Forum PCLab.pl: Gwarancja esc.pl - drugi nabywca karty graficznej - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

  • (5 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Gwarancja esc.pl - drugi nabywca karty graficznej Oceń temat: ***** 1 Głosów

#1 Użytkownik jest niedostępny   Wpotrzebie2017 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1616
  • Dołączył: Wt, 08 Sie 17

Napisany 10 Październik 2018 - 12:38

Więc w skrócie jest tak.

Jestem tym drugim nabywcą, nie ma na mnie spisanej faktury. Sklep esc.pl odpisuje mi:

Cytuj

Dzień dobry,
Ta "gwarancja" nie upoważnia Pana do wymiany karty w razie awarii.
Natomiast może Pan reklamować z tytułu rękojmi u pierwotnego nabywcy przez rok czasu od momentu jak Pan kupił.

Na podstawie numeru seryjnego można też naprawić kartę w serwisie
Gigabyte'a. Proszę zerknąć na numer seryjny, pierwsze dwie cyfry
oznaczają rok produkcji, drugie dwie numer tygodnia w roku. Od tej daty
przez 3 lata można kartę naprawiać.
Koszt wysyłki do serwisu jest odpłatny.


Sklep twierdzi, że można jedynie odsyłać na serwis, by mieć tą 3 letnią gwarancję.

Ale serwis Gigabyte twierdzi z kolei, że jedynie sklep może odesłać do nich sprzęt:

Cytuj

Karty graficzne: GIGABYTE oferuje 3 lata gwarancji od daty produkcji. Gwarancja ta ma zastosowanie wyłącznie do dystrybutorów i dealerów. Użytkownicy końcowi, powinni składać reklamacje w ramach gwarancji przez sklep, w którym dokonano zakupu.


#2 Użytkownik jest dostępny   fliperpl 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6329
  • Dołączył: Pn, 19 Wrz 11

Napisany 10 Październik 2018 - 12:42

ale beznadzieja :lol2:
jeśli masz oryginalny dowód zakupu (nieważnie czy faktura czy paragon) to jaki problem w tym widzi esc?

#3 Użytkownik jest niedostępny   Wpotrzebie2017 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1616
  • Dołączył: Wt, 08 Sie 17

Napisany 10 Październik 2018 - 12:45

Taki problem, że mają człowieka w d... i robią to zgodnie z prawem, bo każdy nabywca może reklamować jedynie u sprzedawcy. A sprzedawcą jest teraz pierwotny nabywca, a nie esc.pl

#4 Użytkownik jest niedostępny   Michaelred 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1207
  • Dołączył: Pn, 03 Wrz 07

Napisany 10 Październik 2018 - 12:46

No ESC widac ostatnio w kwestiach gwarancji nie idzie na reke klientom ale akurat tutaj ma racje. Trzeba bylo podac dane z faktury, tylko adres do wysylki zmienic i byloby po sprawie.

#5 Użytkownik jest niedostępny   afqedart1 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 26
  • Dołączył: Wt, 25 Wrz 18

Napisany 10 Październik 2018 - 12:46

Wszystko zależy od warunków gwarancji jakich udzielał sklep. A co za problem żeby sklep to wysłał do gigabyte?

#6 Użytkownik jest niedostępny   Mateusz31 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1978
  • Dołączył: So, 15 Cze 13

Napisany 10 Październik 2018 - 12:50

No właśnie jest problem bo reklamacje generują koszty, a sklep z tematu to dusigrosze. Warunków nie ma żadnych, piszą jedynie "gwarancja producenta xxx miesięcy" jak inne sklepy.

Ten post był edytowany przez Mateusz31 dnia: 10 Październik 2018 - 12:53


#7 Użytkownik jest niedostępny   wingedhusar 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2790
  • Dołączył: Cz, 07 Kwi 16

Napisany 10 Październik 2018 - 12:52

rozwiazaniem jest cesja praw gwarancyjnych od pierwotnego nabywcy,w takim przypadku sie nie wyłgają

#8 Użytkownik jest niedostępny   Mateusz31 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1978
  • Dołączył: So, 15 Cze 13

Napisany 10 Październik 2018 - 12:56

Zobacz postwingedhusar, o 10 Październik 2018 - 13:52, napisał(a):

rozwiazaniem jest cesja praw gwarancyjnych od pierwotnego nabywcy,w takim przypadku sie nie wyłgają

Polecam tak robić i nie dać się nabijać w butelkę przez cwaniaczków. Problem w tym, że nie kazdy sprzedawca zgodzi się cokolwiek podpisywać, z tego co wiem w umowie należałoby podać np. nr pesel. Esc doskonale o tym wie i wykorzystuje.
W dziale zestawy mają swojego naganiacza, proponuję go bojkotować. http://forum.pclab.p...9-Bumcyfykszyk/ Przynajmniej tak to wygląda po analizie jego postów. jednakże od ostatniego tematu o esc jakby spuścił z tonu.

Ten post był edytowany przez Mateusz31 dnia: 10 Październik 2018 - 13:00


#9 Użytkownik jest niedostępny   Wpotrzebie2017 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1616
  • Dołączył: Wt, 08 Sie 17

Napisany 10 Październik 2018 - 12:59

I jak to zrobić na odległość (z tą cesją)? Skan przekazania jej mi starczy + podpis + pesel itd dane? Potem odesłać do esc.pl i gra?

Ten post był edytowany przez Wpotrzebie2017 dnia: 10 Październik 2018 - 13:01


#10 Użytkownik jest niedostępny   Mateusz31 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1978
  • Dołączył: So, 15 Cze 13

Napisany 10 Październik 2018 - 13:05

http://forum.pclab.p...&#entry13246101

Skan być może przejdzie. Drukujesz i dołączasz jako ksero przy reklamacji.
Istnieje jeszcze coś takiego jak obowiązek powiadomienia sprzedawcy o podpisaniu cesji. Nie wiem czy email wystarczy, bo jeśli wymagana jest forma listowna to jest problem.

Ten post był edytowany przez Mateusz31 dnia: 10 Październik 2018 - 13:12


#11 Użytkownik jest niedostępny   Wpotrzebie2017 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1616
  • Dołączył: Wt, 08 Sie 17

Napisany 10 Październik 2018 - 14:01

Więc co proponujecie? Cesję niech wyśle do mnie listem, a ja to do esc.pl?

Esc.pl odpisało, że oni też muszą wyrazić zgodę na cesję. Co w takim wypadku?

Ten post był edytowany przez Wpotrzebie2017 dnia: 10 Październik 2018 - 14:42


#12 Użytkownik jest niedostępny   forfun 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1639
  • Dołączył: Wt, 17 Kwi 07

Napisany 10 Październik 2018 - 15:07

ESC to znani ... krętacze(tak to ujmijmy). Żadnej zgody sklep nie musi wyrażać, bo ich to nie dotyczy. Sprzedający tworzy takie pisemko i Ci wysyła, i zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem możesz korzystać np. z rękojmi. Jak będą dalej opowiadać głupoty to do rzecznika praw konsumenta(chociaż, jak pokazuje inny temat na tym forum to oni go potrafią pouczać z zakresu prawa, które chyba tworzą we własnych głowach :D).

Ten post był edytowany przez forfun dnia: 10 Październik 2018 - 15:08


#13 Użytkownik jest niedostępny   Gordon Lameman 

  • Newfie lover
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 38144
  • Dołączył: Wed, 05 Paź 11

Napisany 10 Październik 2018 - 15:13

Zobacz postWpotrzebie2017, o 10 Październik 2018 - 15:01, napisał(a):

Więc co proponujecie? Cesję niech wyśle do mnie listem, a ja to do esc.pl?

Esc.pl odpisało, że oni też muszą wyrazić zgodę na cesję. Co w takim wypadku?

Nie muszą na nic wyrażać zgody, wynika to wprost z art. 509 kc:

Art. 509 [Przelew]
§ 1. Wierzyciel może bez zgody dłużnika przenieść wierzytelność na osobę trzecią (przelew), chyba że sprzeciwiałoby się to ustawie, zastrzeżeniu umownemu albo właściwości zobowiązania.
§ 2. Wraz z wierzytelnością przechodzą na nabywcę wszelkie związane z nią prawa, w szczególności roszczenie o zaległe odsetki.

W tym wypadku dłużnikiem jest ESC, więc nie trzeba ich zgody.

#14 Użytkownik jest niedostępny   Wpotrzebie2017 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1616
  • Dołączył: Wt, 08 Sie 17

Napisany 10 Październik 2018 - 15:19

Zobacz postforfun, o 10 Październik 2018 - 16:07, napisał(a):

ESC to znani ... krętacze(tak to ujmijmy). Żadnej zgody sklep nie musi wyrażać, bo ich to nie dotyczy. Sprzedający tworzy takie pisemko i Ci wysyła, i zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem możesz korzystać np. z rękojmi. Jak będą dalej opowiadać głupoty to do rzecznika praw konsumenta(chociaż, jak pokazuje inny temat na tym forum to oni go potrafią pouczać z zakresu prawa, które chyba tworzą we własnych głowach :D).


Z rękojmi pisali że rok od sprzedawcy, czyli pierwotnego nabywcy, a nie esc.pl

A jednka gwarancja, a rękojmia to różnica. Gigabyte (serwis) udziela gwarancji, a nie rękojmi, no i robi to poprzez sklepy. Czyli jednak sklep musi współpracować, by to poszło.


Zobacz postGordon Lameman, o 10 Październik 2018 - 16:13, napisał(a):

Nie muszą na nic wyrażać zgody, wynika to wprost z art. 509 kc:

Art. 509 [Przelew]
§ 1. Wierzyciel może bez zgody dłużnika przenieść wierzytelność na osobę trzecią (przelew), chyba że sprzeciwiałoby się to ustawie, zastrzeżeniu umownemu albo właściwości zobowiązania.
§ 2. Wraz z wierzytelnością przechodzą na nabywcę wszelkie związane z nią prawa, w szczególności roszczenie o zaległe odsetki.

W tym wypadku dłużnikiem jest ESC, więc nie trzeba ich zgody.


No i świetnie, dziękuję, ciekawe co będą odpisywać.

Ten post był edytowany przez Wpotrzebie2017 dnia: 10 Październik 2018 - 15:21


#15 Użytkownik jest dostępny   Killer85 

  • Piwna rewolucja 2014
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10049
  • Dołączył: Wt, 25 Sie 09

Napisany 10 Październik 2018 - 15:21

Zobacz postWpotrzebie2017, o 10 Październik 2018 - 16:19, napisał(a):




ciekawe co będą odpisywać.

Nic mądrego tylko jakiś ichniejszy bełkot :E

#16 Użytkownik jest niedostępny   forfun 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1639
  • Dołączył: Wt, 17 Kwi 07

Napisany 10 Październik 2018 - 15:22

Zobacz postWpotrzebie2017, o 10 Październik 2018 - 16:19, napisał(a):

Z rękojmi pisali że rok od sprzedawcy, czyli pierwotnego nabywcy, a nie esc.pl


Oczywiście. Takie też masz prawo, ale wystarczy proste oświadczenie i masz w esc rękojmię. Zawsze to lepsze od osoby prywatnej.

#17 Użytkownik jest niedostępny   Wpotrzebie2017 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1616
  • Dołączył: Wt, 08 Sie 17

Napisany 10 Październik 2018 - 15:28

Ale to nie tak, bo mnie chodzi o uzyskanie pełnej gwarancji, czyli 3 lata. Oni rękojmie proponują rok.

#18 Użytkownik jest niedostępny   robot 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 633
  • Dołączył: Wed, 22 Wrz 04

Napisany 10 Październik 2018 - 15:28

musi byc cesja , inaczej wszystko zgodnie z prawem i nic nie zrobisz

#19 Użytkownik jest dostępny   yampik 

  • BMW lover :)
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2606
  • Dołączył: So, 18 Lip 15

Napisany 10 Październik 2018 - 15:37

1. Okres rękojmi na towar nowy wynosi 24 miesiące.
2. Z gwarancji Gigabyte korzysta się za pośrednictwem sklepu. Z tego co wiem- nie przyjmują sprzętu bezpośrednio.
3. W okresie 3roku gwarancji wg. mnie muszą pośredniczyć w relacji gwarancyjnej - natomiast mogą skasować za przesyłkę.

#20 Użytkownik jest niedostępny   Wpotrzebie2017 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1616
  • Dołączył: Wt, 08 Sie 17

Napisany 10 Październik 2018 - 15:46

yampik no właśnie o to chodzi, że wszystko to co napisałeś jest prawdą, ale nie przyjmują sprzętu bo 2 nabywca i odsyłają do nabywcy nr1, czyli tego na który napisana jest faktura

  • (5 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych