Forum PCLab.pl: Przesyłka uszkodzona w transporcie - problem - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

  • (9 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Przesyłka uszkodzona w transporcie - problem Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   henryk nowak 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1192
  • Dołączył: Pt, 20 Kwi 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:28

Witam,
Wystawiłem z konta narzeczonej kosnolę PSP, właśnie przeczytałem takiego maila:

Cytuj

Witam,

Właśnie otrzymałam zakupioną konsolę.
Niestety nie zabezpieczyła jej Pani na czas transportu odpowiednio o co wyraźnie prosiłam.
Zapakowała ją Pani w miękkie pudełko, które w żaden sposób nie chroniło zawartości.
Również sama konsola jak i pozostałe elementy zawinięte były w dwie wartstwy folii bąbelkowej,
które przed niczym jej nie chroniły. Nie rozumiem dlaczego konsola nie byla włożona chociażby
w ochronne etui, które również było w zestawie, a które z pewnością uchroniłoby samą konsolę.
Dlaczego karton bie był sztywny, tylko miękki, taki który mozna bez problemu zgnieść?

Skutkiem tego jest to, że otrzymałam konsolę i ładowarkę w kawałkach.
Konsola jest w wielu miejscach zgieciona i połamana, włącznie z ekranem.
Prawdopodobnie zostałą przygnieciona innymi przesyłkami, bo jest wygięta w banan.
Siła nacisku była tak duża, że aż przyciski popękały. Jestem w szoku (!)

W załączniku real fotki tego co zastałam w pudełku.
Nie ulega wątpliwości, że winne zaistniałej sytuacji jest niewłaściwe zabezpieczenie przez Panią
delikatnego towaru na czas transportu. Pudelko powinno być sztywne, a nie takie miękkie,
że przy lekkim nacisku się wgniata. Konsola powinna być też w ochronnym etui.

W tej sytuacji zgodnie z prawem są dwa rozwiazania:
1. Odsyłam Pani całość, a Pani zwraca mi wszystkie poniesione koszty, wraz z kosztami przesyłek
w obie strony, czyli 203,27 zł. Proszę wtedy podać adres, na jaki mam ją odesłać.
2. Wyrzucam ten złom do śmieci, a Pani zwraca mi dotychczas poniesione koszty, czyli 187,28 zł.

Które rozwiazanie Pani wybiera?
Poniżej podaję też dane konta do zwrotu środków:

mBank
**********************************
W tytule przelewu proszę wpisać: zwrot za aukcję 7547100784
Postawiła mnie Pani ponadto w bardzo kłopotliwej sytuacji, gdyz muszę teraz na gwałt
szukać innej konsoli.

Pozdrawiam!


Wszystko było zapakowane w pudełko zastępcze, czyli karton po suszarce Philips, każdy element był owinięty w dwie warstwy folii bąbelkowej, jak wypełnienie kartonu służył papier (zgniecione kulki papieru, nic nie latało. No i karton z zewnątrz został owinięty dwa razy folią bąbelkową. Paczka ubezpieczona. Co teraz zrobić? Mam oddawać kasę? Zawsze każdego kupującego proszę o sprawdzenie stanu paczki (nie zawartości) przy kurierze, jeśli tutaj było tak źle, to pudełko też musiało na to wskazywać.
W dodatku przed wysyłką wysłałem fotki dwie fotki, bo ta pani prosiła wyraźnie o zabezpieczenie przesyłki.
Foto 1. https://ibb.co/jcgUZp
Foto 2. https://ibb.co/cDbeZp
Jeszcze dostałem od tej pani filmik na którym pokazuje, że karton jest miękki. Cały został zmasakrowany, to jest miękki. Wszystko w folli, papier jako usztywniacz, sztywny karton jeszcze zawinięty w folię i ubezpieczenie przesyłki, a mi pisze m.in.


Cytuj

W tej sytuacji zgodnie z prawem są dwa rozwiazania:
1. Odsyłam Pani całość, a Pani zwraca mi wszystkie poniesione koszty, wraz z kosztami przesyłek
w obie strony, czyli 203,27 zł. Proszę wtedy podać adres, na jaki mam ją odesłać.
2. Wyrzucam ten złom do śmieci, a Pani zwraca mi dotychczas poniesione koszty, czyli 187,28 zł.

Pomożecie?

Ten post był edytowany przez henryk nowak dnia: 14 Wrzesień 2018 - 17:34


#2 Użytkownik jest dostępny   wingedhusar 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2776
  • Dołączył: Cz, 07 Kwi 16

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:31

nie ma protokołu szkody, nie ma zwrotu

#3 Użytkownik jest niedostępny   xtn 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4574
  • Dołączył: Pt, 28 Lut 14

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:36

Winny jest przewoźnik. Zgłoś reklamację u niego z ubezpieczenia przesyłki.

#4 Użytkownik jest niedostępny   henryk nowak 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1192
  • Dołączył: Pt, 20 Kwi 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:38

Zobacz postwingedhusar, o 14 Wrzesień 2018 - 17:31, napisał(a):

nie ma protokołu szkody, nie ma zwrotu

A możesz to poprzeć jakimś artykułem prawnym?

Zobacz postxtn, o 14 Wrzesień 2018 - 17:36, napisał(a):

Winny jest przewoźnik. Zgłoś reklamację u niego z ubezpieczenia przesyłki.

Tak zamierzam, ale jak mam to zrobić, skoro nie mam nawet zdjęć uszkodzonego towaru? No i czy muszę już teraz zwracać kasę tej kobiecie, czy możemy poczekać na odszkodowanie?

#5 Użytkownik jest niedostępny   jacek2707 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 281
  • Dołączył: Pt, 22 Cze 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:39

Jest jeszcze opcja, ze prubuje wyludzic twoja konsole a sprubuje ci odeslac inna, uszkodzona.

#6 Użytkownik jest dostępny   wingedhusar 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2776
  • Dołączył: Cz, 07 Kwi 16

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:40

w pierwszej kolejności odpowiedzialnosc ponosi przewoznik potem sprzedajacy, aczkolwiek abyś mógł jej zwrocic kase i dochodzic odszkodowania od przewoznika potrzebujesz protokołu szkody

https://poradnikprze...e-kto-ja-ponosi

Ten post był edytowany przez wingedhusar dnia: 14 Wrzesień 2018 - 16:40


#7 Użytkownik jest niedostępny   henryk nowak 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1192
  • Dołączył: Pt, 20 Kwi 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:40

Zobacz postjacek2707, o 14 Wrzesień 2018 - 17:39, napisał(a):

Jest jeszcze opcja, ze prubuje wyludzic twoja konsole a sprubuje ci odeslac inna, uszkodzona.

Poprosiłem o zdjęcia konsoli, w tym miejsca numeru serjnego. Zobaczymy co odpisze.

#8 Użytkownik jest niedostępny   jacek2707 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 281
  • Dołączył: Pt, 22 Cze 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:42

Zobacz posthenryk nowak, o 14 Wrzesień 2018 - 17:40, napisał(a):

Poprosiłem o zdjęcia konsoli, w tym miejsca numeru serjnego. Zobaczymy co odpisze.


Mam dziwne wrazenie, ze na tym temat sie zakonczy.

#9 Użytkownik jest niedostępny   henryk nowak 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1192
  • Dołączył: Pt, 20 Kwi 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:43

Zobacz postwingedhusar, o 14 Wrzesień 2018 - 17:40, napisał(a):

w pierwszej kolejności odpowiedzialnosc ponosi przewoznik potem sprzedajacy, aczkolwiek abyś mógł jej zwrocic kase i dochodzic odszkodowania od przewoznika potrzebujesz protokołu szkody

https://poradnikprze...e-kto-ja-ponosi

O to chodizło:) Bomba.
Czepia się strasznie, że paczka była źle zapakowana, to ma jakiś wpływ na sprawę? Tak szczerze, czy sposób jej zabezpieczenia był wg. Was zły?

Zobacz postjacek2707, o 14 Wrzesień 2018 - 17:42, napisał(a):

Mam dziwne wrazenie, ze na tym temat sie zakonczy.

Mam nadzieję. Dostałem fotki uszkodzonego kartonu, a samej konsolki już nie.

#10 Użytkownik jest dostępny   wingedhusar 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2776
  • Dołączył: Cz, 07 Kwi 16

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:44

a i jeszcze

Cytuj

W załączniku real fotki tego co zastałam w pudełku


możesz je wkleić?

#11 Użytkownik jest niedostępny   Matt91111 

  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 702
  • Dołączył: Nd, 22 Lip 12

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:48

Cytuj

Prawdopodobnie zostałą przygnieciona innymi przesyłkami, bo jest wygięta w banan.

Serio, ktoś był by w stanie to przyjąć??

Po za tym co by musiało ugniatać PSP zabezpieczone kartonem i dwiema warstwami foli bąbelkowej aby zostało zgniecione :hmm:? ciężko mi jest to sobie wyobrazić.

Mam tylko nadzieję, że nie jest to kolejny "sposób janusza": tj. zamówić towar, zniszczyć go(albo i nie) i liczyć na to, że sprzedawca wybierze zwrot pieniążków, bez przesyłki zwrotnej bo wtedy oszczędza koszty. A w opcji 1 i 2 kupujący i tak nic nie traci. To już chyba przebija wszystko co do tej pory słyszałem :E mam nadzieję, że winny okaże się być jednak przewoźnik.

Niech koniecznie przyśle zdjęcia konsoli i kartonu.

#12 Użytkownik jest niedostępny   henryk nowak 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1192
  • Dołączył: Pt, 20 Kwi 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:55

Zobacz postwingedhusar, o 14 Wrzesień 2018 - 17:44, napisał(a):

a i jeszcze


możesz je wkleić?

Aż jednak fotka... https://ibb.co/naq3S9
Drugi załacznik to filmik na którym widać, jak dotyka karton palcem i pokazuje jaki jest miękki. Jeszcze nie widziałem zdjeć konsolki ani żadnego z akcesoriów.
Kurczę, człowiek wszystko zawija w bąbelki, ubezpiecza, a teraz jeszcze ma problem. Paczka doszła wczoraj rano, wiadomość o uszkodzonej paczce też dostaję dopiero dzisiaj.

Zobacz postMatt91111, o 14 Wrzesień 2018 - 17:48, napisał(a):

Serio, ktoś był by w stanie to przyjąć??

Po za tym co by musiało ugniatać PSP zabezpieczone kartonem i dwiema warstwami foli bąbelkowej aby zostało zgniecione :hmm:? ciężko mi jest to sobie wyobrazić.

Mam tylko nadzieję, że nie jest to kolejny "sposób janusza": tj. zamówić towar, zniszczyć go(albo i nie) i liczyć na to, że sprzedawca wybierze zwrot pieniążków, bez przesyłki zwrotnej bo wtedy oszczędza koszty. A w opcji 1 i 2 kupujący i tak nic nie traci. To już chyba przebija wszystko co do tej pory słyszałem :E mam nadzieję, że winny okaże się być jednak przewoźnik.

Niech koniecznie przyśle zdjęcia konsoli i kartonu.

Mi też, nigdy nie było przypadku, żebym coś wysłał i to zostalo uszkodzone w transporcie. To jest pierwszy raz, a do tego co piszesz dodaj jeszcze, ze sam karton też został dwa razy owinięty.
Nie wiem, czy winny okaże się przewoźnik, bo paczka doszła wczoraj rano, informacja o "reklamacji" dopiero teraz, plus:

Cytuj

Niestety nie zabezpieczyła jej Pani na czas transportu odpowiednio o co wyraźnie prosiłam.
Zapakowała ją Pani w miękkie pudełko, które w żaden sposób nie chroniło zawartości.
Również sama konsola jak i pozostałe elementy zawinięte były w dwie wartstwy folii bąbelkowej,
które przed niczym jej nie chroniły.


i


Cytuj

W tej sytuacji zgodnie z prawem są dwa rozwiazania:
1. Odsyłam Pani całość, a Pani zwraca mi wszystkie poniesione koszty, wraz z kosztami przesyłek
w obie strony, czyli 203,27 zł. Proszę wtedy podać adres, na jaki mam ją odesłać.
2. Wyrzucam ten złom do śmieci, a Pani zwraca mi dotychczas poniesione koszty, czyli 187,28 zł.

Zgodnie z jakim prawem?

#13 Użytkownik jest dostępny   wingedhusar 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2776
  • Dołączył: Cz, 07 Kwi 16

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 16:56

nawet takie przygniecenie w moim odczuciu nie powinno skutkowac rozwaleniem na kawałki tak owinietej w babelki konsoli, dodatkowo jak już wyzej wspomniano nikt nie przyjmuje takiej paczki bez sporzadzenia protokolu lub chociazby poproszenia kuriera aby chwile zaczekał, przyjmuje sporo paczek nigdy kurier nie odmowil poczekania 5 minut na sprawdzenie zawartości, a nawet jak nie moze to zostawia telefon i w razie czego przyjezdza sporządzic protokół

Ten post był edytowany przez wingedhusar dnia: 14 Wrzesień 2018 - 16:58


#14 Użytkownik jest niedostępny   jacek2707 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 281
  • Dołączył: Pt, 22 Cze 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 17:00

Ewidentnie prubuje wyludzic konsole i tyle. W zalaczniku niby zdjecia konsoli, a jest tylko zdjecie kartonu. W jednym zdaniu pisze, ze konsola polamana (nie wiem jak mozna polamac konsole), w nastepnym zdaniu jest juz tylko wygieta. Zeby wygiac konsole w banan to trzeba by chyba samochodem po niej przejechac i o ile pewnie by sie uszkodzila to watpie zeby sie jakos nadzwyczajnie wygiela.

Ten post był edytowany przez jacek2707 dnia: 14 Wrzesień 2018 - 17:01


#15 Użytkownik jest niedostępny   Matt91111 

  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 702
  • Dołączył: Nd, 22 Lip 12

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 17:01

Niech nakręci film (skoro umie na filmie pokazać jaki ten karton jest miękki) na którym widać nr. seryjne konsoli oraz jej stan.

#16 Użytkownik jest niedostępny   Kronos30 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 27
  • Dołączył: Pt, 23 Lut 18

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 17:08

Ostatnio wysyłałem kartę graficzną i paczka była automatycznie ubezpieczona przez DHL, podawałem miłej pani wartość paczki. Winę ponosi tylko kupujący że nie spisał protokołu przy kurierze. Nic się nie przejmuj i odpisz że powinien zostać spisany protokół szkody bo paczka była UBEZPIECZONA, a tak to kasa Twoja a jemu przepadło.

#17 Użytkownik jest niedostępny   henryk nowak 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1192
  • Dołączył: Pt, 20 Kwi 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 17:12

Zobacz postwingedhusar, o 14 Wrzesień 2018 - 17:56, napisał(a):

nawet takie przygniecenie w moim odczuciu nie powinno skutkowac rozwaleniem na kawałki tak owinietej w babelki konsoli, dodatkowo jak już wyzej wspomniano nikt nie przyjmuje takiej paczki bez sporzadzenia protokolu lub chociazby poproszenia kuriera aby chwile zaczekał, przyjmuje sporo paczek nigdy kurier nie odmowil poczekania 5 minut na sprawdzenie zawartości, a nawet jak nie moze to zostawia telefon i w razie czego przyjezdza sporządzic protokół

Ja bym nie przyjął, tu masz oczywiście rację, ale ona już przyjęła.

Cytuj

...powinien zostać spisany protokół szkody bo paczka była UBEZPIECZONA, a tak to kasa Twoja a jemu przepadło...

Na to też jest jakiś przepis?

Zobacz postMatt91111, o 14 Wrzesień 2018 - 18:01, napisał(a):

Niech nakręci film (skoro umie na filmie pokazać jaki ten karton jest miękki) na którym widać nr. seryjne konsoli oraz jej stan.

Poprosiłem o zdjęcia, póki co cisza.

Zobacz postjacek2707, o 14 Wrzesień 2018 - 18:00, napisał(a):

Ewidentnie prubuje wyludzic konsole i tyle. W zalaczniku niby zdjecia konsoli, a jest tylko zdjecie kartonu. W jednym zdaniu pisze, ze konsola polamana (nie wiem jak mozna polamac konsole), w nastepnym zdaniu jest juz tylko wygieta. Zeby wygiac konsole w banan to trzeba by chyba samochodem po niej przejechac i o ile pewnie by sie uszkodzila to watpie zeby sie jakos nadzwyczajnie wygiela.

Wiem, że to się kupy nie trzyma.

#18 Użytkownik jest niedostępny   Kronos30 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 27
  • Dołączył: Pt, 23 Lut 18

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 17:17

Dodam jeszcze że 2 tyg temu kupowałem monitor za 3,5k i nawet xkom nakazał sprawdzenia paczki przy kurierze. W domu ogłosiłem, że za wszelką cenę trzeba paczkę sprawdzić. Akurat nie było mnie w domu jak paczka przyszła i żona kazała kurierowi rozpakować i sprawdzić stan przedmiotu. Logicznie gdyby monitor przyszedł uszkodzony, a paczka nie zostałaby sprawdzona to xkom zarzuciłby mi szkodę i kasa by przepadła oraz monitor bo jak niby udowodniłbym, że to nie moja wina. Zakładam że kurier po czasie się wypnie.

#19 Użytkownik jest niedostępny   henryk nowak 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1192
  • Dołączył: Pt, 20 Kwi 07

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 17:17

Zobacz postKronos30, o 14 Wrzesień 2018 - 18:17, napisał(a):

Dodam jeszcze że 2 tyg temu kupowałem monitor za 3,5k i nawet xkom nakazał sprawdzenia paczki przy kurierze. W domu ogłosiłem, że za wszelką cenę trzeba paczkę sprawdzić. Akurat nie było mnie w domu jak paczka przyszła i żona kazała kurierowi rozpakować i sprawdzić stan przedmiotu. Logicznie gdyby monitor przyszedł uszkodzony, a paczka nie zostałaby sprawdzona to xkom zarzuciłby mi szkodę i kasa by przepadła oraz monitor bo jak niby udowodniłbym, że to nie moja wina. Zakładam że kurier po czasie się wypnie.

A jeśli się wypnie to co to oznacza dla mnie?

#20 Użytkownik jest niedostępny   xtn 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4574
  • Dołączył: Pt, 28 Lut 14

Napisany 14 Wrzesień 2018 - 17:21

Nikt normalny by nie przyjął takiej paczki... jakoś nie wierzę tej pani. Ja bym jej odpisał, że paczka jest ubezpieczona i powinna zgłosić się z reklamacją do przewoźnika jeżeli przyjęła taką paczkę i nie spisała protokołu.
Ciekawe, czy przyśle zdjęcia konsoli i połamanej ładowarki, bo już w połamanie ładowarki podczas transportu kompletnie nie wierzę,

  • (9 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych