Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

infinitytor

NAS Centrum multimedialne - lepiej 2x 8TB RAID1 czy 4x 4TB RAID10 ?

Rekomendowane odpowiedzi

Póki co w temacie NAS jestem dosyć zielony, ale przymierzam się do zakupu pierwszego NASa i mam pewien dylemat na starcie. NAS ma być w domu i służyć mnie, żonie i córkom (w sumie 4 osoby) jako domowe centrum multimedialne (odtwarzanie filmów, muzyki, bajek a także zdjęć rodzinnych), a oprócz tego robić backupy z telefonów i pc. Na to wszystko potrzebuję ok. 8-10TB miejsca na dyskach. Czy do takich celów wystarczy 2 zatokowy nas, gdzie będą siedziały dwa 8TB dyski spięte w RAID1? Czy lepiej byłoby kupić 4 zatokowy i wsadzić tam 4 dyski po 4TB ale spięte w RAID10? Pojemność tu i tu byłaby ta sama, pytanie czy któreś rozwiązanie jest lepsze/gorsze i gdzie mogą wystąpić różnice? Bo taniej na pewno wyjdzie kupić urz. z 2 zatokami i 2 większe dyski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnośnie RAID od Ciebie zależy na którym Ci zależy :) pamiętaj że oprogramowanie do niego też ma swoje + i - niektóre są darmowe do np. 8TB a niektóre nie posiadają opcji zaawansowanych. Kładziesz nacisk na szybkość czy niezawodność?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach