Forum PCLab.pl: Zakup zestawu w x-kom + kurier = problem? - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Zakup zestawu w x-kom + kurier = problem? Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   Contritio 

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6
  • Dołączył: So, 20 Sty 18

Napisany 13 Styczeń 2019 - 00:28

Witam serdecznie



Planuje zakup wybranych częsci do złożenia pełnego zestawu komputera. Mam już wszystko zebrane ale mam obawy co do pewnych sytuacji. Otóż niestety nie mam możliwości odbioru fizycznie z salonu Xkom całego zestawu dlatego muszę skorzystać z dostawy do domu. Problem w tym, że czasami podczas takiego transportu paczka może ucierpieć.



1. Co w przypadku, jeżeli paczka z częsciami będzie miała widoczne wgniecenia / dziury? Czy powinienem mimo wszystko przyjąć paczke i składać komputer?



2. Co jeżeli po złożeniu całego komputera coś nie będzie działać?



3. Co w przypadku, jeżeli jedna z częsci będzie uszkodzona w postaci oderwanych elementów a ja paczkę już przyjmę?



4. Jakie ogólnie nalezy poczynić kroki w przypadku przyjęcia paczki? Czy powinienem nagrać telefonem otwarcie paczki?



Ogólnie chciałbym dowiedzieć się też jakiś rad od osób co zajmują się tym często.



Pozdrawiam serdecznie

#2 Użytkownik jest niedostępny   katystopej 

  • Diesel nie musi dymić. Nawet ten bez DPF'a.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3908
  • Dołączył: Pn, 22 Wrz 14

Napisany 13 Styczeń 2019 - 07:42

Zobacz postContritio, o 13 Styczeń 2019 - 00:28, napisał(a):

Witam serdecznie



Planuje zakup wybranych częsci do złożenia pełnego zestawu komputera. Mam już wszystko zebrane ale mam obawy co do pewnych sytuacji. Otóż niestety nie mam możliwości odbioru fizycznie z salonu Xkom całego zestawu dlatego muszę skorzystać z dostawy do domu. Problem w tym, że czasami podczas takiego transportu paczka może ucierpieć.




4. Jakie ogólnie nalezy poczynić kroki w przypadku przyjęcia paczki? Czy powinienem nagrać telefonem otwarcie paczki?


Od jakiegoś czasu, przy wartościowszych zakupach zawsze nagrywam cały proces otwierania. Taki film uratuje tyłek, że to my coś zepsuliśmy.

#3 Użytkownik jest niedostępny   PrimoGhost 

  • House Targaryen
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5430
  • Dołączył: Wed, 23 Gru 09

Napisany 13 Styczeń 2019 - 10:06

Zobacz postkatystopej, o 13 Styczeń 2019 - 07:42, napisał(a):

Od jakiegoś czasu, przy wartościowszych zakupach zawsze nagrywam cały proces otwierania. Taki film uratuje tyłek, że to my coś zepsuliśmy.


Robisz to jak zamawiasz z x komp czy innych sklepów?

#4 Użytkownik jest niedostępny   Sary 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3075
  • Dołączył: So, 20 Sty 18

Napisany 13 Styczeń 2019 - 11:08

Zamawiałem jakiś czas temu cały zestaw (w częściach), z konkurencyjnego sklepu (po którym tutaj nieźle jadą). Paczka była zapakowana bardzo dobrze. wszystkie części w jednym wielkim pudle, wypełnionym po brzegi foliowymi, mocnymi workami/bąblami, praktycznie tak, ze części w środku pudła nie miały szans by się poruszyć.

Ale nagrywanie "deboxingu" a nawet procesu składania, jest jak najbardziej wskazane :)

#5 Użytkownik jest niedostępny   Killer85 

  • Piwna rewolucja 2014
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11106
  • Dołączył: Wt, 25 Sie 09

Napisany 13 Styczeń 2019 - 11:11

Zobacz postSary, o 13 Styczeń 2019 - 11:08, napisał(a):

Zamawiałem jakiś czas temu cały zestaw (w częściach), z konkurencyjnego sklepu (po którym tutaj nieźle jadą). Paczka była zapakowana bardzo dobrze. wszystkie części w jednym wielkim pudle, wypełnionym po brzegi foliowymi, mocnymi workami/bąblami, praktycznie tak, ze części w środku pudła nie miały szans by się poruszyć.

Ale nagrywanie "deboxingu" a nawet procesu składania, jest jak najbardziej wskazane :)


So true ;)

#6 Użytkownik jest niedostępny   Contritio 

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6
  • Dołączył: So, 20 Sty 18

Napisany 13 Styczeń 2019 - 13:02

Czyli jaki powinien być mniej więcej proces?

1. Informuje kuriera że chce sprawdzić zawartość
2. Robię oględzimy paczki z zewnątrz, szukam czy nie ma dziur / większych wgnieceń
3. Otwieram paczkę przy kurierze, wszystko nagrywam w tym czasie i sprawdzam zgodność z zamówieniem

I teraz, jeżeli czegoś brakuje, wówczas spisuje protokół i paczki nie przyjmuję?
Jeżeli wszystko jest ok to zabieram całość, odczekam z 2-3 godziny i składam całość?

Co w przypadku jeżeli mimo poprawnego złożenia coś nie będzie działało?
Może lepszą opcją jest złożenie przez nich komputera jednakże bez zamontowanej karty graficznej?

#7 Użytkownik jest niedostępny   Petru23 

  • 5`nizza
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 28656
  • Dołączył: Cz, 15 Lis 07

Napisany 13 Styczeń 2019 - 13:08

Każdy zamówiony element będzie we własnym fabrycznym opakowaniu. Do tego uzyja zapewne wypychaczy, także nie masz się czego obawiać.
Co do uszkodzonej paczki to po prostu nie odbierasz i spisujesz protokół z kurierem. Jeśli okaże się, że których element nie działa to po albo reklamujesz albo oddajesz korzystając z możliwości zwrotu o ile nie uszkodziles opakowania itp.

Procedury w przypadku uszkodzonej paczki są opisane w necie, poszukaj.

Ten post był edytowany przez Petru23 dnia: 13 Styczeń 2019 - 13:09


#8 Użytkownik jest niedostępny   PrimoGhost 

  • House Targaryen
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5430
  • Dołączył: Wed, 23 Gru 09

Napisany 13 Styczeń 2019 - 13:30

Myślę, że gdzieś koło lutego pokaże się na labie nowy FAQ zawierający opis postępowania wraz z pismami na wypadek m.in takiej sytuacji.

W skrócie - nagrywać możesz, kupując coś na firmę ( od firmy, która ma stosowne regulacje w regulaminie - nie każda je ma, ale obecnie już większość) a od osoby prywatnej - powinieneś to robić.

Kupując od firmy (jako konsument) - ryzyko uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego w momencie wydania rzeczy. Za moment wydania rzeczy uważa się po prostu doręczenie rzeczy. Chyba, że zlecasz odbiór paczki przez "własnego" kuriera ( sprzedawca wysyła dhl, a Ty zażądałeś wysłania przez ups) wtedy momentem wydania rzeczy jest moment w którym kurier odbiera paczkę od sprzedawcy.

W takiej sytuacji - za zniszczenie/uszkodzenie zawartości odpowiada firma transportowa. Protokół szkody należy spisać do 7 dni po odbiorze, opakowanie zewnętrzne nie musi być zniszczone a protokół może być podpisany by mimo wszystko - nie dopuścić do uwolnienia się przewoźnika od odpowiedzialności.

W przypadku kupienia jako konsument przez deklarowanego przez sprzedawcę dostawcy - w przypadku zniszczenia rzeczy w transporcie odpowiada za nie sprzedawca z tytułu rękojmi, albo przewoźnik (z tym, że prościej niestety pociągnąć do odpowiedzialności sprzedawcę, któremu jednak będzie przysługiwać regres od firmy kurierskiej za naprawę szkody)

Tym samym nagrywania, protokoły i inne gady - z prawnego punktu widzenia są tutaj zbędne, gdyż uzależnienie odpowiedzialności sprzedawcy za zniszczoną przesyłkę od spisania protokołu szkody jest prawnie zabronione i bezskutecznie ( klauzula zakazana numer 6 tysięcy sześćset - ileś tam, jeśli dobrze pamiętam)

#9 Użytkownik jest niedostępny   Kpc21 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6094
  • Dołączył: Nd, 15 Lut 09

Napisany 14 Styczeń 2019 - 01:06

Zobacz postPrimoGhost, o 13 Styczeń 2019 - 13:30, napisał(a):

Myślę, że gdzieś koło lutego pokaże się na labie nowy FAQ zawierający opis postępowania wraz z pismami na wypadek m.in takiej sytuacji.

:thumbup: Propsy.

Cytuj

Kupując od firmy (jako konsument) - ryzyko uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego w momencie wydania rzeczy. Za moment wydania rzeczy uważa się po prostu doręczenie rzeczy. Chyba, że zlecasz odbiór paczki przez "własnego" kuriera ( sprzedawca wysyła dhl, a Ty zażądałeś wysłania przez ups) wtedy momentem wydania rzeczy jest moment w którym kurier odbiera paczkę od sprzedawcy.

Rozumiem, że chodzi o sytuację, gdy TY zamówiłeś kuriera, by odebrał paczkę od sprzedawcy i dostarczył do ciebie. W sprzedaży konsumenckiej jakaś totalna rzadkość, nie wiem jak to jest w transakcjach między firmami.

Czy dotyczy to też sytuacji, gdy np. sprzedawca wysyła Pocztą Polską, DPD i UPS, a ty sobie zażyczysz DHL – ale to sprzedawca tego DHL-a normalnie zamówi?

Ten post był edytowany przez Kpc21 dnia: 14 Styczeń 2019 - 01:06


#10 Użytkownik jest niedostępny   katystopej 

  • Diesel nie musi dymić. Nawet ten bez DPF'a.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3908
  • Dołączył: Pn, 22 Wrz 14

Napisany 14 Styczeń 2019 - 06:06

Zobacz postPrimoGhost, o 13 Styczeń 2019 - 10:06, napisał(a):

Robisz to jak zamawiasz z x komp czy innych sklepów?


Obojętnie skąd, nie ważne czy lokówka dla żony czy lodówka do kuchni, zawsze, dupochron.

#11 Użytkownik jest niedostępny   PrimoGhost 

  • House Targaryen
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5430
  • Dołączył: Wed, 23 Gru 09

Napisany 14 Styczeń 2019 - 07:32

Zobacz postKpc21, o 14 Styczeń 2019 - 01:06, napisał(a):


Czy dotyczy to też sytuacji, gdy np. sprzedawca wysyła Pocztą Polską, DPD i UPS, a ty sobie zażyczysz DHL – ale to sprzedawca tego DHL-a normalnie zamówi?


Tak. Tyczy takiej sytuacji.

Chodzi po prostu o fakt, że sprzedawca nie pozostaje z taką firmą w stałym stosunku zlecenia. Bez znaczenia jest profesja przewoźnika i kto go zamawia.

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych