Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

kiperoo

Monitor do ~600zł

Rekomendowane odpowiedzi

Tematem mojego posta jest niezdecydowanie przy wyborze monitora. Jestem studentem informatyki, ważna dla mnie jest odpowiednia ochrona oczu, ponieważ coraz więcej czasu spędzam przy komputerze. Postanowiłem zmienić monitor, bo obecny do nowinek technologicznych nie należy. Monitor wykorzystywałbym głównie do programów i czasami do gier. Zainteresowały mnie niżej podane monitory LG oraz iiyama. Wydaję mi się, że monitor iiyama posiada wszystkie funkcje, wygodne do pracy, technologia ochrony oczu na lepszym poziomie od LG i inne przydatne funkcje (np. pivot itd.), ale matryca TN, natomiast monitor od LG posiada matrycę IPS i genialny czas reakcji 1ms, przy odświeżaniu 75hz, stąd moje niezdecydowanie. Prosiłbym o pomoc w wyborze między tymi monitorami lub innych propozycji, z góry dziękuję.

 

LG 24MP59G-P:

https://www.morele.net/monitor-lg-24mp59g-p-1227351/

 

iiyama G-MASTER GB2530HSU-B1:

https://iiyama-sklep.pl/473-monitory-dla-graczy-iiyama-g-master-g-master-gb2530hsu-b1-25-black-hawk-1ms-fullhd-free-sync-4948570116461.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Ochrona oczu" to marketingowy bełkot, więc nie zawracałbym sobie tym głowy.

 

Ważne jest tylko, by podświetlenie monitora przy niskiej jasności nie mrugało (jest na rynku sporo monitorów bez napisu "Flicker Free", które nie mrugają, także brak tego stempla o niczym nie przesądza)

 

Matrycę TN bym sobie darował (wyświetlisz na tym szrocie pomarańczowy kolor na całym ekranie, to zobaczysz zamiast jednolitego koloru gradient odcieni pomarańczy z góry do dołu ... i to przy patrzeniu na ekran idealnie na wprost).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach