Skocz do zawartości
Hitman3003

Kabel HDMI do telewizora 4K 120 Hz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na wstępie powiem, że w tym temacie jestem laikiem, a moja wiedza pochodzi jedynie z Internetu.

 

Posiadam nowo zakupiony telewizor 4K LG B8 55", który wedle zapewnień producenta jest w stanie wygenerować 100 czy tam 120 Hz w rozdzielczości 4K. Tuż obok stoi komputer stacjonarny (specyfikacja w opisie). Zamierzam kupić kabel HDMI, by móc sobie odpalić jakiś film z kompa, czy pograć w FIFĘ z kolegami (konsoli nie mam i prawdopodobnie nigdy nie będę miał, #pcmasterrace).

 

Czytałem, że aby w pełni wykorzystać możliwości matrycy (4K@120 Hz), powinienem zaopatrzyć się w najnowszy standard kabla HDMI oznaczony, jako "2.1". Mimo, że poprzedni standard oferuje przesyłanie obrazu w jakości 4K@60Hz, zdrowy rozsądek podpowiada mi, że nie warto bawić się w półśrodki i w tym przypadku lepszym wyborem będzie najnowszy standard. Tak, wiem, że nawet mój PC będzie miał problem z osiągnięciem takiej jakości obrazu, ale kabla nie kupuję na rok i szkoda by było, gdyby w przyszłości okazał się wąskim gardłem w przesyłaniu obrazu.

 

Moje pytanie brzmi natomiast: Czy ktoś z Was zetknął się ze standardem HDMI 2.1 w sklepach detalicznych? Problem polega na tym, że szukałem go na zarówno na Allegro, jak i przez wyszukiwarkę, ale nic nie mogłem znaleźć. Jeśli tak, mile widziane będą linki prowadzące do sklepów. Rozumiem, że jest to dosyć nowy standard i w naszym kraju nad Wisłą może okazać się egzotyką, ale gdzieś przecież musi być dostępny :E

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i życzę miłego popołudnia! :thumbup:

Edytowane przez Hitman3003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HDMI 2.1 jeszcze nie ma. Co prawda kable były już prezentowane na targach i może nawet gdzieś tam są dostępne, ale ani w karcie graficznej ani w LG nie masz HDMI 2.1, tylko HDMI 2.0.

 

Nie puścisz sygnału po HDMI 4K 120Hz.