Skocz do zawartości
kater

piekło zamarzło - Nvidia ogłasza wsparcie dla AdaptiveSync

Rekomendowane odpowiedzi

 

265816_pieklo-zamarzlo-po-wyborach-w-usa.jpg

 

 

Nvidia zapowiada wydanie sterowników dzięki którym właściciele kart 10x0 i 20x0 skorzystają z zalet G-Sync również na monitorach FreeSync

 

Planują wydajnie sterowników na 15 stycznia. Na razie oficjalnie wspieranych jest 12 monitorów (z przetestowanych 400), ale właściciele innych monitorów będą mogli uruchomić tę funkcję ręcznie.

 

lista monitorów G-Sync i kompatybilnych z G-Sync (na dole)

 

Edytowane przez kater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to prawda, to użytkownicy CFG70/73 będą skakać z radości.

 

Najbardziej ciekawi mnie fakt, że monitory z gsynciem będą działać na minimalnym odświeżaniu lcd od 1Hz w górę. A nie jak to było 30/40 > up. Robi wrażenie.

 

@edit

 

Ciekawe jaka jest szansa, że Radeony będa działać z G-Sync.

Edytowane przez chreasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to się tego spodziewałem, wykonanego właśnie w taki sposób. Czyli nie że porzucają G-Sync, ale dają wsparcie dla innych skalerów zgodnych z VESA Adaptive Sync. Nadal jednak promują "natywny" G-Sync jako rozwiązanie "premium" (i nie jest to tylko pusty marketing, G-Sync obsługuje szerszy zakres synchronizacji i techniki "antyghostingowe").

 

Raz, że to jest dobra decyzja biznesowa. G-Sync wymyślili i nieźle na nim zarobili. Teraz jednak zaczęli na tym tracić z powodu coraz powszechniejszego wsparcia Freesync i należało wytrącić argument konkurencji.

 

Dwa, że wkrótce wchodzą integry Intela ze wsparciem Adaptive Sync i telewizory ze wsparciem VRR. Dalsze trwanie przy polityce G-Sync-only to narażanie się na cięgi z wielu stron i straty wizerunkowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu coś się ruszyło w tej kwestii, od dłuższego czasu obserwowałem idiotyczną fragmentację rynku przez monitory które na stałe były przywiązane do jednego producenta GPU.

Aż kusi wymiana obecnego trochę wysłużonego już Asus'a PG278Q na coś nowego jakieś 1440p IPS/VA 165-180 Hz z FreeSync i HDR :)

 

Ciekawe jaka jest szansa, że Radeony będa działać z G-Sync.

Raczej zerowa, G-Sync jako standard jest zamknięty, zatem to NV musiała by skłonna do otworzenia standardu zaś AMD musiało by go zaimplementować, co z punktu politycznego nie jest im na rękę, w końcu w obecnej sytuacji G-Sync będzie musiał ostro odjechać od FreeSync i zaoferować coś nowego aby się utrzymał na rynku w jakiejkolwiek liczniejszej postaci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze rozumiem, ze karty Nv beda dzialaly z monitorami FreeSync ? ( w sensie - uruchomienie FreeSync)

Edytowane przez eNeSik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra,gdzie jest haczyk? Wlaśnie stoje przed zamiarem kupna monitora z Gsync i bylem skazany na dosc wysokie progi cenowe...a teraz wyglada na to,ze biore monitor z Free Sync/FreeSync 2.0 i...koniec? Byłoby to coś wspaniałego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tez zastanawiam sie gdzie jest haczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jest z Freesync, on pozostanie tylko na Radeonach, bo to technologia należąca do AMD. G-Sync przez Adaptive Sync =/= Freesync ;)

 

Co najwyżej jest szansa na zgodność skalera G-Sync z Adaptive Sync / Freesync - zapewne zależałoby na tym producentom monitorów G-Sync, ale byłoby to nie na rękę Nvidii (dla Nvidii lepiej żeby G-Sync jako funkcja premium pozostała "ekskluzywnie" dostępna na GeForce'ach). Jeśli producenci monitorów się zbuntują to jest na to szansa. Inna sprawa, że AMD nieszczególnie zainteresowane jest highendem, więc mało który z posiadaczy Radeonów byłby zainteresowany takimi monitorami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest haczyk?

 

A no tam, że G-sync działa, a Freesync chodzi ale gorzej albo nie tak samo jak G-sync. Mam aktualnie monitor z G-sync i naprawdę robi robotę w każdej grze gdzie klatki latają a takich gier jest wiele np AC:Odyssey, miałem też monitor z Freesync + Radeon i niestety wsparcie było kiepskie bo rwanie obrazu dalej występowało, ciężko było ustawić albo sterowniki nie pozwalały na porządną konfiguracje ale było FREE więc temat olałem i po jakimś czasie przeszedłem na płatny G-sync różnica była kolosalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra,gdzie jest haczyk?

Nie musi być haczyka. Po prostu przy upowszechnianiu się coraz bardziej Adaptive Synca w monitorach i TV przekalkulowali sobie, że ludzie postrzegają jego brak jako wadę.

 

G-Sync przez Adaptive Sync =/= Freesync

 

Od strony użytkownika i monitora to chyba na jedno wychodzi :hmm:.

FreeSync od Adaptive Sync czymś się różni poza tym, że wspiera też HDMI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodziło mi o to, że Freesync to implementacja Adaptive Sync przez AMD (od strony sprzętu i sterowników), własność AMD. Adaptive Sync to otwarty standard, który każdy może sobie implementować jak chce.

 

A no tam, że G-sync działa, a Freesync chodzi ale gorzej albo nie tak samo jak G-sync. Mam aktualnie monitor z G-sync i naprawdę robi robotę w każdej grze gdzie klatki latają a takich gier jest wiele np AC:Odyssey, miałem też monitor z Freesync + Radeon i niestety wsparcie było kiepskie bo rwanie obrazu dalej występowało, ciężko było ustawić albo sterowniki nie pozwalały na porządną konfiguracje ale było FREE więc temat olałem i po jakimś czasie przeszedłem na płatny G-sync różnica była kolosalna.

Na mnie tez FS jakiegoś wielkiego wrażenia nie robiło. Najgorszy jest ghosting, choć to zależy na pewno w dużym stopniu od konkretnego monitora, nie musi być wadą technologii (choć Nvidia twierdzi, że jej samej udało się go zredukować w G-Sync przez Adaptive Overdrive, którego monitory FS nie obsługują). FS raczej nie używałbym zawsze i wszędzie, ale np. w grze w której fps waha się między 60 a 120+. Mając stale 100+ raczej wolałbym Fast Sync + ULMB. W każdym razie zdecydowanie lepiej jest mieć te opcje niż jej nie mieć :)

Edytowane przez Assassin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby się nie złamali, to nigdy nie mogliby zrobić kart z HDMI 2.1 :lol2: Zostali przyparci do muru i tyle :E

 

Lista Redita z przetestowanymi ekranami w trybie Gsync Compatible:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Ej9mOe5NamLldpfyFfXrqvLMZP-aG2Zi1su7QzPRNJY/htmlview#gid=0

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodziło mi o to, że Freesync to implementacja Adaptive Sync przez AMD (od strony sprzętu i sterowników), własność AMD. Adaptive Sync to otwarty standard, który każdy może sobie implementować jak chce.

 

 

Na mnie tez FS jakiegoś wielkiego wrażenia nie robiło. Najgorszy jest ghosting, choć to zależy na pewno w dużym stopniu od konkretnego monitora, nie musi być wadą technologii (choć Nvidia twierdzi, że jej samej udało się go zredukować w G-Sync przez Adaptive Overdrive, którego monitory FS nie obsługują). FS raczej nie używałbym zawsze i wszędzie, ale np. w grze w której fps waha się między 60 a 120+. Mając stale 100+ raczej wolałbym Fast Sync + ULMB. W każdym razie zdecydowanie lepiej jest mieć te opcje niż jej nie mieć :)

Jedno i drugie to jest to samo ten sam standart i tak samo otwarte.

Poprostu amd Adaptive-Sync zmienilo sobie nazwe na fs dla marketingu

Edytowane przez MaxForces

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest haczyk?

 

A no tam, że G-sync działa, a Freesync chodzi ale gorzej albo nie tak samo jak G-sync. Mam aktualnie monitor z G-sync i naprawdę robi robotę w każdej grze gdzie klatki latają a takich gier jest wiele np AC:Odyssey, miałem też monitor z Freesync + Radeon i niestety wsparcie było kiepskie bo rwanie obrazu dalej występowało, ciężko było ustawić albo sterowniki nie pozwalały na porządną konfiguracje ale było FREE więc temat olałem i po jakimś czasie przeszedłem na płatny G-sync różnica była kolosalna.

 

U mnie Freesync działał bez cyrków z radkiem a nawet z gtx1080TI i obrazem puszczonym przez radka. Tyle, że ta druga wersja wymagała alpejskich kombinacji co skreśliło tą opcję.

 

Różnica między freesync a gsync jest praktycznie żadna. W obu wypadkach do poprawnego działania trzeba odpalić FreeSync/Gsync + Vsync jednocześnie. Nie ma opcji aby z takimi ustawieniami rozrywało obraz. Gsync bez Vsynca rozrywa obraz jak klatki przekroczą maksymalne odświeżanie ekranu. A właściwie wystarczy, że frametime za bardzo spadnie.

 

 

Porównywałeś Gsync 144/165Hz z FreeSync 144/165Hz ?

 

Raczej chodziło mi o to, że Freesync to implementacja Adaptive Sync przez AMD (od strony sprzętu i sterowników), własność AMD. Adaptive Sync to otwarty standard, który każdy może sobie implementować jak chce.

 

 

Na mnie tez FS jakiegoś wielkiego wrażenia nie robiło. Najgorszy jest ghosting, choć to zależy na pewno w dużym stopniu od konkretnego monitora, nie musi być wadą technologii (choć Nvidia twierdzi, że jej samej udało się go zredukować w G-Sync przez Adaptive Overdrive, którego monitory FS nie obsługują). FS raczej nie używałbym zawsze i wszędzie, ale np. w grze w której fps waha się między 60 a 120+. Mając stale 100+ raczej wolałbym Fast Sync + ULMB. W każdym razie zdecydowanie lepiej jest mieć te opcje niż jej nie mieć :)

 

100FPS+ na ekranie 50Hz ? Bo tylko wtedy FastSync działa jak należy bez przycięć. Dla 60Hz potrzeba stałe 120FPS+. Dla 100Hz potrzeba stałe 200FPS+. Mając ekran 100Hz+ i bardzo dobry sprzęt, to i tak FastSync ogranicza realne użytkowanie jedynie do paru gier gdzie można wyciągać te 200FPS. Przy 144Hz poprzeczka wisi już baaardzo wysoko, bo ile gier wyciąga po 300FPS+ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pytanie - czy bedzie mozna uzywac Adaptive Sync na monitorze obslugujacym Freesync majac karte Nv ? Bo mysle, ze to najbardziej interesuje ludzi :)

Choc wiem, ze tak naprawde - 15 Stycznia sie okaze co sie kryje za tym info ale mi wlasnie chodzi o to czy Adaptive Sync i Freesync (w monitorze) to to samo ? (bo widze, ze tak ale wymagania co do Adaptive to polaczenie DisplayPort)

 

@edit

 

Ok, troche sie wyjansilo. Wychodzi na to, ze monitory z obsluga Freesync - powinny smigac teraz z sync'iem i na Nv ale "certyfikacje Nv" otrzymuja tylko nieliczne monitory ze wzgledu na wytyczne zielonych i ich wymagane warunki do spelnienia przez monitory

Edytowane przez eNeSik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Freesync jak się nie mylę, to zwykły dodatkowo certyfikowany przez AMD: VESA AdaptiveSync

 

Więc każdy monitor zgodny z FreeSync jest też zgodny z AdaptiveSync. Ale nie każdy AdaptiveSync musi być zgodny z certyfikatem FreeSync.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli tak sie faktycznie zdarzy (a na to sie zanosi) to Nv wytraci mocny atut czerwonym ktory powodowal, ze wiele osob decydowalo sie na karty od nich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

@edit

 

Ok, troche sie wyjansilo. Wychodzi na to, ze monitory z obsluga Freesync - powinny smigac teraz z sync'iem i na Nv ale "certyfikacje Nv" otrzymuja tylko nieliczne monitory ze wzgledu na wytyczne zielonych i ich wymagane warunki do spelnienia przez monitory

 

No i teraz Vesa AdaptiveSync będzie certyfikowana dodatkowo osobno przez Nvidia i przez AMD..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedno i drugie to jest to samo ten sam standart i tak samo otwarte.

Poprostu amd Adaptive-Sync zmienilo sobie nazwe na fs dla marketingu

Jesli juz mamy nyć tacy dokładni to wkleję ze źródła:

DisplayPort Adaptive-Sync is an ingredient DisplayPort feature that enables real-time adjustment of monitor refresh rates required by technologies like Radeon™ FreeSync technology. Radeon™ FreeSync technology is a unique AMD hardware/software solution that utilizes DisplayPort Adaptive-Sync protocols to enable user-facing benefits: smooth, tearing-free and low-latency gameplay and video.​ Users are encouraged to read this interview​ to learn more.

 

100FPS+ na ekranie 50Hz ? Bo tylko wtedy FastSync działa jak należy bez przycięć. Dla 60Hz potrzeba stałe 120FPS+. Dla 100Hz potrzeba stałe 200FPS+. Mając ekran 100Hz+ i bardzo dobry sprzęt, to i tak FastSync ogranicza realne użytkowanie jedynie do paru gier gdzie można wyciągać te 200FPS. Przy 144Hz poprzeczka wisi już baaardzo wysoko, bo ile gier wyciąga po 300FPS+ ?

To nie tak. Niby zalecają bardzo wysoki fps pod Fast Sync, ale tak naprawdę wszystko zależy od gry. W niektórych działa to bardzo dobrze nawet ze spadkami poniżej częstotliwości odświeżania, w innych nie działa najlepiej bez względu na fps (wtedy trzeba się ratować VSync+fps cap albo Adaptive V-Sync). Z własnego doświadczenia powiem, że na monitorze 120 Hz z reguły jest ok powyżej 100 kl./s.

Edytowane przez Assassin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie tak. Niby zalecają bardzo wysoki fps pod Fast Sync, ale tak naprawdę wszystko zależy od gry. W niektórych działa to bardzo dobrze nawet ze spadkami poniżej częstotliwości odświeżania, w innych nie działa najlepiej bez względu na fps (wtedy trzeba się ratować VSync+fps cap albo Adaptive V-Sync). Z własnego doświadczenia powiem, że na monitorze 120 Hz z reguły jest ok powyżej 10 kl./s.

 

Ja na takie nie trafiłem. A już na pewno Fortnite co ostatnio testowałem działa z tym tragicznie przy 100Hz i FPS 180-250. Bo jak były spadki poniżej 200FPS, to widać to sprawdzania licznika FPS :D

 

Za to CS:GO bez Fastsynca albo Vsync-OFF działa beznadziejnie :D Więc w sumie może i trafi się czasem coś co działa OK nawet na spadkach.. ja takiej gierki nie trafiłem. Przy 144-165 albo jeszcze lepiej 200Hz+ przycinki FastSynca były dużo mniej odczuwalne. Ale ich całkowita eliminacja to już kosmos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fortnite nie gram, ale z tego com piszesz najlepszym rozwiązaniem może się okazać najbardziej prymitywne: 165 HZ i V-Sync bez triple bufferingu. Jak fps nie spada poniżej 180 to nie powinno być przycięć. Triple buffering poza zaletami niestety zwiększa input laga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam G2590PX, a na liście widnieje G2590FX, czyli ten sam model ale bez regulacji wysokości, więc ciekawe jaki jest proces ich testowania, skoro z 400 wybrali tylko 12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lista to na razie 12 sztuk, ale w testach mają 400. To pewnie chwilę potrwa. Druga sprawa, że pewnie zaczynają testować od najdroższych modeli albo takich, które omówili z producentami. Bo np. po co mają się motać z jakimś nieprodukowanym modele np. moim XF270HU? Nawet jak go przetestują, to pewnie w wolnej chwili i na koniec.

 

Z jednej strony w ogóle fajnie, że to zrobili, a z drugiej to jakby to 2-3 tygodnie temu ogłosili, to bym został jeszcze na 1070 - a tak to motałem się w sprzedaż 1070 i bloku, kupno Vegi i bloku, itd. :E Bo niestety w Wieśku 3 nie byłem w stanie uniknąć irytujących przeskoków, mimo 80-100 fps. A teraz z Vegą jest mega płynnie, mimo tego samego frejmrejtu. No ale nic, monitor świeżo kupiony więc zostanie na dłużej i jak przyjdzie czas na nową VGA, to przynajmniej będzie większy wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli juz mamy nyć tacy dokładni to wkleję ze źródła:

DisplayPort Adaptive-Sync is an ingredient DisplayPort feature that enables real-time adjustment of monitor refresh rates required by technologies like Radeon™ FreeSync technology. Radeon™ FreeSync technology is a unique AMD hardware/software solution that utilizes DisplayPort Adaptive-Sync protocols to enable user-facing benefits: smooth, tearing-free and low-latency gameplay and video.​ Users are encouraged to read this interview​ to learn more.

 

 

To nie tak. Niby zalecają bardzo wysoki fps pod Fast Sync, ale tak naprawdę wszystko zależy od gry. W niektórych działa to bardzo dobrze nawet ze spadkami poniżej częstotliwości odświeżania, w innych nie działa najlepiej bez względu na fps (wtedy trzeba się ratować VSync+fps cap albo Adaptive V-Sync). Z własnego doświadczenia powiem, że na monitorze 120 Hz z reguły jest ok powyżej 100 kl./s.

ale to nadal Adaptive-Sync ktory jest otwarty, to samo wlasnie zrobila NV.

wymagania display controller i stery to samo jak w FS,tak samo ma sie to do HDMI 1.2 FS otwarte wymagane stery

 

Posiadam G2590PX, a na liście widnieje G2590FX, czyli ten sam model ale bez regulacji wysokości, więc ciekawe jaki jest proces ich testowania, skoro z 400 wybrali tylko 12.

marketing

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lista to na razie 12 sztuk, ale w testach mają 400. To pewnie chwilę potrwa.

Inaczej - 400 JUŻ przetestowali i jedynie 12 z nich spełniło wszystkie warunki. "Already, 12 monitors have been validated as G-SYNC Compatible (from the 400 we have tested so far)"

 

marketing

Tylko, że na liście widnieje ten tańszy model, a one oba są jednymi z najtańszych monitorów TN 144Hz. Ja rozumiem, gdyby to były same high-end modele, ale obecnie to wygląda na losowe modele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...