Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Revanseeee

Podkręcanie Ryzen 5 2600

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , posiadam procesor Ryzen 5 2600 aktualnie na 4.0Ghz przy 1.375V.

Co powinienem zrobić dalej , bawić się dalej w oc czy jednak spróbować undervoltingu? Proszę o opinie bo jestem w tym zielony.

Chlodzenie: Fera 3

Plyta Głowna: MSI B450-A PRO

RAM: 2X4GB Patriot Viper 4 3000Mhz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,375V to sporo jak na Ryzena 2600, jaką masz temperaturę procesora? Najlepiej sprawdzaj HWINFO64 pod CPU tdie. Jak jest poniżej 75C w prime95 to podkręcaj dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze dopytam jaki jest max voltage na ryzen 5 2600 a jaki jest ze tak powiem bezpieczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie napięcie jest bardziej dla 4.1 niż 4.0. 4.0 powinno działać do 1.3v. Max napięcie chyba 1.45v.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, przy czym na Fera 3 tyle nie zrobisz, ponieważ temperatura będzie Cię limitować ;). Przy czym, jak już masz wyższe napięcie możesz próbować wyższych taktowań, o ile temperatury pozwalają. Z tego co pamiętam do osiągnięcia 4,1ghz/4,2 potrzeba już napięć w okolicy 1,4v.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się podkręcić procesor na 4,1GHZ przy napieciu 1,38V , temp jaka mi sie udalo osiagnac w stress tescie to 79 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się podkręcić procesor na 4,1GHZ przy napieciu 1,38V , temp jaka mi sie udalo osiagnac w stress tescie to 79 stopni.

IMO przydałoby się zejść do 75C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach