a tak do 75 chyba wystarczy ten i7 lub i3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te rdzenie miałyby znaczenie chyba tylko do grania w 144Hz a tak do 75 chyba wystarczy ten i7 lub i3?

 

 

Przy słowie klucz 'na lata'  zdecydowanie nie. Na dziś i7 3770 i i3 8100 bałbym się w sumie nazwać mid-range...Cokolwiek teraz nie kupisz wątpię by starczyło na 5 lat, moim zdaniem w ciągu 2-3 stoimy przed znacznym przeskokiem wydajnościowym i na rynku CPU i GPU w związku z premierą nowej generacji konsol (to one napędzają rynek gier).

 

Oczywiście może inaczej definiujemy wystarczy - może dla Ciebie to np. low/średnie i 30 fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi