Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

berserker1

4 kości pamięci na MSI B450M PRO-VDH

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie mam założone Patriot Viper 2x4 GB 3000MHx CL16. Wiem, że lepiej byłoby dać 2x8GB, ale nie znam się i tak wyszło. Jeśli chciałbym teraz dokupić identyczne 2 kości tego samego producenta i o takich samych parametrach to czy przy 4 kościach taktowanie pamięci będzie dalej 3000MHz i opóźnienie też CL16? Będzie mniejsza szybkość i wydajność procesora? Odbije się to jakoś na ilości FPS w grach? Procesor to Ryzen 5 1600X, płyta MSI B450M PRO-VDH, GTX 1060 6GB, zasilacz be quiet 500W.

Co to jest A-XMP w biosie ? Mam tam dwa profile 2800 lub 2933MHz. Po włączeniu profilu 2 pokazuje taktowanie 2933 MHz czemu nie ma 3000 MHz? Zostawić to włączone? Z wyłączoną funkcją A-XMP jest 2133MHz- dlaczego nie ma 3000MHz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Na płycie MSI B350 właśnie wpakowałem 4x4 pamięci, ale Corsairów, które od nowości nie były oficjalnie wspierane przez MSI. Komputer działa spokojnie na 2800 a dziś sprawdzę, też drugi profil z 2933.

 

2) Napisz do Qwertypka - On Ci zawsze wszystko spokojnie poradzi, bo ma "łeb jak sklep" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He he

 

Przy konfiguracji 4x4gb będziesz miał problem z ustabilizowanie taktowania, max może być przy 2667mhz, niestety. Jeśli potrzebujesz 16gb, to lepiej sprzedaj swój obecny zestaw i kup 2x8gb, aby uniknąć problemów i niższej wydajności.

RAM DDR4 jest nominalnie taktowany z częstotliwością 2133mhz, wszystko powyżej to OC, dokładnie profile OC, czyli XMP (taktowanie, napięcia timingi, subtimingi).